کد خبر : 2637
تاریخ انتشار : جمعه 23 ژانویه 2015 - 14:36
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای غربیها با اسلام خصومت دیرینه دارند/ مشکل اساسی غربیها با اسلام ناب و اهل بیتی است بسته هستند

غربیها با اسلام خصومت دیرینه دارند/ مشکل اساسی غربیها با اسلام ناب و اهل بیتی است

غربیها با اسلام خصومت دیرینه دارند/ مشکل اساسی غربیها با اسلام ناب و اهل بیتی است

به گزارش اهروصال، امام جمعه اهر در خطبه اول نماز با نقل حدیثی از رسول خدا (ص) به حفظ زبان و رعایت تقوای الهی توصیه کرد و در ادامه بحث جایگاه اهل بیت علیهم السلام به ادله نقلی عصمت آنان پرداخت و گفت : اینکه خداوند متعال اطاعت از اولی الامر را بطور قطع بعد

به گزارش اهروصال، امام جمعه اهر در خطبه اول نماز با نقل حدیثی از رسول خدا (ص) به حفظ زبان و رعایت تقوای الهی توصیه کرد و در ادامه بحث جایگاه اهل بیت علیهم السلام به ادله نقلی عصمت آنان پرداخت و گفت : اینکه خداوند متعال اطاعت از اولی الامر را بطور قطع بعد از اطاعت رسول خدا (ص) بیان می کند به اطلاق اطاعت دلالت دارد که این بزرگواران باید از هرگونه خطایی معصوم باشند و به همین نکته هم علی (ع) تصریح دارد که خداوند امر فرموده است به اطاعت اولی الامر ، زیرا که آنان معصوم و پاکیزه از هر نوع پلیدی هستند و امر به گناه نمی کنند و روایاتی هم داریم که بر عصمت ائمه هدی علیهم السلام دلالت دارند که انشاالله در خطبه های بعدی بیان خواهد شد.

آیت اله حاجی زاده در خطبه دوم به نقل از امام حسن عسکری (ع) در مورد وحدت میان اهل تسنن و تشیع گفت: در وصایای این بزرگوار داریم که با اینها نماز بخوانید و در تشییع جنازه آنان حضور پیدا کنید و از مریضانشان عیادت کنید و حقوق آنان را اداء و رعایت کنید …

وی ولادت پرمیمنت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و ولادت پدر بزرگوار امام زمان (عج)، امام حسن عسکری (ع) را تبریک و تهنیت گفت و افزود: اولین نشریه شارلی ابدو بعد از ماجرای حمله تروریستی پاریس ، روز چهار شنبه ۲۴ دی ماه و ۱۴ ژانویه در سه میلیون نسخه به ۱۶ زبان و در ۲۵ کشور دنیا منتشر شد  در حالی که کاریکاتور موهن علیه پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص) در جلد آن چاپ گردیده بود. حالا بحث اینجاست که هدف از این هتک حرمت ها چیست ؟ آیا واقعاً اینها دنبال آزادی بیان و قلمند ؟ در حالی که شما می بینید که چگونه از ورود خانم های محجبه در دانشگاه هایشان جلوگیری می کنند!! اما آنچه به نظر می رسد این است که اینها اسلام ناب و جمهوری اسلامی را برای خودشان یک خطر جدی تلقی می کنند که در مقابل آنان و استکبار ، مقاومت و ایستادگی کرده و خواهد کرد . لذا با این قبیل کارها می خواهند دین و اسلام را خشن و چهره تابناک پیامبر اسلام (ص) را خطرناک و مسلمانان را تروریست معرفی بکنند تا مردم جهان را به این تشکیلات دینی بدبین نمایند و کور خواندند این حرکت ها باعث خواهد شد مردم دنیا یک معرفت و شناخت جدیدی از دین داشته باشند.

امام جمعه اهر ادامه داد: مقام معظم رهبری جهت روشنگری و تبیین افکار عمومی بویژه جوانان دنیا نسبت به اسلام آمریکایی و اسلام ناب و حقیقی پیامی را به جوانان اروپا و آمریکای شمالی مطرح کردند که سخن من با شما در باره اسلام است  و به طور خاص در باره تصویر و چهره ای که از اسلام به شما ارائه می گردد.

وی اضافه کرد: در بخشی از پیام می فرماید : پس خواسته ی اول من این است که در باره انگیزه های این سیاه نمایی گسترده علیه اسلام پرسش و کاوش کنید و خواسته دوم من این است که در واکنش به سیل پیش داوری ها و تبلیغات منفی سعی کنید شناختی مستقیم و بی واسطه از این به دست آورید اجازه ندهید ریاکارانه ، تروریست های تحت استخدام خود را با عنوان نمایندگان اسلام به شما معرفی کنند ، اسلام را از طریق منابع اصیل و مأخذ دست اول بشناسید … به قرآن مراجعه کنید.

آیت اله حاجی زاده همچنین گفت: این پیام به نظر بنده مثل پیام حضرت امام (ره) به گورباچف می باشد که گورباچف در اعترافاتش دارد، ایکاش ما به پیام امام  (ره) توجه می کردیم و با این مشکلاتی که امروز از ناحیه غرب داریم گرفتار نمی شدیم . امیدوارم جوانان دنیا بویژه اروپا و شمال آمریکا به این پیام توجه کنند تا مسیر آینده خودشان را با عقلانیت و آزادی اندیشه انتخاب نمایند.

وی به مناسبتهای پیش رو پرداخت و عنوان کرد: عزیزان در آستانه دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی قرار گرفته ایم و این نظام دستاوردهای مهمی دارد که یکی از آنها ارائه الگوی حکومتی مردم سالاری دینی و نفی ایدئولوژی سوسیالیستی و لیبرالیستی است که در واقع یک سیستم جدید می باشد که بحمدالله در دنیا برای خودش جای باز کرده است و تحولات بیداری اسلامی که امروز غرب و اروپا نگرانند ، از این موج بیداری ناشی شده است و دست به کارهای غیرمنطقی و زشت می زنند که ما این اقدامات موهن و هتک حرمت ها را محکوم می کنیم و انشاالله بعد از نماز جمعه در سرتاسر کشور راه پیمایی برگزار خواهد شد ، ضمن ارادت به رسول الله (ص) با گفتن لبیک یا رسول الله اعلام انزجار از دشمنان اسلام خواهیم کرد.

خطیب جمعه اهر در پایان عنوان نمود: شهادت سردار "محمدعلی الله دادی: و جهاد مغنیه را که در حین مبارزه بر علیه تروریست ها بود که با بالگرد اسرائیل به شهادت رسیدند ، تبریک و تسلیت عرض می کنم و در رابطه با مرگ پادشاه عربستان ملک عبدالله و استعفای رئیس جمهور و نخست وزیر یمن مطالبی هست که فرصت تحلیل آنها نیست.

به گزارش اهروصال در پایان نماز جمعه اهر، مردم در یک حرکت خودجوش نسبت به اهانت نشریه فرانسوی راهپیمایی کردند و با شعار لبیک یا رسول‌الله و مرگ بر آمریکا و اسرائیل خشم و انزجار خود را نسبت به حوادث اخیر به نمایش گذاشتند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.