کد خبر : 28893
تاریخ انتشار : جمعه 19 ژوئن 2015 - 17:34
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای مذاکرات هسته‌ای وزرای خارجه ایران و اروپا در لوکزامبورگ برگزار می‌شود بسته هستند

مذاکرات هسته‌ای وزرای خارجه ایران و اروپا در لوکزامبورگ برگزار می‌شود

مذاکرات هسته‌ای وزرای خارجه ایران و اروپا در لوکزامبورگ برگزار می‌شود

 وزیر امور خارجه کشورمان طی روزهای آتی راهی لوکزامبوگ خواهد شد تا با مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزرای خارجه سه کشور اروپایی دیدار کند. به گزارش اهروصال به نقل از تسنیم، محمد جواد ظریف،‌ وزیر امور خارجه کشورمان، دوشنبه (۱ تیر) راهی لوکزامبورگ خواهد شد تا با فدریکا موگرینی، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه





 وزیر امور خارجه کشورمان طی روزهای آتی راهی لوکزامبوگ خواهد شد تا با مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزرای خارجه سه کشور اروپایی دیدار کند.

به گزارش اهروصال به نقل از تسنیم، محمد جواد ظریف،‌ وزیر امور خارجه کشورمان، دوشنبه (۱ تیر) راهی لوکزامبورگ خواهد شد تا با فدریکا موگرینی، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، و وزرای خارجه سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و انگلستان دیدار کند.

سید عباس عراقچی و مجید تخت‌روانچی، معاونان وزیر امور خارجه ایران، نیز روز دوشنبه از وین به لوگزامبورگ رفته و وی را در دیدارهای خود همراهی خواهند کرد.

تیم کارشناسی کماکان در وین به مذاکرات ادامه می دهند.

هنوز مشخص نیست که آیا انتقال مذاکرات هسته‌ای از وین به لوکزامبورگ با جاسوسی‌های سایبری اخیر رژیم صهیونیستی از هتل‌های محل مذاکرات هسته‌ای مرتبط است یا نه.

وال‌استریت ژورنال ۲۰ خرداد گزارش داد زمانی که سال گذشته میلادی، متوجه شد توسط ویروسی که اعتقاد بر این است جاسوسان اسرائیلی آن را مورد استفاده قرار می‌دهند، هک شده است، سعی کرد اماکن دیگری را که هدف قرار گرفته‌اند شناسایی کند. این شرکت میلیون‌ها رایانه را در سراسر جهان مورد بررسی قرار داده و متوجه شد سه هتل لوکس در اروپا نیز مورد حمله قرار گرفته‌اند. هیچ هتل دیگری تحت حمله قرار نگرفته بود.

مسئولین کاسپراسکای در تحقیقاتی که برای کشف ارتباط بین این هتل‌ها انجام دادند متوجه شدند که هر سه هتل در گذشته محل برگزاری مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+۵ بوده‌اند.

۱۱ روز به پایان ضرب‌الاجل خودخوانده ۳۰ ژوئن (۹ تیر) برای تدوین متن پیش‌نویس توافق هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+۵ باقی مانده است.

مذاکره کنندگان ارشد ایران به ریاست سید عباس عراقچی و مجید تخت‌روانچی، معاونان وزیر امور خارجه، که در روزهای اخیر در وین،‌ پایتخت اتریش، به سر می‌برند امروز طی دیدارهای جداگانه با هلگا اشمید، معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا؛ و نمایندگان گروه ۱+۵ به مذاکره پرداختند.

پزشکان جان کری، وزیر خارجه آمریکا که در حادثه دوچرخه سواری دچار شکستگی پا شد، به وی اجازه سفر تا چند روز آینده را نمی‌دهند و این‌گونه که از گزارش‌ها برمی‌آید وی قرار است بعد از ۲۵ ژوئن (۴ تیر) به مذاکرات هسته‌‌‌ای بپیوندد. هنوز زمان حضور وزرای خارجه روسیه و چین در مذاکرات هسته‌ای مشخص نیست.

انتهای پیام/


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.