کد خبر : 42149
تاریخ انتشار : جمعه 4 سپتامبر 2015 - 22:27
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای وزیر خارجه جمهوری چک همراه با هیأت اقتصادی وارد اصفهان شد بسته هستند

وزیر خارجه جمهوری چک همراه با هیأت اقتصادی وارد اصفهان شد

وزیر خارجه جمهوری چک همراه با هیأت اقتصادی وارد اصفهان شد

وزیر خارجه جمهوری چک در راس یک هیات بلندپایه اقتصادی جمعه شب وارد فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان شد و مورد استقبال رسول زرگرپور استاندار این استان قرار گرفت. به گزارش اهروصال به نقل از مهر، لویومیر زائورالک » وزیر امور خارجه جمهوری چک امروز (جمعه)در راس یک هیات ۷۰ نفره از بازرگانان و





وزیر خارجه جمهوری چک در راس یک هیات بلندپایه اقتصادی جمعه شب وارد فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان شد و مورد استقبال رسول زرگرپور استاندار این استان قرار گرفت.

به گزارش اهروصال به نقل از مهر، لویومیر زائورالک » وزیر امور خارجه جمهوری چک امروز (جمعه)در راس یک هیات ۷۰ نفره از بازرگانان و فعالان اقتصادی این کشور از پراگ مستقیم وارد اصفهان شد و مورد استقبال استاندار و مسئولان این استان قرار گرفت.

زائورالک در مراسم استقبال گفت: هیات فعالان بازرگانی همراه وی، بزرگترین هیات اقتصادی این کشور است که از زمان تصدی اش بر وزارت امور خارجه، او را همراهی کرده است.

وی با یادآوری سابقه روابط دیپلماتیک و روابط اقتصادی دو کشور در گذشته، افزود: متاسفانه این روابط در گذشته بسیار کمرنگ شده بود و امیدواریم با سفر به اصفهان، فصل جدیدی در روابط دو کشور گشوده شود.

وزیر امورخارجه، از اصفهان به عنوان شهری زیبا و مشهور در جهان نامبرد و افزود: این استان از لحاظ وسعت، به اندازه کشور جمهوری چک است.

وی ادامه داد: آرزوی من این بود که اصفهان را از نزدیک ببینم و بسیار خوشحالم که سفر به ایران را از این شهر تاریخی آغاز می کنم.

استاندار اصفهان نیز ضمن خیر مقدم به وزیر امورخارجه جمهوری چک و هیات همراه، گفت: اصفهان با داران بودن آب و هوایی چهار فصل از جاذبه های طبیعی و تاریخی زیادی برخوردار است.

رسول زرگرپور افزود: جاذبه های طبیعی این استان به حدی است که گاهی اختلاف دمای شرق و غرب این استان در یک فصل یا یک روز به ۴۰ درجه سانتیگراد می رسد.

وی، به زندگی مسالمت آمیز پیروان ادیان توحیدی در این استان نیز اشاره کرد و افزود: پیروان ادیان مختلف از جمله زرتشت، یهود و مسیح در کنار هموطنان مسلمان خود زندگی مسالمت آمیزی دارند.

وزیر امور خارجه جمهوری چک قرار است فردا(جمعه) در نشست مشترک فعالان اقتصادی استان اصفهان و جمهوری چک در اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی اصفهان شرکت و از آثار تاریخی این شهر دیدن کند.

لویومیر زائورالک همچنین قرار است روز یکشنبه در تهران با وزیر امور خارجه کشورمان و تعدادی دیگر از وزیران کابینه دولت یازدهم دیدار و گفت وگو کند.

انتهای پیام/


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.