کد خبر : 42615
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 8 سپتامبر 2015 - 20:29
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای جلسه شورای ملی فلسطین ۳ ماه به تعویق افتاد بسته هستند

جلسه شورای ملی فلسطین ۳ ماه به تعویق افتاد

جلسه شورای ملی فلسطین ۳ ماه به تعویق افتاد

«محمد صبیح» دبیر کل شورای ملی فلسطین اعلام کرد که تصمیم گرفته شد نشست این شورا به مدت سه ماه دیگر به تعویق بیافتد. به گزارش تسنیم به نقل از رسانه های خبری فلسطین، محمد صبیح گفت که پس از توافق گروه های مختلف فلسطین در خصوص ضرورت تعویق نشست شورای ملی تصمیم گرفته شد





«محمد صبیح» دبیر کل شورای ملی فلسطین اعلام کرد که تصمیم گرفته شد نشست این شورا به مدت سه ماه دیگر به تعویق بیافتد.

به گزارش تسنیم به نقل از رسانه های خبری فلسطین، محمد صبیح گفت که پس از توافق گروه های مختلف فلسطین در خصوص ضرورت تعویق نشست شورای ملی تصمیم گرفته شد که برگزاری این نشست سه ماه دیگر به تعویق بیافتد.

وی همچنین اظهار داشت که رئیس شورای ملی نیز تصمیم گرفت که برگزاری این نشست به سه ماه دیگر موکول شود تا در این مدت رایزنی های گسترده ای با تمامی گروه های فلسطینی و نیز کشورهای عربی برادر صورت گیرد تا در نهایت شورای ملی جدید انتخاب شده و اعضای آن تکمیل شود.

قرار بود نشست شورای ملی طی روزهای ۱۴ و ۱۵ ماه جاری (۲۳ و ۲۴ شهریور ماه) برگزار شود که مخالفت گروه های فلسطینی باعث تعویق آن شد.

جبهه خلق برای آزادی فلسطین دومین گروه عضو سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) پس از جنبش فتح دو روز پیش رسما تحریم جلسات شورای ملی را اعلام کرد.

دیگر گروه های مقاومت در غزه نیز هفته گذشته در یک کنفرانس خبری تحریم نشست شورای ملی فلسطین را خواستار شده و آن را تهدیدی برای روابط ملی دانسته بودند.

این گروه ها تاکید کردند که دعوت برای برگزاری نشست شورای ملی تخطی از قانون و دور زدن کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین است.

گروه های مقاومت که در این کنفرانس شرکت داشتند، عبارت بودند از جنبش های حماس و جهاد اسلامی، کمیته های مقاومت، جنبش مجاهدین، جنبش الاحرار، نیروهای صاعقه و جبهه خلق برای آزادی فلسطین.

محمود عباس فردا به قاهره می رود

سفیر فلسطین در مصر و نماینده دائمی آن در اتحادیه عرب اعلام کرد که رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین فردا چهارشنبه وارد قاهره می شود.

جمال الشوبکی امروز سه شنبه گفت که محمود عباس فردا چهارشنبه بنا به دعوت عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر به قاهره سفر می کند.
الشوبکی همچنین اظهار داشت که عباس و السیسی در این دیدار اوضاع فلسطین و مسائل مهم را مورد بررسی قرار خواهند داد.

نشست قریب الوقوع گروه های فلسطینی در لبنان

منابع آگاه فلسطینی امروز سه شنبه از تماس ها برای برگزاری نشست قریب الوقوع گروه های فلسطینی در بیروت ـ پایتخت لبنان ـ خبر دادند.

این منابع خاطر نشان کردند که این نشست طی روزهای آینده برگزار خواهد شد و به بررسی نشست شورای ملی فلسطین با مشارکت تمامی طرف های فلسطینی خواهد پرداخت.

این منابع تاکید کردند که پس از توافق بر روی این مساله، از گروه های فلسطینی برای مشارکت در نشست شورای ملی دعوت خواهد شد و انتظار می رود که اکثریت گروه های فلسطینی؛ از جمله ائتلاف گروه های فلسطینی که در دمشق فعالیت می کند، در آن شرکت کنند.

منابع مذکور اعلام کردند که به زودی نامه ای به سلیم زعنون رئیس شورای ملی فلسطین فرستاده خواهد شد تا جلوی برگزاری نشست شورای ملی فلسطین در حال حاضر را بگیرد تا اختلافات بیشتری میان گروه های فلسطینی پیش نیاید.

این در حالی است که منابع آگاه در رام الله امروز سه شنبه اعلام کردند که ۱۶ عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین “ساف” با امضای نامه ای از زعنون خواسته اند که نشست شورای ملی در روزهای ۱۴ و ۱۵ سپتامبر جاری را به زمان دیگری موکول کند. این اعضای کمیته اجرایی ساف همچنین خواستار فراهم شدن مقدمات لازم برای برگزاری نشست شورا بر اساس عرف معمول و تشکیل کمیته ای به منظور آماده کردن مقدمات برگزاری این نشست شدند.

حمله شهرک نشینان به یک منزل فلسطینی در شمال غرب سلفیت

شهرک نشینان صهیونیست شب گذشته با سنگ به سمت منزل یک شهروند فلسطینی در شهرک دیراستیا واقع در شمال غرب سلفیت حمله کردند.

«سعید زیدان» شهردار دیراستیا در این باره گفت که شهرک نشینان صهیونیست به سمت منزل «محمد ابو زید الکائن» واقع در ورودی شمالی این شهر حمله کردند که باعث ایجاد رعب و وحشت در میان ساکنان این خانه به خصوص کودکان شد.

این در حالی است که شهرک نشینان صهیونیست اواخر جولای گذشته منزل خانواده دوابشه در روستای دوما واقع در جنوب شهر نابلس در کرانه باختری را به آتش کشیدند که در نتیجه آن یک کودک شیرخوار این خانواده به نام علی سعد دوابشه زنده سوزانده شد و به شهادت رسید و پدر و مادر وی نیز در اثر شدت سوختگی در بیمارستان شهید شدند و این در حالی است که برادر ۴ ساله وی نیز در بیمارستان تحت درمان است.

تظاهرات زنان فلسطینی در غزه در محکومیت جنایت سوزاندن خانواده دوابشه

اتحادیه کمیته های زنان فلسطینی در باریکه غزه امروز سه شنبه تحصنی را مقابل مقر سازمان ملل در غزه در محکومیت جنایت سوزاندن خانواده دوابشه در نابلس و دیگر جنایت های نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست علیه ملت فلسطین برگزار کردند. در جنایت شهرک نشینان در شهرک دوما در نابلس علی دوابشه نوزاد شیرخواره و پدر و مادرش به شهادت رسیدند و دیگر فرزند این خانواده هم دچار سوختگی شد.

این اتحادیه سکوت جامعه جهانی در قبال جنایت سوزاندن خانواده دوابشه را به شدت محکوم کرد و خواستار اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از ادامه جنایت های صهیونیست ها علیه فلسطینیان شد.

عربیه ابو جیاب از رهبران جبهه دمکراتیک و عضو اتحادیه کمیته های زنان فلسطینی در نوار غزه ضمن اشاره به اینکه جنایت سوزاندن خانواده دوابشه و دیگر جنایت های صهیونیست ها علیه ملت فلسطین جنایت هایی خطرناک است، تصریح کرد که تجاوزات صهیونیست ها علیه ملت فلسطین هر روز به شیوه های مختلف ادامه دارد و حتی زنان و کودکان نیز از این تجاوزات در امان نیستند و کار به جایی رسیده است که شهرک نشینان صهیونیست اقدام به آتش زدن فلسطینیان می کنند.

وی از بان کی مون دبیر کل سازمان ملل خواست هرچه سریع تر در تلاش برای اجرای قطعنامه های بین المللی ۱۳۲۵ و ۲۱۲۲ صادره از شورای امنیت از طریق حمایت های بین المللی از زنان در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی باشد. وی همچنین از سازمان ملل و دیگر سازمان های بین المللی خواست از زنان فلسطینی در برابر خشونت و سرکوبگری های رژیم صهیونیستی دفاع کنند. هیات زنان فلسطینی در جریان این تجمع یادداشتی را نیز خطاب به بان کی مون دبیر کل سازمان ملل قرائت نمود.

انتهای پیام/


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.