کد خبر : 42586
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 8 سپتامبر 2015 - 20:22
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای ۱۵ تفاهم نامه به ارزش ۸۰ میلیون یورو بین ایران و اتریش منعقد شد بسته هستند

۱۵ تفاهم نامه به ارزش ۸۰ میلیون یورو بین ایران و اتریش منعقد شد

۱۵ تفاهم نامه به ارزش ۸۰ میلیون یورو بین ایران و اتریش منعقد شد

رئیس اتاق فدرال اتریش گفت: امروز ۱۵ تفاهم نامه به رقم ۸۰ میلیون یورو بین دو کشور به امضا رسید که ما معتقدیم می توان این رقم را به زودی تا ۵ برابر افزایش داد. به گزارش اهروصال، لایتل عصر امروز در نشست خبری بعد از امضای تفاهم نامه مشترک در پاسخ به سوال خبرنگار





رئیس اتاق فدرال اتریش گفت: امروز ۱۵ تفاهم نامه به رقم ۸۰ میلیون یورو بین دو کشور به امضا رسید که ما معتقدیم می توان این رقم را به زودی تا ۵ برابر افزایش داد.

به گزارش اهروصال، لایتل عصر امروز در نشست خبری بعد از امضای تفاهم نامه مشترک در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درباره تعداد و رقم قراردادی‌های منعقده شده بین ایران و اتریش  اظهارکرد: ما در جلسه امروز حدود هزار شرکت کننده از ایران و اتریش داشتیم و تحریم ها در حال رفع شدن است که این امر زمینه شروع مجدد همکاری ها  را فراهم کند.

رئیس اتاق فدرال اتریش افزود:فلسفه ما این است که راه حل تمام مشکلات از طریق گفتگو است و امور از طریق گفتگو حل می‌شود و مخالف جنگ و برخورد هستیم.

وی خاطر نشان کرد: ما اعتقاد داریم که ایران در سال های گذشته منزوی نبوده است.

لایتل تاکیدکرد: امروز بزرگترین هیئت تجاری اتریش به همراه رئیس جمهور به ایران آمده است که این اتفاق در تاریخ این کشور بی سابقه و آمدن ۲۳۰ نفر از تجار اتریشی به ایران یک رکورد است.

وی گفت: امروز ۱۵ تفاهم نامه به رقم ۸۰ میلیون یورو بین دو کشور به امضا رسید که ما معتقدیم که می توان این رقم را به زودی تا ۵ برابر افزایش داد.

لایتل در زمینه‌ها همکاری دو طرف ابزار کرد: گردشگری، آموزش ،پروژه‌های سرمایه گذاری و پروژه‌های نمیه تمام در ایران از جمله زمینه‌های همکاری دو طرف است.

وی گفت: سیاست اتریش در برقراری  ارتباط با سایر کشور‌به شکلی است که برای مردم آن کشور مناسب باشد  و سود را برای دو طرف در نظر گرفته می‌شود.

لایتل ادامه داد: گردشگری از مواردی است که ما در آن تخصص خوبی در زمینه ‌های نرم افزاری، سخت افزاری و زیر ساخت‌ها داریم. اتریش در این زمینه معتقد است باید بهترین کیفیت ها ارائه شود و همیشه اول باشیم. ما آماده ورود به صنعت گردشگری ایران هستیم.

وی تصریح کرد که رئیس بانک مرکزی اتریش هم به ایران آمده است تا فردا نشست مشترکی با همتای ایرانی خود داشته باشد تا درباره  زمینه های همکاری صحبت شود.

رئیس اتاق فدرال اتریش ادامه داد: ما در زمینه‌های مختلفی آمادگی همکاری داریم و اولویتی از طرف ما وجود ندارد بلکه بخش خصوصی و دولت ایران این اولویت ها را در اختیار ما قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه در زمینه انرژی‌های تجدید پذیر نیز آمادگی همکاری وجود دارد گفت: در ماه ژانویه نمایشگاهی در این زمینه در ایران برقرار می‌شود که ما نیز در این نمایشگاه حضور خواهیم داشت و وارد تعامل می شویم.

نمی‌تواینم در ایران بانک تاسیس کنیم
وی در پاسخ به این سوال که چه ضمانتی وجود دارد، اتریش که ایران را در زمان تحریم ها تنها گذاشته دوباره این کار را نکند گفت: ما هیچ وقت این کار را نکردیم و ایران را تنها نگذاشتیم و در چهار چوب مشخصی با ایران ارتباط داشتیم که به خاطر آن مورد مواخذه نیز قرار گرفتیم.

لایتل یاد آورشد: آوردن چنین هیئت بزرگی به ایران نیز خود نشانه این است که ما به دنبال همکاری با این کشور هستیم.

این مقام مسئول اتریشی  در پاسخ به این سوال تسنیم که با توجه به شرایط و آمادگی‌هایی که در ایران وجود دارد آیا ما شاهد تاسیس بانک اتریشی در ایران هستیم یا خیر گفت: تاسیس بانک در ایران امکان پذیر نیست و این کار باید  بعد از اجرای توافق هسته‌ای  انجام شود.

وی گفت :با رفع تحریم‌ها، ما گام به گام می توانیم در ایران حضور داشته باشیم و تا برداشته شدن تحریم ها امکان تاسیس بانک در ایران وجود ندارد.

انتهای پیام/


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.