کد خبر : 15837
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 آوریل 2015 - 3:45
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی شهرستان اهر برگزار شد بسته هستند

جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی شهرستان اهر برگزار شد

جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی شهرستان اهر برگزار شد

به گزارش اهروصال، به منظور برنامه ریزی در جهت برگزاری مراسم اعتکاف سال ۹۴ و برگزاری مراسمات اعیاد رجبیه جلسه ای با حضور اعضای ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی در محل اداره تبلیغات اسلامی اهر برگزار شد. در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام محمود حسینی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اهر ضمن تقدیر از

به گزارش اهروصال، به منظور برنامه ریزی در جهت برگزاری مراسم اعتکاف سال ۹۴ و برگزاری مراسمات اعیاد رجبیه جلسه ای با حضور اعضای ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی در محل اداره تبلیغات اسلامی اهر برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام محمود حسینی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اهر ضمن تقدیر از حضور اعضا در جلسه از همکاری صمیمانه اعضای ستاد در جهت برگزاری هر چه بهتر این مراسم معنوی در سالهای گذشته تقدیر کرد و با ذکر اهمیت اعتکاف در اسلام اظهار داشت: اهتمام بر مراسمات مذهبی همچون اعتکاف در تقویت بنیه های اعتقادی جامعه بسیار  موثر است.

 وی همچنین بر برنامه ریزی منسجم و مفید درجهت اجرای مراسم اعتکاف امسال که در ماههای رجب و رمضان برگزار می‌شود تاکید کرد.

حجت‌الاسلام حسینی گزارش جامعی نیز از نقاط قوت و ضعف برگزاری مراسم اعتکاف سال ۹۳ به حاضرین ارائه نمود.

آیت اله حاجی زاده امام جمعه شهرستان اهر نیز در این جلسه ضمن قدردانی از حضور اعضای ستاد و تبریک میلاد بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (س)، مسئله اعتکاف را از سنن قدیمی انبیای عظام برشمرد و به تبیین سیر تاریخی برگزاری این سنت معنوی پرداخت و برگزاری این گونه  مراسمات معنوی در کشور را موجب تقویت و تحکیم  ریسمان الهی برشمرد و اجرای ا اعتکاف را مخصوصا در دهه ی آخر رمضان مهم دانست.

 وی با عنایت به آمار موجود در شهرستان در خصوص استقبال مردم از شرکت در مراسم اعتکاف این استقبال را موفق برشمرد و بر اطلاع‌ رسانی بیشتر جهت حضور هر چه بهتر و پر رنگ تر مردم در این مراسم تاکید کرد.

آیت اله حاجی زاده از ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه های عمومی شهرستان خواست کتابهای مفید و مذهبی را در اختیار معتکفان قرار دهند تا فرهنگ کتابخوانی نیز در این مراسم جا بیفتد.

وی نوع بینش جوان گرایانه در اعتکاف را مهم برشمرد و گفت: در جهت جذب جوانان به مسجد باید بیش از پیش تلاش شود.

در پایان این جلسه هر یک از حاضرین نظرات خود در چگونگی برگزاری مراسم اعتکاف در شهرستان را بیان نمودند و مقرر گردید اعتکاف ایام رجبیه در پنج مسجد شهرستان به مدت سه روز برگزار شود که اسامی مساجد متعاقبا اعلام خواهد شد و اعضای ستاد نیز همکاری لازم در جهت برگزاری هرچه بهتر این مراسم با یکدیگر داشته باشند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.