کد خبر : 22673
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 می 2015 - 10:11
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای اختصاص بیش از ۲۷ میلیارد ریال برای بهبودسازی تاسیسات شهری در شیراز بسته هستند

اختصاص بیش از ۲۷ میلیارد ریال برای بهبودسازی تاسیسات شهری در شیراز

اختصاص بیش از ۲۷ میلیارد ریال برای بهبودسازی تاسیسات شهری در شیراز

خبرگزاری تسنیم سرپرست دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: اعتباری بالغ بر ۲۷ میلیارد ریال برای بهبودسازی تاسیسات شهری برای حفظ ایمنی شهروندان هزینه شده است. به گزارش اهروصال به نقل از خبرگزاری تسنیم از شیراز، ظهر امروز همایش ” ایمنی و فرهنگ” با حضور مسئولان استانی و نیروهای شرکت





خبرگزاری تسنیم سرپرست دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: اعتباری بالغ بر ۲۷ میلیارد ریال برای بهبودسازی تاسیسات شهری برای حفظ ایمنی شهروندان هزینه شده است.

به گزارش اهروصال به نقل از خبرگزاری تسنیم از شیراز، ظهر امروز همایش ” ایمنی و فرهنگ” با حضور مسئولان استانی و نیروهای شرکت توزیع برق در شیراز  برگزار شد.

مصطفی رئیسی، سرپرست دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق شیراز اظهار داشت: شاخص‌های ایمنی مورد نظر این شرکت برگرفته از استانداردهای ILO و شامل ضریب شدت و ضریب تکرار یا وفور حوادث است که براساس سنجش‌های انجام شده در سال گذشته کمترین حوادث در این شرکت رخ داده است. 

وی گفت: در ضریب شدت حوادث در طول یکسال، از ۴٫۲۳ در سال ۹۲ به عدد ۳٫۱۱ در سال ۹۳ رسید و در شاخص شدت حوادث نیز از ۶٫۵ در سال ۹۲ به عدد ۰٫۲۲ در سال ۹۳ کاهش داشت که در کشور بی‌نظیر است. 

رئیسی با بیان اینکه همزمان با ارتقا سطح ایمنی نزد کارگران شرکت توزیع برق شیراز، اجرای طرح‌هایی با هدف ارتقا ایمنی شهروندان نیز مد نظر قرار داشته است، افزود: یکی از طرح‌های مورد نظر در این شرکت، طرح نظام آراستگی یا ۵S بود که در ناوگان حمل و نقل این شرکت اجرایی شده است. 

وی خاطرنشان کرد: برای بهبودسازی تاسیسات در بحث ایمنی شهروندان اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شده که شامل رفع حریق، تعویض تابلوهای فرسوده و غیره است که در بخش حوادث شهروندی نیز کاهش بسیار چشمگیر بوده است. 

مهدی جهانگیری، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با بیان اینکه در کشور آمار درستی از حوادث ناشی از کار وجود ندارد، اظهار داشت: شعار امسال رواج فرهنگ پیشگیری است و کلید پیشگیری از حوادث در محیط‌های کاری فرهنگ‌سازی است.

وی گفت: بیماری‌های اسکلتی و عضلانی شایع‌ترین بیماری‌هایی است که در محیط کار رخ می‌دهد و پس از آن بیماری‌های روحی و روانی است که بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

جهانگیری افزود: تامین اجتماعی در ایمنی و پیشگیری از حوادث نقشی مهم دارد و معاینات شغلی باید مورد حمایت تامین اجتماعی باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه فرهنگ ایمنی مثل امر به معروف است، خاطرنشان کرد: دولت و صنایع باید فرهنگ پیشگیری اصول ایمنی کار را در همه بخش‌ها و محیط‌های کاری ترویج دهند. 

انتهای پیام/ ب

 


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.