کد خبر : 28900
تاریخ انتشار : جمعه 19 ژوئن 2015 - 17:36
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای وزارت خارجه آمریکا گزارش مغرضانه حمایت ایران از تروریسم را منتشر کرد بسته هستند

وزارت خارجه آمریکا گزارش مغرضانه حمایت ایران از تروریسم را منتشر کرد

وزارت خارجه آمریکا گزارش مغرضانه حمایت ایران از تروریسم را منتشر کرد

 وزارت امور خارجه آمریکا گزارش این کشور درباره تروریسم در سال ۲۰۱۴ را منتشر کرده است. به گزارش اهروصال به نقل از تسنیم، متن کامل گزارش وزارت امور خارجه آمریکا درباره ادعای حمایت ایران از تروریسم به شرح زیر است: ایران در سال ۱۹۸۴ میلادی ، کشوری حامی تروریسم دولتی شناخته شد. این کشور فعالیت





 وزارت امور خارجه آمریکا گزارش این کشور درباره تروریسم در سال ۲۰۱۴ را منتشر کرده است.

به گزارش اهروصال به نقل از تسنیم، متن کامل گزارش وزارت امور خارجه آمریکا درباره ادعای حمایت ایران از تروریسم به شرح زیر است:

ایران در سال ۱۹۸۴ میلادی ، کشوری حامی تروریسم دولتی شناخته شد. این کشور فعالیت های تروریستی اش را در سال ۲۰۱۴ نیز ادامه داد. این فعالیت های عبارتند از: حمایت از گروه های تروریستی فلسطینی در غزه ، حزب الله لبنان و گروهای مختلفی در عراق و سراسر خاورمیانه ( غرب آسیا). امسال ، کمک های ایران به شبه نظامیان شیعه در عراق افزایش یافت. یکی از این گروه های شبه نظامی ، سازمان تروریستی خارجی شناخته شده و در پاسخ به تهاجم دولت اسلامی عراق و شام به عراق شکل گرفته است. ایران به کمک ها و حمایت های خود از دیگر گروه های شبه نظامی در منطقه ادامه داده است. ایران همچنین تلاش کرده است کمک نظامی و تسلیحاتی در اختیار گروه های تروریست فلسطینی در غزه قرار دهد. در حالی که ایران ، تلاش عمده اش را بر حمایت از اهدافش در خاورمیانه ( غرب آسیا) بویژه سوریه متمرکز کرده، اما این کشور و نایبان آن تلاش های خود را برای افزایش نفوذشان در دیگر مکان ها شامل آفریقا، آسیا و تا میزان کمتری در آمریکای لاتین ادامه دادند.

ایران از نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای پیشبرد اهداف ساست خارجی خود ، فراهم کردن پوششی برای عملیات اطلاعاتی و ایجاد بی ثباتی در خاورمیانه ( غرب آسیا) استفاده کرده است.
نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، نخستین ابزار و مکانیسم رژیم در حمایت و ایجاد گروه های تروریستی در خارج کشور است.

ایران سوریه را به مثابه شاهراه حیاتی برای ارسال و تامین سلاح حزب الله در لبنان می داند و از آن به عنوان یکی از محورهای مقاومت یاد می کند. در سال ۲۰۱۴ ، ایران به تامین سلاح ، آموزش و تامین مالی جنگجویانی ادامه داد که از رژیم اسد در سوریه حمایت کرده اند. بر اساس آمار سازمان ملل ، رژیم اسد در سوریه تا کنون ۱۹۱ هزار نفر را کشته است. ایران آشکارا اعلام کرده پاسداران را برای دادن مشاوره به سوریه اعزام کرده است. گزارش های متعددی هست که نشان می دهد این پاسدارها از نیروهای قدس هستند که در مستقیم در گیر عملیات نظامی و جنگ در سوریه شده اند. در حالی که تهران این را تکذیب کرده ، اما در سال ۲۰۱۴ کشته شدن دو تن از افسران ارشد نیروی قدس را پذیرفت.

همچنین در عراق، با وجود تعهد ایران برای حمایت از ثبات در عراق، این کشور در واکنش به پیشروی های در این کشور، آموزش و تامین مالی شبه نظامیان شیعه در این کشور را افزایش داده است. بسیاری از این گروه ها مانند گردان های حزب الله، باعث افزایش تنش های فرقه ای در عراق گردیده اند و برخی اقدامات جدی در نقض حقوق انسانی در عراق را علیه غیر نظامیان عمدتا سنی مرتکب شده اند. نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با هماهنگی نیروهای حزب الله لبنان، کار آموزش در عراق و خارج از این کشور را برای شبه نظامیان شیعه در کنار آموزش و استفاده از تسلیحات پیشرفته و فناوری بمب های انفجاری تقویت شده(IED) و دیگر تجهیزات پیشرفته را در اختیار این نیروها در دستور کار قرار داده اند. مانند جنگجویان حزب الله، بسیاری از این نیروهای شبه نظامی شیعه از مهارت های خود برای جنگ به سود رژیم اسد در سوریه و علیه داعش در عراق بهره برده اند.
ایران همواره در گذشته سلاح، آموزش و پول در اختیار حماس و دیگر گروه های تروریستی از جمله جهاد اسلامی، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین و فرماندهی مشترک مردمی فلسطین قرار داده است. گروه های تروریستی فلسطینی در پس برخی از تلفات ناشی حملاتی بودند که از غزه و کرانه باختری صورت گرفته است. هر چند که روبط حماس با ایران بر سر جنگ داخلی در سوریه تیره شده است، ولی آیت الله خامنه ای، رهبر معظم ایران در سخنرانی بیست و پنج نوامبر خود بر حمایت نظامی ایران از «برادران فلسطینی» تاکید کرد و مسلح کردن فلسطینی ها در کرانه باختری را نیز خواستار شد. در دسامبر، موسی ابومرزوق، معاون رهبر حماس اعلام کرد روابط ایران و حماس «بار دیگر به روند سابق خود» بازگشته است.
در ماه مارس، نیروهای دریایی اسرائیل در دریای سرخ و سواحل سودان وارد کشتی باربری Klos C شدند. آنها در این کشور چهل موشک M-302 ، صد و هشتاد گلوله خمپاره و چهارصد هزار گلوله یافتند که در میان کیسه های سیمان پنهان شده بودند و علامت «ساخت ایران» روی آن وجود دارد، باور بر این است که این تسلیحات برای شبه نظامین در منطقه ارسال می شدند.
از پایان سال دو هزار و شش و پایان درگیری حزب الله و اسرائیل، ایران همچنین به مسلح شدن دوباره حزب الله که نقض روشن قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت به شمار می آید، اقدام کرده است. سردار امیر حاجی زاده، فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در اظهارات ماه نوامبر خود گفت «سپاه پاسداران و حزب الله دو دستگاه مشترک به هم پیوسته هستند» و نعیم قاسم، معاون دبیر کل حزب الله لبنان در اظهاراتی جداگانه در ماه نوامبر اعلام کرده که ایران این سازمان را به موشک هایی مسلح کرده است که «قدرت هدف گیری دقیقی» دارند.
ایران صدها میلیون دلار به گروه حزب الله لبنان در داخل لبنان کمک کرده و هزاران جنگجوی این گروه در اردوگاه هایی در ایران آموزش داده است. جنگجویان آموزش دیده از این مهارت ها برای حمایت از رژیم اسد در سوریه و در مقیاسی کوچک تر، برای مقابله با داعش در عراق استفاده کرده اند. آنها همچنان به حملات خود در مرزهای مشترک لبنان و اسرائیل ادامه می دهند.
ایران همچنان تمایل ندارد که اعضای ارشد القاعده را که همچنان در بازداشت دارد ، به سزای اعمال شان برساند. این کشور همچنین از اعلام مشخصات این اعضای ارشد القاعده خودداری کرده است.
ایران در گذشته به حامیان تسهیل کننده اقدامات القاعده اجازه داده بود که دست کم از اواخر سال دوهزار و نه به بعد، یک خط پشتیبانی اصلی از طریق ایران را اداره کنند که این خط به آنها اجازه می داد که پول ها و جنگجویان خود را به جنوب آسیا و سوریه جابجا کنند.
ایران همچنان کشوری است که مایه ی نگرانی در زمینه ی اشاعه هسته ای است. با وجود چندین قطعنامه ی شورای امنیت سازمان ملل متحد که طی آنها ایران ملزم شد که فعالیت های اشاعه ی هسته ای حساس خود را تعلیق کند، اما این کشور از تعهدات بین المللی خود در خصوص برنامه ی هسته ای اش پیروی نکرد.
اجرای برنامه ی اقدام مشترک بین گروه پنج بعلاوه ی یک و ایران در بیستم ژانویه ی دوهزار و چهارده آغاز شد. ایران به تعهداتی که تحت این برنامه داد، عمل کرده است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، طرف ها درسال دوهزار و چهارده مذاکره کردند تا به برنامه ی جامع اقدام مشترک برای رسیدن به یک راه حل جامع بلند مدت ادامه دهند تا اینکه اعتماد به اینکه برنامه ی هسته ای ایران صلح آمیز است و به صورت صرفا صلح آمیز باقی خواهد ماند ، اعاده شود.

انتهای پیام/


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.