کد خبر : 42649
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 8 سپتامبر 2015 - 21:22
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای معلمان به تربیت اجتماعی و دینی دانش آموزان سمنانی توجه کنند بسته هستند

معلمان به تربیت اجتماعی و دینی دانش آموزان سمنانی توجه کنند

معلمان به تربیت اجتماعی و دینی دانش آموزان سمنانی توجه کنند

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه معلمان باید به تربیت اجتماعی و دینی دانش آموزان توجه کنند گفت: اخلاص، نماز و دعا باید حول محور ولایت‌فقیه باشد؛ چراکه هر عملی خارج از این محور فاقد اثر است. به گزارش اهروصال، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی عصر امروز در دیدار اعضای مجمع بسیج فرهنگیان استان





نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه معلمان باید به تربیت اجتماعی و دینی دانش آموزان توجه کنند گفت: اخلاص، نماز و دعا باید حول محور ولایت‌فقیه باشد؛ چراکه هر عملی خارج از این محور فاقد اثر است.

به گزارش اهروصال، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی عصر امروز در دیدار اعضای مجمع بسیج فرهنگیان استان سمنان که دفتر امام‌جمعه سمنان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۷ شهریورماه اظهار داشت: بنابراین باید خط، خط امام و رهبری باشد و نباید از این راه منحرف شد.

وی با اشاره به اینکه اخلاق بسیجی به بسیج زیبایی می‌بخشد و در حقیقت بسیج توأم بااخلاق و معیار بسیجی زیبا است عنوان کرد: بنابراین باید بسیجی خود را متخلق به اخلاق اسلامی و الهی کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان افزود: اخلاص، نماز و دعا سه رکن اساسی اخلاق بسیجی است که در رکن و اصل اولیه آن یعنی اخلاص اگر کارها برای جلب رضای خداوند انجام شود ماندگار و ارزشمند خواهد بود؛ چراکه تنها خریدار اخلاص خداوند عزوجل است و همین امر سبب تمایز بسیجی از غیر بسیجی شده است.

 آیت‌الله شاهچراغی در بیان دیگر شرط اخلاق بسیجی یعنی نماز بیان داشت: خداوند به‌واسطه نماز بسیجی اسلام را یاری کرده است بنابراین باید به نماز آن‌هم با شروطش یعنی خواندنش در اول وقت، با جماعت و در مسجد توجه شود؛ چراکه نماز معراج مؤمنان است و نردبان صعود و ترقی به پله‌های رفیع کمال و سعادت دنیوی و اخروی است.

وی تصریح کرد: اخلاص، نماز و دعا باید حول محور ولایت‌فقیه باشد؛ چراکه هر عملی خارج از این محور فاقد اثر است؛ بنابراین باید خط، خط امام و رهبری باشد و نباید از این راه منحرف شد.

امام جمعه سمنان  بابیان سابقه فرهنگی محکم و استوار استان سمنان به لحاظ فرهنگی گفت: مردمان کویری استان سمنان‌ همچون درختان کویری که در کویر می‌رویند و محکم و استوارند و دارای ستاره‌های روشن و درخشانی هستند که رهبر معظم انقلاب نیز در جمع برگزارکنندگان کنگره سه هزار شهید استان سمنان بر آن تأکید کردند.

آیت‌الله شاهچراغی با تأکید بر اهمیت نقش معلمان گفت: معلمان باید بر اهمیت نقششان بر دانش آموزان واقف باشند و باید ازنظر دینی و ولایی خود را تقویت کنند.

وی با اشاره به اینکه آینده کشور را معلمان باتربیت جوانان و نوجوانان این مرزوبوم می‌سازند گفت: بنابراین باید معلمان به تربیت اجتماعی و دینی دانش آموزان توجه کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه بدن، دین و اخلاق سالم ازجمله سفارش‌های مهم امام سجاد (ع) به فرزندانش بود، افزود: معلمان باید این سه توصیه مهم را به دانش آموزان آموزش دهند؛ چراکه اگر دانش‌آموزی ریشه و بنیه‌اش به لحاظ اعتقادی قوی باشد هرگز در کوران حوادث و خطرات فرهنگی لطمه و صدمه نخواهد دید.

شعبانعلی رمضانیان رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور نیز در این دیدار بابیان اینکه استان سمنان پیشتاز در همه عرصه‌ها ازجمله عرصه بسیج است، گفت: بر اساس تصمیم‌گیری در جلسات متعدد مجامع بسیج فرهنگیان سراسر کشور درصدد هستیم بیش از گذشته به دغدغه‌های آموزش‌وپرورش و مسائل فرهنگی و اجتماعی در راستای همیاری متصدیان و مسئولان در راستای پیشبرد اهداف و مأموریت‌ها بپردازیم.

انتهای پیام/


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.