کد خبر : 35176
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 جولای 2015 - 11:25
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای شهرستان ورزقان قطب تولید عدس آذربایجان شرقی است بسته هستند

شهرستان ورزقان قطب تولید عدس آذربایجان شرقی است

شهرستان ورزقان قطب تولید عدس آذربایجان شرقی است

به گزارش اهروصال، مهندس علی علیمحمدی در بازدید از نحوه برداشت عدس کاران ورزقان گفت: ۴ هزارنفر بهره بردار بصورت فصلی در ۱۲ هزار هکتار از اراضی این شهرستان مشغول کشت و تولید عدس هستند. وی افزود: بیش از ۱۰ هزار تن از بهترین عدس کشور در این شهرستان تولید می شود و با تولید

به گزارش اهروصال، مهندس علی علیمحمدی در بازدید از نحوه برداشت عدس کاران ورزقان گفت: ۴ هزارنفر بهره بردار بصورت فصلی در ۱۲ هزار هکتار از اراضی این شهرستان مشغول کشت و تولید عدس هستند.

وی افزود: بیش از ۱۰ هزار تن از بهترین عدس کشور در این شهرستان تولید می شود و با تولید ۴۰ درصد عدس استان رتبه اول تولید را به خود اختصاص داده ایم.

وی با تاکید براینکه متاسفانه کشت عدس در این شهرستان چندین سال است که کم رنگ شده به مشکلات عدسکاران اشاره کرد و گفت: کوچک بودن اراضی، برداشت سنتی، نبود خرید تضمینی و وجود دلالان در بازار باعث شده هزینه بالا برود و در نتیجه کشاورزان سود چندانی نبرند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ورزقان ادامه داد: سالانه بیش از ۷هزارتن از این محصول بصورت فله ای به استان های آذربایجان غربی، رنجان و اردبیل و کشورهای عراق، جمهوری آذربایجان و ترکیه صادر می شود.

وی وجود صنایع بسته بندی و تبدیلی را در این شهرستان ضروری دانست و گفت: با وجود تولید مرغوب ترین عدس، هیچ واحد بسته بندی برای اشتغال و رونق اقتصادی بهره برداران این محصول در این شهرستان وجود ندارد.

مهندس علیمحمدی بیان کرد: توجه به این امر می تواند ۴هزار نفر بهره بردار دراین شهرستان را ازشغل پایدار بهره مند کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.