کد خبر : 139366
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 نوامبر 2023 - 13:01
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای ارائه طرح ها و دستاوردهای فناورانه در دومین رویداد علمی هسته های مسئله محور در اهر بسته هستند

ارائه طرح ها و دستاوردهای فناورانه در دومین رویداد علمی هسته های مسئله محور در اهر

ارائه طرح ها و دستاوردهای فناورانه در دومین رویداد علمی هسته های مسئله محور در اهر

دبیر اجرایی دومین رویداد علمی تا ثریا گفت: دومین رویداد علمی هسته های مسئله محور شهرستان اهر به منظور ارائه طرح ها و دستاوردهای فناورانه و محصول محور، بسط گفتمان مسئله محوری در عرصه های مختلف و مردمی سازی علم و فناوری برگزار گردید. علیرضا کریم پور در گفتگو با اهروصال، برگزاری این قبیل رویدادها

دبیر اجرایی دومین رویداد علمی تا ثریا گفت: دومین رویداد علمی هسته های مسئله محور شهرستان اهر به منظور ارائه طرح ها و دستاوردهای فناورانه و محصول محور، بسط گفتمان مسئله محوری در عرصه های مختلف و مردمی سازی علم و فناوری برگزار گردید.

علیرضا کریم پور در گفتگو با اهروصال، برگزاری این قبیل رویدادها باعث می شود مسئولین، دانشجویان، اساتید، فناوران و سرمایه گذاران با توانمندیها و ظرفیت های بالقوه فناوران شهرستان که حمایت از طرح های آنان موجب رونق تولید، ایجاد اشتغال و ارزش افزوده می شود، آشنا شوند.

وی افزود: بخشی از این ارائه ها مانند رویداد دمودی با هدف معرفی فناوری های فناوران و جذب سرمایه گذار و بخش دیگر آن به صورت ریورس پیچ برگزار شد. ریورس پیچ یک رویداد کارآفرینی تقاضا محور است یا همان ارائه معکوس. در این نوع ارائه، سرمایه‌گذاران و نمایندگان شرکت‌ها مفهوم کسب‌وکار، چالش‌ها و موارد مشابه خود را به استارتاپ‌ها و فناوران ارائه می‌دهند.

کریم پور گفت: اولین ارائه محصول محور مربوط به محمد دهقانی در حوزه گیاهان داوریی و محصولات مرتبط با این حوزه بود که به بیان وضعیت گیاهان دارویی منطقه و فرصت های بالقوه برای سرمایه گذاری در این بخش پرداخت و تولید مواد اولیه و اسانس های دارویی و شوینده های ارگانیک و کاملا گیاهی از محصولات قابل ارائه بود.

وی ادامه داد، دومین ارائه توسط شرکت کشاورزی افق ارسباران با مدیریت محمد امید بود که تولید کننده مینی کمباین امید بوده و در واقع چالش ها و نیازمندی های توسعه شرکت خود را ارائه نمودند تا فناوران و استارتاپ ها بتوانند در این مسیر شرکت ایشان را یاری کنند.

کریم پور سومین ارائه فناورانه مربوط به بهرنگ شیشه لو با عنوان تولید مواد شیمیایی مورد استفاده در فراوری و استخراج مس بود که ضمن شرح پروژه در خصوص مزایا و امکان سنجی و آینده نگری طرح، داده های قابل توجهی به حاضرین ارائه نمود.

وی افزود: چهارمین ارائه توسط مدیر تولید شرکت رسام رزین ایرانیان؛ رضا تقی زاده که اولین تولید کننده پودر چاپگر در ایران می باشد، اختصاص داشت که مطالب مبسوطی در خصوص شرکت تولیدی پودر چاپگر به حاضرین ارائه نمود.

دبیر اجرایی دومین رویداد علمی تا ثریا گفت: رویداد علمی تا ثریا توانست ترکیبی از دو رویداد دمودی (ارائه اول و سوم) و ریورس پیچ (ارائه دوم و چهارم) را به مخاطبین خود ارائه دهد.

وی یکی از دستاوردهای مهم رویداد تا ثریا را برگزاری نمایشگاه محصولات فناورانه شهرستان اهر در حاشیه این مراسم برشمرد و افزود: در این نمایشگاه تعدادی از فناوران اهری توانستند آخرین دستاوردهای فناورانه و محصول محور خود را در معرض دید بازدید کنندگان قرار دهند.

کریم پور ادامه داد، امیدواریم ارائه این قبیل طرح ها و دستاوردهای مسئله محور بتواند ظرفیت های بالقوه شهرستان اهر را در تولید و ایجاد اشتغال پایدار با حمایت و همراهی مسئولین بالفعل کند.

خبر از: مصطفی قربان موحد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.