کد خبر : 41621
تاریخ انتشار : دوشنبه 31 آگوست 2015 - 19:41
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای شوراها به مسائل عمده کشور ورود کنند بسته هستند

شوراها به مسائل عمده کشور ورود کنند

شوراها به مسائل عمده کشور ورود کنند

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: تا زمانی که شوراها به مسائل عمده کشور ورود نکنند نمی‌توانند حرف خود را به کرسی بنشانند. به گزارش اهروصال، غلامرضا بصیری‌پور عصر امروز در یکصد و سیزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز، با بیان اینکه محدوده فعالیت شوراهای شهر بیشتر از شهرداری‌ است اظهار داشت: باید باور کنیم که





رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: تا زمانی که شوراها به مسائل عمده کشور ورود نکنند نمی‌توانند حرف خود را به کرسی بنشانند.

به گزارش اهروصال، غلامرضا بصیری‌پور عصر امروز در یکصد و سیزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز، با بیان اینکه محدوده فعالیت شوراهای شهر بیشتر از شهرداری‌ است اظهار داشت: باید باور کنیم که شوراها با نقش و جایگاهی که دارند، تصمیم‌گیری‌های کلان در سطح مدیریت شهری را بر عهده دارند.

وی شوراها را از ارکان تصمیم‌گیری امور کشور دانست و افزود: تا زمانی که شوراها به مسائل عمده کشور ورود نکنند نمی‌توانند حرف خود را به کرسی بنشاند از این رو تقاضا دارم شورای شهر کلان‌شهر شیراز نیز در راستای تحقق این مهم با قدرت و خودباوری هرچه بیشتر گام بردارد تا شوراها را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: به منظور برآورد عملکرد شوراها و نشان دادن توانمندی و ظرفیت‌های موجود در این مجموعه که برخاسته از رأی مردم است در آبان ماه امسال جشنواره شورای برتر در تهران برگزار می‌شود که طی آن از هر استان یک شورای شهر، یک شورای شهرستان، یک شورای بخش و یک شورای روستا به عنوان شوراهای برتر انتخاب می‌شوند.

بصیری‌پور خاطرنشان کرد: تمام توان ما این است که ظرفیت شورای شهر در کشور از لحاظ قانونی و نیروی انسانی گسترده شده و از توانمندی این مجموعه در تصمیم‌گیری‌های اساسی‌تر استفاده شود.

حسن فریدونی، رئیس شورای اسلامی استان فارس، نیز در این جلسه اظهار داشت: ابقای هیئت رئیسه شورا برای سومین سال خدمت‌گزاری این نهاد نشان از یکدلی و انسجام درونی شوراست که انتظار می‌رود این یکپارچگی فکری منجر به توسعه و پیشرفت همه‌جانبه شهر شیراز شود.

وی افزود: شورا باید با عملکرد خود نشان دهند که تنها مختص شهرداری‌ها نبوده و شورای تمام شهر بوده و در نظارت و هماهنگی تمامی نهادها و دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان ایفای نقش می‌کند.

انتهای پیام/


برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.