کد خبر : 38878
تاریخ انتشار : شنبه 15 آگوست 2015 - 23:31
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای توافق فرماندهان مرزبانی ایران و افغانستان برای تامین امنیت زابل و نیمروز بسته هستند

توافق فرماندهان مرزبانی ایران و افغانستان برای تامین امنیت زابل و نیمروز

توافق فرماندهان مرزبانی ایران و افغانستان برای تامین امنیت زابل و نیمروز

 فرمانده مرزبانی ناجا از توافق فرماندهان مرزبانی ایران و افغانستان برای تامین امنیت مناطق زابل و نیمروز خبر داد. به گزارش اهروصال به نقل از  تسنیم، سردارقاسم رضایی عصر امروز در نشستی خبری که در حاشیه چهارمین نشست مشترک مرزبانان ایران وافغانستان  برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به مرزطولانی مشترک بین ایران و افغانستان





 فرمانده مرزبانی ناجا از توافق فرماندهان مرزبانی ایران و افغانستان برای تامین امنیت مناطق زابل و نیمروز خبر داد.

به گزارش اهروصال به نقل از  تسنیم، سردارقاسم رضایی عصر امروز در نشستی خبری که در حاشیه چهارمین نشست مشترک مرزبانان ایران وافغانستان  برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به مرزطولانی مشترک بین ایران و افغانستان و حضور نیروهای معاند در کشورهای همجوار به منظوررسیدن به راهکارمشترک وبرخورد با مخلان امنیت هرسه ماه یک بار نشست مشترک واجرایی مرزبانان دو کشور برگزارمی‌شود که نتیجه این نشست‌ها سبب کاهش جرایم مرزی می شود.

فرمانده مرزبانی ناجا افزود: ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان و داشتن موضوعات مختلف می‌طلبد که مرزبانان دو کشور هرچند ماه نشست مشترکی صورت داشته باشند. برگزاری این نشست‌ها سبب مدیریت و ایجاد تعامل و همکاری، تقویت روابط و بررسی مشکلات قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان وسایر جرایم در دو طرف مرزها می‌شود.

وی با بیان اینکه برگزاری این نشست‌ها نتایج مطلوبی داشته است،گفت:در این نشست برای برقراری امنیت پایدار در مرزهای افغانستان که مشترک بین ایران، افغانستان و پاکستان است به توافقاتی رسیده‌ایم که این توافقات در راستای امنیت بیشتر در مناطق زابل و نیمروز و تلاش درجهت جلوگیری از تردد اشرار و گروه‌های تروریستی است.

سردار رضایی افزود: مشکلاتی‌ که درمناطق مرزی میانی و خراسان‌های رضوی و جنوبی داریم بیشتر در حوزه‌ ترددهای غیرمجاز وقاچاق مواد مخدر است که با طرف افغان توافقی نیز در این رابطه انجام شده است.

وی افزود:یکی از مواردی که در نشست مشترک مرزبانان ایران وافغانستان  مورد تاکید قرار گرفت در حوزه ورود افرادی است که از مرز پاکستان وارد افغانستان می‌شوندکه در این خصوص بنا شد مدیریت جدی و بهتری صورت گیرد.

سردار رضایی افزود: بعضی ازگروه‌های تروریستی در افغانستان شروع به فعالیت کرده‌اند که  این موضوع را  باید در عمق مرزها مدیریت کنیم که در این رابطه به مفاهیم مشترکی برای مبارزه با گروه‌های تروریستی رسیده‌ایم .

وی‌گفت : این نشست‌ها نتایج مطلوبی درپی داشته و  ایجاد امنیت در دو طرف ودر عمق مرزها نتیجه همین تعاملات مرزبانان است که درچهارمین نشست مشترک هیچ اختلاف دیدگاهی باهم نداشتیم و این مسئله  نشان از این است که برقراری امنیت دغدغه طرف مقابل است.

فرمانده مرزبانی ناجا ازبرگزاری نشست‌های فرهنگی، مسابقات فرهنگی وورزشی دو کشور در آینده نزدیک خبرداد و گفت : تلاش می‌کنیم که روابط ما با مرزبانان افغانستان هرچه نزدیکتر و بهتر باشد.

 پاسوال رحمت الله روفی، فرمانده مرزبان کشور افغانستان با تشکر ازفرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و مرزبانان کشور اسلامی ایران  اظهار داشت: خوشبختانه افغانستان با جمهوری اسلامی ایران دارای مشترکات فراوان و دشمن مشترک  است بنابراین  برگزاری چنین نشست‌ها وتفاهم نامه‌ها می‌تواند سطح امنیت دو کشور را بالا ببرد.

وی افزود: هماهنگی و تبادل اطلاعات وعملیات‌های لازم برای جلوگیری از تهدید امنیت دو کشور مورد توافق  است و سعی می‌کنیم از قاچاق مواد مخدر و شرارت‌های  مرزی با هماهنگی مرزبانان جمهوری اسلامی جلوگیری‌کنیم و این آمادگی را داریم تا برای برقراری امنیت پایدار در مرزهای دو کشور از هیچ تلاشی فروگذار نباشیم.

فرمانده مرزبان کشور افغانستان خاطر نشان‌کرد: این نشست‌ها با  هماهنگی در آینده نزدیک در کشور افغانستان و استان هرات برگزار می‌شود تا با ارتباط و تعامل امین باهم نقاط ضعف درمرزها را برطرف نماییم و مرزهای دو کشور که سرنوشت ساز  است را با کمک وهمدلی طرفین از امنیت مطلوب برخوردار سازیم.

 انتهای پیام/


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.