کد خبر : 38871
تاریخ انتشار : شنبه 15 آگوست 2015 - 23:29
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای قاهره گزارش دیده بان حقوق بشر درباره کشتار «رابعه العدویه» را سیاسی خواند بسته هستند

قاهره گزارش دیده بان حقوق بشر درباره کشتار «رابعه العدویه» را سیاسی خواند

قاهره گزارش دیده بان حقوق بشر درباره کشتار «رابعه العدویه» را سیاسی خواند

سخنگوی وزارت امور خارجه مصر گزارش سازمان دیده بان حقوق در خصوص کشتار «رابعه العدویه» را سیاسی خواند. به گزارش اهروصال به نقل از تسنیم به نقل از رسانه های خبری مصر، وزارت خارجه مصر امروز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که گزارش سازمان دیده بان حقوق بشر درباره نتایج تحقیقات انجام شده در





سخنگوی وزارت امور خارجه مصر گزارش سازمان دیده بان حقوق در خصوص کشتار «رابعه العدویه» را سیاسی خواند.

به گزارش اهروصال به نقل از تسنیم به نقل از رسانه های خبری مصر، وزارت خارجه مصر امروز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که گزارش سازمان دیده بان حقوق بشر درباره نتایج تحقیقات انجام شده در خصوص جزئیات اقدام ارتش علیه هواداران محمد مرسی در میدان رابعه العدویه «سیاسی» است و موضوعیت ندارد و فاقد هر گونه معیارهای بی طرفی است.

«احمد ابو زید» سخنگوی وزارت خارجه مصر در بیانیه ای تاکید کرد که این گزارش از سوی نهادی صادر شده است که در سطح بین الملل به رفتار گزینشی و عدم اعتبار مشهور است.

وی افزود که درخواست اجرای تحقیقات بین المللی درباره پراکنده کردن تحصن هواداران مرسی در میدان رابعه العدویه، تمسخر آمیز است.

ابوزید همچنین اظهار داشت که این سازمان به قربانیان مصری اعم از نیروهای ارتش، پلیس و غیرنظامیانی که قربانی تروریسم در مصر می شوند، اهمیتی قائل نیست و مصر نیز در آینده هرگز برای چنین گزارش های سیاسی و ادعاهای دروغین اهمیتی قائل نخواهد بود.

سازمان دیده بان حقوق بشر دیروز جمعه خواستار اجرای تحقیقات بین المللی در خصوص کشتار میدان رابعه العدویه در مصر شد.

در تاریخ ۱۴ آگوست سال ۲۰۱۳ نیروهای ارتش و پلیس مصر برای پراکنده کردن تحصن هواداران مرسی در میدان رابعه العدویه و النهضه دست به اقدام نظامی زدند که بنا به گفته شورای ملی حقوق بشر مصر در این حادثه ۶۳۲ نفر کشته شدند و این در حالی است که سازمان های حقوقی محلی و بین المللی تعداد قربانیان را بیش از یک هزار نفر اعلام کرده اند.

انتهای پیام/


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.