کد خبر : 36366
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 30 جولای 2015 - 22:53
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای وزیر دفاع عراق: ایران همپیمان ما در جنگ علیه داعش است بسته هستند

وزیر دفاع عراق: ایران همپیمان ما در جنگ علیه داعش است

وزیر دفاع عراق: ایران همپیمان ما در جنگ علیه داعش است

وزیر دفاع عراق که به روسیه سفر کرده طی سخنانی گفت که تهران همپیمان بغداد در جنگ علیه داعش بوده و ایران امنیت عراق را امنیت خود می‌داند همانطور که این موضوع را کاملا مشاهده کردیم. به گزارش اهروصال به نقل از تسنیم، “خالد العبیدی “وزیر دفاع عراق که به روسیه سفر کرده طی سخنانی





وزیر دفاع عراق که به روسیه سفر کرده طی سخنانی گفت که تهران همپیمان بغداد در جنگ علیه داعش بوده و ایران امنیت عراق را امنیت خود می‌داند همانطور که این موضوع را کاملا مشاهده کردیم.

به گزارش اهروصال به نقل از تسنیم، “خالد العبیدی “وزیر دفاع عراق که به روسیه سفر کرده طی سخنانی گفت که تهران همپیمان بغداد در جنگ علیه داعش بوده و ایران امنیت عراق را امنیت خود می‌داند و همانطور که این موضوع را کاملا مشاهده کردیم.

وی که این سخنان را در مصاحبه‌ای مطرح می‌کرد، گفت: تسلیحات روسی نقش تعیین کننده‌ای در جنگ علیه داعش ایفا می‌کند و به دنبال امضای قراردادهای تسلیحاتی بیشتری با روسیه هستیم.

وزیر دفاع عراق اضافه کرد: بسیاری از نظامیان ارتش عراق با سلاح‌های روسی کار کرده و آموزش دیده‌اند و در شرایط جنگ به سوی کسی که نیازهای ما را بدون تاخیر فراهم کند حرکت می‌کنیم.

وی گفت که در سفر به مسکو درباره مشکلات مالی بوجود آمده برای واردات سلاح به عراق به دلیل تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه پرداختیم و به دنبال حل کردن این مشکل هستیم.

آمریکا اعتراضی به همکاری عراق با روسیه نداشته است

العبیدی گفت: روسیه انبارهای سلاح خود را به روی عراق گشود و تنوع منبع‌های تامین سلاح ضروری بوده و تا کنون از آمریکایی‌ها هیچگونه اعتراضی درباره همکاری با روسیه نشنیده‌ایم.

وی افزود: در مبارزه با داعش عامل زمان بسیار تعیین کننده بوده و همکاری ما با آمریکا بر اساس برنامه‌ای صورت می‌گیرد که با بوروکراسی همراه بوده و این موضوع گاهی اوقات بر زمان تحویل قراردادهای تسلیحاتی تاثیر گذار است.

العبیدی تاکید کرد که داعش یک دشمن عادی نبوده و با هر کسی که به تسلیحات آن نیاز داریم قرارداد می‌بندیم و انتظار افزایش همکاری نظامی با روسیه داریم.

وزیر دفاع عراق تاکید کرد که شرایط آب و هوایی جنگ را تحت تاثیر قرار داده اما با وجود بی رحم بودن شرایط آب و هوایی باید هر چه سریعتر مناطق اشغال شده را آزاد کنیم.

وی گفت که هنوز اطلاعات دقیقی درباره افرادی که در استان الانبار باقی مانده‌اند نداریم اما برخی خبرها حاکی از آن است که یک سوم ساکنان این استان همچنان باقی مانده‌اند.

العبیدی افزود که نیروهای مشترک بر میدان‌های نبرد در استان‌های الانبار سیطره داشته و جنگنده‌های ائتلاف ماموریت بمباران‌ها را برعهده دارند این در حالی است که “حیدر العبادی” بر حمایت از غیرنظامیان تاکید دارد.

وی گفت که داعش در صلاح الدین و در بیجی تلفات زیادی داشته و بیش از هزار تروریسم را در این مناطق به هلاکت رساندیم.

وزیر دفاع عراق اضافه کرد: بخش عمده‌ای از بیجی به جز یک منطقه تحت سیطره نیروهای عراقی بوده و به دلایل لجستیکی ورود به پالایشگاه بیجی را به تاخیر انداخته‌ایم اما حتما وارد این پالایشگاه خواهیم شد.پالایشگاه بیجی هیچ اهمیت نظامی ندارد و تعداد نیروهای داعش در این پالایشگاه اندک و پراکنده بوده و نگران نابودی این پالایشگاه هستیم به همین دلیل ورود به آن را به تاخیر انداخته‌ایم.

فساد همانند سرطان در سازمان‌های امنیتی گسترش یافته است

وی گفت: سقوط موصل توسط داعش به دلیل افزایش اشتباهات و فساد در سازمان‌های امنیتی بوده که همه توجه آنها باج خواهی از مردم شهر موصل و خوار کردن آنها بوده است. فساد در سازمان‌های امنیتی همانند سرطان گسترش یافته و رفتار برخی باعث از بین رفتن اعتماد شهروندان به مقامات شده و شرایط را برای پیدایش داعش فراهم کرد.

العبیدی افزود: کمیته تحقیقی را در وزارت دفاع برای بررسی دلایل شکست در موصل تشکیل داده‌ایم و پس از تکمیل تحقیقات، شهروندان را از نتایج این تحقیق مطلع خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: وزارت دفاع درباره فاجعه اسپایکر [حادثه‌ای که طی آن حدود ۱۷۰۰ نظامی عراقی در پایگاه اسپایکر توسط داعش اسیر شده و کشته شدند] طبق قانون عمل می‌کند و من خشم نیروهای بسیج مردمی از این قتل عام را درک می‌کنم.

نیروهای بسیج مردمی نقش اساسی در مبارزه علیه داعش داشته‌اند

وزیر دفاع عراق افزود: نیروهای بسیج مردمی شهدای زیادی داده‌اند و نقش اساسی در مبارزه علیه داعش داشته و انتظار داریم پس از تصویب قانون به نیروهای گارد ملی بپیوندند.

وی در ادامه این مصاحبه گفت در صورتی که عملیات علیه داعش بر اساس چارچوب زمانی که مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند ادامه یابد در آن صورت این موضوع علامت سوال‌هایی را ایجاد خواهد کرد.

العبیدی گفت که داعش دارای سلاح و امکانات فراوان و منابع مالی گسترده‌ای است و اعلام آغاز جنگ آسان بوده اما مشخص کردن مدت زمان و پایان آن سخت است.

انتهای پیام/


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.