کد خبر : 18317
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 آوریل 2015 - 7:06
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای رعایت قانون کار از سوی واحدهای کارگری دولتی و خصوصی الزامی است بسته هستند

رعایت قانون کار از سوی واحدهای کارگری دولتی و خصوصی الزامی است

رعایت قانون کار از سوی واحدهای کارگری دولتی و خصوصی الزامی است

به گزارش اهروصال، زین العابدین امامی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اهر در دیدار اعضای ستاد کار و گارگر و بسیج کارگری با امام جمعه شهرستان ضمن تقدیر از حضور مسئولان حاضر به ارائه گزارشی از فعالیتهای این اداره پرداخت و گفت: در سال گذشته از تعداد ۱۷۲۴ واحد مسکن مهر در

به گزارش اهروصال، زین العابدین امامی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اهر در دیدار اعضای ستاد کار و گارگر و بسیج کارگری با امام جمعه شهرستان ضمن تقدیر از حضور مسئولان حاضر به ارائه گزارشی از فعالیتهای این اداره پرداخت و گفت: در سال گذشته از تعداد ۱۷۲۴ واحد مسکن مهر در قالب ۲۰ تعاونی، ۶۰۶ واحد تحویل اعضاء گردید که با احتساب واحدهای واگذار شده در سال قبل جمعا ۱۵۰۰ واحد تحویل اعضاء شده و ۲۲۴ واحد نیز در حال ساخت می باشد.

وی افزود: همچنین تعداد ۵۲۲ نفر به عنوان جویای کار در سال گذشته در مراکز کاریابی ثبت نام کرده اند که از آن تعداد ۱۵۴ نفر از طریق کاریابیها به کارگاهها معرفی شده و جذب کار شده اند همچنین تعداد ۱۲۴ نفر نیز از محل بند و ماده ۸۰ قانون برنامه سوم توسعه در ۴۸ کارگاه جذب بازار کر شدند.

 امامی ادامه داد: برای رسیدگی هر چه بهتر به مشکلات کارگران و کارفرمایان عزیز، شورای اسلامی کارگران شهرداری، نماینده کارگران کارگاههای فعال، انجمن صنفی کارگری، انجمن صنفی کارفرمایی وکانون کارگران بازنشسته تحت پوشش قانون کار و تامین اجتماعی فعاللیت دارند.

وی اضافه کرد: به اینکه جمعا ۲۱۸ نفر از کارگران عزیز که به هر نحوی از کار اخراج شده اند از مستمی بیمه بیکاری استفاده می کنند.

امامی مراحل حل اختلاف در این مجموعه را توصیف کرد و گفت: هر گونه اختلاف ناشی از کار و یا اجرای قانون کار ابتدا باید در هیات تشخیص و سپس در صورت اعتراض طرفین در هیات حل اختلاف مستقر در اداره کار مطرح شود.

وی افزود: در سال ۹۳ حدود ۹۵ جلسه هیات تشخیص برگزار و تعداد ۲۳ جلسه هیات حل اختلاف تشکیل شده و برای ۱۱۲ پرونده مطرح و رای قانونی صادر شده است که هیات حل اختلاف علاوه بر پرونده های شهرستان اهر به پرونده های ارجاعی از شهرستان های کلیبر، هریس، و ورزقان نیز رسیدگی و خدمات ارائه می کند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اهر ضمن انتقاد از برخی واحدها خصوصی و دولتی گفت: از کلیه کارفرمایان عزیز به ویژه واحدهای کارگری دولتی انتظار داریم قوانین و مقررات قانون کار را رعایت نمایند تا انشا… شاهد ضایع شدن هیچ حقی از کارگران عزیز و زحمتکش نباشیم.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.