کد خبر : 41642
تاریخ انتشار : دوشنبه 31 آگوست 2015 - 19:49
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای تجربه‌های بین‌المللی در عرصه‌ ساختمان بومی‌سازی شود بسته هستند

تجربه‌های بین‌المللی در عرصه‌ ساختمان بومی‌سازی شود

تجربه‌های بین‌المللی در عرصه‌ ساختمان بومی‌سازی شود

دبیر شورای عالی سندیکای شرکت‌های ساختمانی ایران با بیان اینکه ریسک سرمایه‌گذاری در ایران باید کاهش یابد، گفت: تجربه‌های بین‌المللی در عرصه‌ ساختمان بومی‌سازی شود. به گزارش اهروصال، محمد عطاردیان عصر امروز در آیین افتتاح پانزدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان و دوازدهمین نمایشگاه تخصصی تاسیسات و سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی اظهار داشت: اصولا بخش خصوصی





دبیر شورای عالی سندیکای شرکت‌های ساختمانی ایران با بیان اینکه ریسک سرمایه‌گذاری در ایران باید کاهش یابد، گفت: تجربه‌های بین‌المللی در عرصه‌ ساختمان بومی‌سازی شود.

به گزارش اهروصال، محمد عطاردیان عصر امروز در آیین افتتاح پانزدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان و دوازدهمین نمایشگاه تخصصی تاسیسات و سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی اظهار داشت: اصولا بخش خصوصی ایران اگر خواهان گسترش است باید بداند که روی پای خود بایستد ولی متاسفانه تاکنون کارگزار دولت بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بخش خصوصی براساس پرداختهای اعتباری دولت کار کرده است، تصریح کرد: اصل ماجرا در این است که دولت نمی‌تواند اعتبارات لازم را پرداخت کند، از این رو باید از دولت جدا شده و روی پای خود بایستیم.

عطاردیان با تاکید بر اینکه سرمایه‌های بخش خصوصی باید به کار بیفتد، عنوان کرد: دولت نیز باید در این زمینه تسهیلات و بستر لازم را فراهم کند که این امر نیازمند همکاری و همراهی تمامی دستگاه‌هاست.

وی بیان کرد: اما باید به این مسئله نیز توجه داشت که ارگانها و نهادهای دولتی از شهرداری تا امور مالیاتی نه تنها تسهیلی انجام نمی‌دهند بلکه در برابر فعالیت بخش خصوصی مانع ایجاد می‌کنند و آنقدر بخش خصوصی را گرفتار بروکراسی و کاغذبازی می‌کنند که بخش خصوصی از سرمایه‌گذاری خود پشیمان می‌شود.

نایب رئیس هیئت مدیره کانون عالی کارفرمایان ایران اظهار داشت: مشکلات بخش خصوصی باید با مشارکت فعالان این عرصه برطرف و حل شود چراکه بخش دولتی نمی‌تواند به تنهایی در این زمینه ورود پیدا کند.

عطاردیان با اشاره به اینکه کارشناسان برجسته و خوبی در دولت حضور دارند که مشکلات بخش خصوصی را شنیده ولی ندیده‌اند، بیان کرد: در بسیاری از استانها با مشارکت بخش دولتی و خصوصی مسائل و مشکلات بخش خصوصی مورد بحث فرار گرفته و حل می‌شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه مشکلاتی که برای آنها راهکار پیدا شده، در عمل اقدامی برای رفع آنها اجرا نمی‌شود، تصریح کرد: از دولتمردان می‌خواهیم تا درد بخش خصوصی را از خود بخش خصوصی بپرسند تا بتوان مسئله را با مدیریت خود آنها حل کرد.

عطاردیان با اشاره به اینکه در تمام دنیا مسائل و مشکلات براساس روال منطقی خود حل می‌شود، عنوان کرد: باید از تجربه‌های بین‌المللی در ایران استفاده کرده و آنها را برای اجرا بومی‌سازی کنیم.

وی با اعلام اینکه از نظر صنعت ساخت و ساز خودکفا بوده و بیش از ۷۰ درصد اقدامات در این حوزه استاندارد است، تاکید کرد: لازم است تا از نفت کنار بکشیم و به داشته‌های خود در زمینه‌های مختلف همچون صنعت ساخت و ساز تکیه کنیم.

دبیر شورای عالی سندیکای شرکت‌های ساختمانی ایران تاکید کرد: باید ریسک سرمایه‌گذاری در ایران را کاهش داده تا بتوان سرمایه‌گذاران خارجی را در کنار بخش خصوصی داخلی جذب کنیم.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر ریسک سرمایه‌گذاری در ایران بالاست، بیان کرد: ایران پتانسیل این را داد که از کشورهای بزرگ دنیا سرمایه‌گذاران خارجی را جذب کرده و با سرمایه‌گذاران داخلی مشارکت ایجاد کند.

عطاردیان با بیان اینکه نباید اجازه سرمایه‌گذاری خارجی در هر حوزه‌ای را داد، تصریح کرد: سرمایه‌گذاران خارجی به دنبال سود و منفعت خود بوده و قصد استثمار ندارند که باید اعتمادسازی لازم را در این زمینه ایجاد کرد.

انتهای پیام/


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.