کد خبر : 19907
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 5 می 2015 - 9:35
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای ۵۱۰ نفر در مراسم اعتکاف شهرستان اهر شرکت کردند بسته هستند

۵۱۰ نفر در مراسم اعتکاف شهرستان اهر شرکت کردند

۵۱۰  نفر در مراسم اعتکاف شهرستان اهر شرکت کردند

حجت‌الاسلام سید محمود حسینی رئیس اداره تبلیغات اسلامی اهر در گفتگو با خبرنگار اهروصال  با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف در ۴ مسجد این شهرستان اهراظهار داشت:  مراسم اعتکاف در ۴ مسجد برگزار شد که ۵۱۰  نفر نفر در این مراسم معنوی اعتکاف شرکت کردند. وی اعتکاف را بهترین وسیله برای کسب آمادگی برای ورود

حجت‌الاسلام سید محمود حسینی رئیس اداره تبلیغات اسلامی اهر در گفتگو با خبرنگار اهروصال  با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف در ۴ مسجد این شهرستان اهراظهار داشت:  مراسم اعتکاف در ۴ مسجد برگزار شد که ۵۱۰  نفر نفر در این مراسم معنوی اعتکاف شرکت کردند.

وی اعتکاف را بهترین وسیله برای کسب آمادگی برای ورود به ماه رمضان دانست و تصریح کرد: انسان با انجام اعمال مخصوص اعتکاف و سه شب اقامت در خانه خدا تطهیر شده و با حفظ این حالت می‌تواند از ماه شعبان و رمضان بیشترین بهره را ببرد.

حسینی با اشاره به افزایش کمی و کیفی معتکفان در اهر افزود: امسال ۵۰۰ نفر در محل مساجد جامع، ۱۴ معصوم، امام رضا (ع) و مصلی نماز جمعه معتکف شدند که از این تعداد ۱۰۰ نفر برادر و ۴۱۰ نفر خواهر بودند.

وی با اشاره به مراسم ویژه روز آخر اعتکاف افزود: مراسم "ام داوود" که یکی از اعمال عبادی مراسم معنوی اعتکاف است دیروز پس از نماز ظهر و عصر آغاز شده  و در آن نزدیک به ۱۰ جزء از قران خوانده ‌شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اهر در این مراسم علاوه بر معتکفین مردم عادی نیز شرکت کردند خاطرنشان کرد: اعزام روحانیان مبلغ، اجرای برنامه های قرآنی، برگزاری گفتمان های دینی، برپایی حلقه های صالحان و مسابقات فرهنگی، تلاوت روزانه سوره پس بعد از نماز صبح و بین نماز ظهر و عصر، اصلاح قرائت نماز، هماهنگی با قاریان و مرتلین حاضر در مراسم به‌ منظور تلاوت سوره‌ها و آیات قرآن کریم مربوط به اعمال ام داود، اجرای زنده اذان در مساجد و … را از جمله برنامه های مراسم اعتکاف امسال ذکر کرد.

حسینی با اشاره به اینکه امسال در شهرستان هوراند نیز برای اولین بار این مراسم معنوی برگزار شد گفت: اعتکاف امسال شهرستان هوراند ویژه خواهران در مسجد قدس برگزار شد که ۳۵ نفر از خواهران در این مراسم معنوی شرکت کردند که امیدواریم این میزان در سالهای آتی افزایش یابد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.