کد خبر : 139403
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 16 نوامبر 2023 - 19:17
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای نیازمند حمایت مسئولان و خیرین در پیشبرد فرهنگ کتاب و کتابخوانی در اهر هستیم بسته هستند

نیازمند حمایت مسئولان و خیرین در پیشبرد فرهنگ کتاب و کتابخوانی در اهر هستیم

نیازمند حمایت مسئولان و خیرین در پیشبرد فرهنگ کتاب و کتابخوانی در اهر هستیم

رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان اهر گفت: نیازمند حمایت بیشتر مسئولان و خیرین در پیشبرد اهداف فرهنگ کتاب و کتابخوانی در اهر هستیم.  به گزارش پایگاه خبری #اهروصال، صاحبه حاتم زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه و قلم به مناسبت روز کتاب و کتابخوانی، ضمن گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابداری، گفت: برای پیشرفت

رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان اهر گفت: نیازمند حمایت بیشتر مسئولان و خیرین در پیشبرد اهداف فرهنگ کتاب و کتابخوانی در اهر هستیم. 

به گزارش پایگاه خبری #اهروصال، صاحبه حاتم زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه و قلم به مناسبت روز کتاب و کتابخوانی، ضمن گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابداری، گفت: برای پیشرفت و توسعه فرهنگی و ترویج کتاب و کتابخوانی در جامعه نیازمند حمایت بیشتر مسئولان و سرمایه گذاران بخش خصوصی هستیم و در این راستا از حمایت های صادقانه شهردار شهر اهر برای کتابخانه های این شهرستان تقدیر کرد. 

وی از وجود ۷۵ هزار جلد کتاب در ۲ کتابخانه عمومی ( شیخ شهاب الدین اهری و آیت الله نجفی اهری) این شهرستان خبر داد و افزود: کتابخانه های اهر از فعال ترین و کاملترین کتابخانه های استان آذربایجان شرقی می باشد که دارای بیش از ۶ هزار نفر عضو فعال داشته و هر ماه میانگین حدود ۴ هزار جلد کتاب به فعالان امانت داده می شود. 

حاتم زاده ضمن تاکید بر لزوم ایجاد کتابخانه های سیار برای مناطق روستایی و محروم گفت: همکاران هر ۲ کتابخانه شبانه روز در تلاش هستند تا فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در بین جوانان و نوجوانان ترویج دهند و در این راستا در طول دو سال اخیر بیش از هزار عنوان برنامه فرهنگی و کتابخوانی در سطح شهرستان اهر برگزار گردیده است که به نوعی بسیار حائز اهمیت می باشد.

وی از اجرای ۳۷۱ عنوان برنامه در بخش کودکان (قصه گویی، آموزش کاردستی، معرفی کتاب و غیره در مناسبت های مختلف سال)، نشست های کتابخوانی در مدارس، ۴۶ عنوان نشست کتابخانه ای، ۴۱ عنوان جلسات مطالعاتی، ۴۰ عنوان سخنرانی، ۱۷ عنوان مسابقه کتابخوانی و غیره که مجموعا بیش از ۱۰۰۰ عنوان برنامه فرهنگی است خبر داد. 

وی همچنین از کسب مقام برتر استانی کتابخانه نجفی اهری در  سالجاری خبر داد و گفت: در این راستا خانم صادق پور نیز به عنوان کتابدار برتر استان معرفی و طی مراسمی در مرکز استان آذربایجان شرقی تجلیل خواهند شد.

خبر از: مصطفی قربان موحد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.