کد خبر : 35179
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 جولای 2015 - 11:39
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای صدور ۲۰ هزار کارت ملی هوشمند در شهرستان اهر بسته هستند

صدور ۲۰ هزار کارت ملی هوشمند در شهرستان اهر

صدور ۲۰ هزار کارت ملی هوشمند در شهرستان اهر

به گزارش خبرنگار اهروصال، علی جعفری آذر در در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه اداره کل ثبت احوال آذربایجان شرقی از نظر ثبت وقایع حیاتی رتبه نخست در بین ادارات کل کشور را طی سال ۹۳ به خود اختصاص داده ، اظهار داشت: با نظرسنجی های انجام شده در خصوص خدمات دهی ثبت احوال

به گزارش خبرنگار اهروصال، علی جعفری آذر در در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه اداره کل ثبت احوال آذربایجان شرقی از نظر ثبت وقایع حیاتی رتبه نخست در بین ادارات کل کشور را طی سال ۹۳ به خود اختصاص داده ، اظهار داشت: با نظرسنجی های انجام شده در خصوص خدمات دهی ثبت احوال استان در یک روز، سلامت اداری و ثبت ۹۹٫۹ درصد واقعه ولادت و ۹۹٫۴ درصد واقعه وفات در مدت معین قانونی باعث کسب این رتبه شده است.

وی با تاکید بر اینکه دفن افراد فوتی بدون گواهی فوت در شهرستان های آذربایجان شرقی صورت نمی گیرد، افزود: این مهم ترین مسله ثبت احوال است که باید در بین ادارات ثبت احوال استان، دهیاری ها، بیمارستان ها و متولیان قبرستان ها اطلاع رسانی شود.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی به کاهش و افزایش آمارهای ثبت وقایع حیاتی سال ۹۳ در اهر اشاره کرد و گفت: کاهش ۱٫۳ درصدی ولادت، افزایش ۸ درصدی وفات، ۶٫۳ درصد کاهش ازدواج و افزایش ۱۸٫۹ درصدی طلاق طی سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ را در شهرستان اهر شاهد بودیم.

جعفری آذر به کاهش و افزایش آمارهای ثبت وقایع حیاتی آذربایجان شرقی نیز اشاره کرد و ادامه داد: افزایش ۳٫۸ درصدی ولادت، ۱٫۲ درصدی وفات، کاهش ۸٫۳ درصدی ازدواج و افزایش ۴٫۸ درصدی ثبت طلاق طی سال ۹۳ نسبت به مدت مشابه سال ۹۲ در آذربایجان شرقی ثبت شده است.

وی اضافه کرد: آذربایجان شرقی از نظر ثبت ولادت در رتبه ۲۰، وفات ۱۵ ، ازدواج ۱۳ و نرخ طلاق در رتبه ۱۱ استان های کشور قرار گرفته است.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی اظهار داشت: افزایش ۲ درصدی ولادت، کاهش ۰٫۷ درصدی وفات، کاهش ۴٫۷ درصدی ازدواج و یک درصدی نرخ طلاق طی سه ماهه نخست سالجاری نسبت به سه ماهه مشابه سال گذشته در استان ثبت شده است.

جعفری آذر از راه اندازی پایگاه الکترونیکی ثبت احوال بصورت آنلاین در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: تاکنون اطلاعات وقایع حیاتی ۱۲۶ میلیون ایرانی فوت شده و یا در قید حیات در این پایگاه ثبت شده که نزدیک ۱۳۰ دستگاه اجرایی و خدمات رسان آذربایجان شرقی نیز به این پایگاه متصل شده است.

وی ادامه داد: هدف از راه اندازی این پایگاه الکترونیکی دسترسی ادارات به تایید هویت اشخاص، جلوگیری از جعل اسناد و مقابله با تخلفات در انتخابات می باشد.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی، صدور کارت ملی هوشمند را یکی از طرح های مهم این سازمان دانست و افزود: طی سالجاری برای صدور ۵۰۰ هزار کارت ملی هوشمند برنامه ریزی شده که تا ماه قبل  این رقم۴۰۰ هزار کارت بوده است.

جعفری آذر با بیان اینکه امکان ثبت نام برای متقاضیان کارت ملی هوشمند از تمامی ادارات ثبت احوال استان و دفاتر پیشخوان دولت و دفاتر پست آذربایجان شرقی بدون محدودیت سنی انجام می گیرد، اظهار داشت: امسال برای شهرستان اهر سهمیه صدور ۲۰ هزار کارت ملی هوشمند اختصاص یافته و افراد متقاضی می توانند با مراجعه به سایت www.ncr.ir نیز ثبت نام نمایند.

وی از راه اندازی سامانه حضور و غیاب کارمندان ثبت احوال با کارت ملی هوشمند برای نخستین بار طی ۲ ماه آینده در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: این کارت هوشمند از قابلیت بسیار زیادی برخوردار است که در دو ماه آینده در ادارات ثبت احوال استان انجام خواهد شد که این هویت افراد را در فضای مجازی تصدیق خواهد نمود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.