کد خبر : 37424
تاریخ انتشار : جمعه 7 آگوست 2015 - 19:23
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای کره شمالی ساعت رسمی خود را نیم ساعت عقب می‌کشد بسته هستند

کره شمالی ساعت رسمی خود را نیم ساعت عقب می‌کشد

کره شمالی ساعت رسمی خود را نیم ساعت عقب می‌کشد

کره شمالی اعلام کرد به منظور مقابله با آنچه آثار امپریالیسم ژاپن خوانده، ساعت رسمی خود را از هفته آینده نیم ساعت عقب خواهد کشید. به گزارش اهروصال به نقل از تسنیم به نقل از بی بی سی، کره شمالی ساعت رسمی خود را عقب کشیده و دلیل آن را امحاء آثار استعمار ژاپن توصیف





کره شمالی اعلام کرد به منظور مقابله با آنچه آثار امپریالیسم ژاپن خوانده، ساعت رسمی خود را از هفته آینده نیم ساعت عقب خواهد کشید.

به گزارش اهروصال به نقل از تسنیم به نقل از بی بی سی، کره شمالی ساعت رسمی خود را عقب کشیده و دلیل آن را امحاء آثار استعمار ژاپن توصیف کرده است.

امروز جمعه، خبرگزاری دولتی کره شمالی گزارش کرد پارلمان در جلسه روز گذشته، تصویب کرد که از روز ۱۵ آگوست (۲۴ مرداد) ساعت رسمی به مدت نیم ساعت به عقب کشیده شود و به این ترتیب، با ساعت رسمی ژاپن و کره جنوبی یکی نخواهد بود. این خبرگزاری ضمن تشریح موقعیت جغرافیایی کره شمالی، گفته است که زمان جدید “ساعت پیونگ‌یانگ” خوانده خواهد شد.

برگزاری رسمی کره شمالی نوشته است که «امپریالیست‌های خبیث ژاپنی جنایاتی نابخشودنی علیه کره مرتکب شدند تا جایی که کره‌ای ها را از ساعت رسمی خودشان هم محروم کردند در حالیکه سیاست لگدکوب کردن سرزمین کره و تاریخ و فرهنگ پنچ‌هزار ساله آن را در راستای سیاست محو ملت کره دنبال می‌کردند.»

در سال ۱۹۱۰ ژاپن شبه جزیره کره را که امروز به دو بخش کره شمالی و کره جنوبی تقسیم شده به استعمار خود در آورد و اشغال خاک کره تا شکست ژاپن در جنگ دوم جهانی در ۱۵ آگوست سال ۱۹۴۵ ادامه داشت.

پس از شکست ژاپن، شبه جزیره کره به دو بخش تحت حمایت آمریکا در جنوب و تحت حمایت اتحاد شوروی در شمال تقسیم شد و هنوز هم دو کشور تحت عنوان جمهوری کره و جمهوری دموکراتیک خلق کره در بخش‌های جنوب و شمال این شبه جزیره وجود دارند.

در دوره استعمار ژاپن، ساعت در تمامی شبه جزیره کره به وقت توکیو تنظیم شده بود و تاکنون هر دو کره از همان ساعت رسمی استفاده می‌کردند.

وزارت وحدت کره در دولت کره جنوبی گفته است که تغییر ساعت می‌تواند باعث بروز مشکلاتی هر چند جزئی در اداره امور “منطقه صنعتی” واقع در شهر مرزی کائسونگ شود که به طور مشترک توسط دو کره اداره می‌شود. در غیر اینصورت، ارتباط خارجی اندک کره شمالی به معنی آن است که این تغییر زمان تاثیر چندانی نه در داخل و نه در خارج از آن کشور نخواهد داشت.

در نظام سیاسی کره شمالی، مجمع عالی خلق نقش پارلمان را دارد. این نهاد از حدود ۶۹۰ عضو تشکیل یافته که هرکدام از سوی یک حوزه انتخابیه انتخاب شده‌اند. تمامی نمایندگان به حزب حاکم، که ائتلافی از چند حزب دولتی است، تعلق دارند و از سوی این حزب تعیین و تایید شده شدند. دوره نمایندگی پنج سال است.

انتهای پیام/


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.