کد خبر : 42583
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 8 سپتامبر 2015 - 20:20
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای باید تلاش کنیم اقتصاد مقاومتی به یک باور عمومی در جامعه تبدیل شود بسته هستند

باید تلاش کنیم اقتصاد مقاومتی به یک باور عمومی در جامعه تبدیل شود

باید تلاش کنیم اقتصاد مقاومتی به یک باور عمومی در جامعه تبدیل شود

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اقتصاد مقاومتی در جامعه تبدیل به یک گفتمان شود، تاکیدکرد:باید تلاش کنیم اقتصاد مقاومتی به یک باور عمومی در جامعه تبدیل شود. به گزارش اهروصال به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، جلسه‌ بررسی راهکارهای اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی عصر امروز





معاون اول رئیس جمهور با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اقتصاد مقاومتی در جامعه تبدیل به یک گفتمان شود، تاکیدکرد:باید تلاش کنیم اقتصاد مقاومتی به یک باور عمومی در جامعه تبدیل شود.

به گزارش اهروصال به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، جلسه‌ بررسی راهکارهای اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی عصر امروز (سه‌شنبه) به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور و با حضور شماری از اعضای کابینه‌ دولت برگزار شد.

اسحاق جهانگیری با تاکید براینکه باید به انتظارات و مطالبات مقام معظم رهبری در خصوص سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی پاسخ مناسب بدهیم، گفت: دولت نسبت به بند بند سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باور عمیق دارد از این رو باید راهکارهای اجرایی و عملیاتی این سیاست‌ها را تهیه کنیم که منویات رهبر معظم انقلاب در این زمینه به نحو مناسبی اجرا و دغدغه‌های ایشان در این باب مرتفع شود.

معاون اول رئیس جمهور از سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی بعنوان فرصتی کم نظیر در جهت توسعه‌ کشور یاد کرد و گفت: ما بعنوان مسئولین دولت در قبال کشور و مردم وظایف و تکالیفی داریم و باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم که از فرصت های موجود در جهت توسعه‌ کشور استفاده کنیم.

وی با اشاره به عملکرد و اقدامات دولت پس از ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی افزود: دولت پس از ابلاغ این سیاست‌ها، وظایف و تکالیف هر دستگاه را مشخص و برای آنها برنامه‌ی عملیاتی تصویب کرد.

جهانگیری ادامه داد: علی رغم آنکه اقدامات زیادی در جهت عملیاتی ساختن اقتصاد مقاومتی در دولت صورت گرفته اما آنچه تاکنون انجام شده با انتظارات رهبر معظم انقلاب فاصله دارد و ایشان خواستار تشکیل ستادی کارآمد برای پایه‌ریزی اقتصاد مقاومتی شده‌اند که باید با فوریت این ستاد تشکیل شود.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اقتصاد مقاومتی در جامعه تبدیل به یک گفتمان شود، تصریح کرد: باید تلاش کنیم اقتصاد مقاومتی به یک باور عمومی در جامعه تبدیل شود به نحوی که تحقق اقتصاد مقاومتی همانند حقوق هسته‌ای به مطالبه عمومی تبدیل شود.

محمد‌باقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور نیز در این جلسه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در دولت در جهت تدوین برنامه‌ی کوتاه مدت و میان مدت و تعیین اهداف کمّی برای دستگاه‌های اجرایی در جهت اجرای اقتصاد مقاومتی، بر لزوم تشکیل ستادی راهبردی برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی هم در این نشست، سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را برای اداره کشور جامع دانست و خواستار استفاده‌ی مطلوب از این فرصت برای اصلاحات نهادی و ساختاری کشور شد.

در این جلسه که وزرای نفت، جهاد کشاورزی، تعاون،کار و رفاه اجتماعی، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، معاون حقوقی رئیس جمهور، مشاور اقتصادی رئیس جمهور و دبیر هیات دولت نیز حضور داشتند، موضوع چگونگی اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از ابعاد و زوایای مختلف مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و حاضرین در جلسه نظرات و دیدگاههای خود را نسبت به آنچه تاکنون انجام شده و آنچه باید پس از این صورت گیرد، مطرح کردند.

در این نشست هچنین مقرر شد اعضای اقتصادی دولت تأمل و بازنگری جدیدی در برنامه‌ها و رویکردهای خود درخصوص اقتصاد مقاومتی انجام دهند و پیشنهادات خود را برای بازنگری و تحقق مناسب تر سیاست های اقتصاد مقاومتی به هیات دولت برای تصمیم گیری ارائه دهند.

انتهای پیام/


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.