کد خبر : 30621
تاریخ انتشار : شنبه 27 ژوئن 2015 - 7:46
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای افتخار دستگاه قضایی تقدیم شهدایی همچون شهید بهشتی برای پیشبرد اهداف نظام و انقلاب است بسته هستند

افتخار دستگاه قضایی تقدیم شهدایی همچون شهید بهشتی برای پیشبرد اهداف نظام و انقلاب است

افتخار دستگاه قضایی تقدیم شهدایی همچون شهید بهشتی برای پیشبرد اهداف نظام و انقلاب است

به گزارش اهروصال، حجت الاسلام نظری در سخنان پیش از خطبه های نمازجمعه شهرستان به نقش قوه قضائیه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس اصل ۱۵۶ قانون اساسی قوه قضائیه، قوه‌ای مستقل و پشتیبان حقوق فردی، اجتماعی و مسئول تحقق بخشیدن به عدالت است. وی افتخار دستگاه قضایی

به گزارش اهروصال، حجت الاسلام نظری در سخنان پیش از خطبه های نمازجمعه شهرستان به نقش قوه قضائیه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس اصل ۱۵۶ قانون اساسی قوه قضائیه، قوه‌ای مستقل و پشتیبان حقوق فردی، اجتماعی و مسئول تحقق بخشیدن به عدالت است.

وی افتخار دستگاه قضایی را تقدیم شهدایی همچون شهید بهشتی برای پیشبرد اهداف نظام و انقلاب برشمرد و افزود: امیدواریم همه ما رهروی راستین برای شهدای گرانقدر بخصوص شهید مظلوم آیت اله بهشتی باشیم.

 نظری به تعداد پرونده های ورودی به دادگستری این شهرستان اشاره کرد و ابراز داشت: بیش از ۱۷ هزار و ۶۰۰ فقره پرونده به دادگستری و دادسرا و بیش از ۸ هزار و ۲۰۰ فقره پرونده نیز به شوراهای حل اختلاف وارد شده است.
وی افزود: علیرغم کمبود کادر قضایی که در دادگستری شهرستان اهر است و با این تعداد ورودی پرونده زمان رسیدگی به پرونده ها به ۲۰ تا ۳۰ روز کاهش یافته است.
رئیس دادگستری شهرستان اهر با بیان اینکه یکی از اهداف دستگاه قضا جلوگیری از جرم است گفت: در این راستا دادگستری شهرستان اهر با برهم زنندگان امنیت و آرامش موجود در شهرستان اهر به شدت برخورد خواهد کرد و هیچ اغماضی هم نخواهد کرد.
حجت الاسلام نظری همچنین با اشاره به انتخابات مجلس دهم در سال جاری گفت: دادگستری شهرستان اهر برای برگزاری انتخابات سالم از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد و از کاندیداها و نامزدهای احتمالی انتخاباتی انتظار داریم قوانین انتخاباتی را رعایت کنند چرا که کارهای آنها رصد می شود و شاید ممکن است در صلاحیت آنها نیز تأثیر داشته باشد.

وی گفت: رسیدگی و صدور حکم در مورد تظلمات، تعدیات، شکایات، حل و فصل دعاوی و رفع خصومات، گرفتن تصمیم و اقدامات لازم در آن قسمت از امور حسبیه که قانون معین می‌کند، احیای حقوق عامه و گسترش عدل و آزادی‌های مشروع، نظارت بر حسن اجرای حدود و مقررات مدون جزایی اسلام و اقدام مناسب برای پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرمان از جمله وظایف قوه قضائیه بوده که قانون مشخص شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.