کد خبر : 41778
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 1 سپتامبر 2015 - 18:07
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای بیش از ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین زیرکشت گوجه‌ فرنگی است بسته هستند

بیش از ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین زیرکشت گوجه‌ فرنگی است

بیش از ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین زیرکشت گوجه‌ فرنگی است

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: براساس آمارهای به‌دست آمده در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین زیرکشت گوجه‌ فرنگی است. به گزارش اهروصال به نقل از تسنیم، علی‌ اکبری ظهر امروز در نشست با کشاورزان با محوریت تولید محصول سالم اظهار داشت: تولید محصول سالم





معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: براساس آمارهای به‌دست آمده در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین زیرکشت گوجه‌ فرنگی است.

به گزارش اهروصال به نقل از تسنیم، علی‌ اکبری ظهر امروز در نشست با کشاورزان با محوریت تولید محصول سالم اظهار داشت: تولید محصول سالم و ارگانیک باید مورد توجه مدیران و مسئولان قرار گرفته و اطلاعات کشاورزان را نیز در این زمینه افزایش دهند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین راهکارهای تامین امنیت غذایی و سلامت شهروندان، در اختیار قرار دادن موادغذایی سالم بوده، بیان کرد: ارائه مواد غذایی سالم و ارگانیک یکی از مهم‌ترین راهکارهای تامین امنیت غذایی شهروندان به‌شمار می‌رود که باید اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: گوجه‌ فرنگی از جمله محصولات تولیدی استان قزوین بوده که در بیش از ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان کشت و تولید می‌شود.

اکبری با بیان این مطلب که سازمان جهاد کشاورزی در نظر دارد تا سطح زیر کشت گوجه‌ فرنگی را کاهش دهد، ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در نظر دارد تا به منظور مصرف بهینه آب در مزارع، سطح زیر کشت گوجه‌ فرنگی را از ۱۰ هزار هکتار به ۸ هزار هکتار کاهش دهد.

وی خاطرنشان کرد: کشاورزان باید با استفاده از روش‌های نوین آبیاری عملکرد گوجه‌ فرنگی در هر هکتار را از ۶۰ تن به ۱۰۰ تن افزایش دهند.

انتهای پیام/


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.