کد خبر : 137980
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 4 جولای 2023 - 8:03
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای افتتاح رشته اسکیت تیراندازی همزمان با عید غدیر خم در سایت تیراندازی اهر/اهر به زودی قطب رشته اسکیت تیراندازی کشور مطرح خواهد شد بسته هستند

افتتاح رشته اسکیت تیراندازی همزمان با عید غدیر خم در سایت تیراندازی اهر/اهر به زودی قطب رشته اسکیت تیراندازی کشور مطرح خواهد شد

افتتاح رشته اسکیت تیراندازی همزمان با عید غدیر خم در سایت تیراندازی اهر/اهر به زودی قطب رشته اسکیت تیراندازی کشور مطرح خواهد شد

افتتاح رشته اسکیت تیراندازی همزمان با عید غدیر خم در سایت تیراندازی اهرشد اهر به زودی قطب رشته اسکیت تیراندازی کشور مطرح خواهد شد   رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اهر از افتتاح رشته اسکیت تیراندازی راس ساعت ۱۷ الی ۱۹ عصر روز جمعه ۱۶ تیرماه همزمان با عید غدیرخم در محل سایت تیراندازی

افتتاح رشته اسکیت تیراندازی همزمان با عید غدیر خم در سایت تیراندازی اهرشد

اهر به زودی قطب رشته اسکیت تیراندازی کشور مطرح خواهد شد

 

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اهر از افتتاح رشته اسکیت تیراندازی راس ساعت ۱۷ الی ۱۹ عصر روز جمعه ۱۶ تیرماه همزمان با عید غدیرخم در محل سایت تیراندازی (جاده اهر _مشگین شهر) خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری #اهروصال، جلیل علیجانپور در افتتاحیه کارگاه آموزشی تیراندازی که به مناسبت گرامیداشت دهه امامت و ولایت در باشگاه تیراندازی شهدای گمنام اهر برگزار شد گفت: با افتتاح اسکیت تیراندازی؛ اهر سومین شهرستان کشور می شود که در این رشته ورزشی فعالیت خواهد کرد.

وی از جمله اهداف ایجاد اسکیت تیراندازی را استعدادیابی و پرورش جوانان قهرمان در این رشته ورزشی جهانی و المپیکی و همچنین جذب گردشگر یا توریسم ورزشی از طریق برگزاری مسابقات و برنامه های مختلف در این رشته ورزشی عنوان کرد و بر حمایت جدی از این ورزش قهرمانی در شهرستان اهر تاکید نمود.

 

رئیس هیئت تیراندازی شهرستان اهر نیز در این مراسم ضمن قدردانی از حمایت های مدرس رسمی فدراسیون تیراندازی کشور و همچنین مسئولان و خیرین ورزشی این شهرستان در تجهیز، آماده سازی و همیاری برای ایجاد اسکیت تیراندازی در محل سایت تیراندازی این شهرستان گفت: ظرفیت ها و استعدادهای جوانان اهری در رشته ورزشی تیراندازی بسیار بالا بوده و سالانه بیش از ۴۰ نفر در سنین مختلف (نونهال تا میان سال) در سایت تیراندازی این شهرستان آموزش می بینند که باز نیاز به حمایت و معرفی بیشتر این رشته ورزشی در سطح شهرستان داریم.

ابوالفضل اکرامی افزود: هیئت تیراندازی شهرستان اهر با هزینه شخصی هیئت و کمک های خیرین با برگزاری مسابقات و کارگاه های آموزشی در راستای استعدادیابی و قهرمان پروری در حال فعالیت می باشد.

وی گفت: برای نخستین بار در استان آذربایجان شرقی شاهد افتتاح اسکیت تیراندازی با هزینه ای حدود ۱۰۰ میلیون تومان خواهیم بود که بیشتر هزینه های ساخت و تجهیز این رشته تیراندازی توسط هیئت تیراندازی و خیرین پرداخت شده است و مقدمات ایجاد این اسکیت تیراندازی نیز ۲ سال پیش کلید خورد که روز جمعه همزمان با عیدغدیر خم افتتاح خواهد شد.

اکرامی افزود: با وجود پیگیری مسئولان استانی برای ایجاد اسکیت تیراندازی در محل ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز توسط اینجانب، با توجه به علاقه ای که به زادگاه ام داشتم پیشنهاد آنها را رد کرده و اسکیت تیراندازی را با کمت اعضای هیئت تیراندازی اهر در سایت تیراندازی این شهرستان ایجاد کردیم.

وی در ادامه ضمن انتقاد از عدم توجه یا آشنایی کم مردم شهرستان اهر به ورزش تیراندازی گفت: با گذشت سال ها از ایجاد سایت تیراندازی در این شهرستان هنوز همشهریان شناخت زیادی از این رشته ندارند که لازم است در تبلیغ و آشناسازی بیشتر جوانان و همشهریان خصوصا شکارچیان منطقه به این رشته ورزشی پرطرفدار بیشتر تلاش کنیم.

اکرامی در ادامه خواستار همراهی بیشتر مسئولان، اصحاب رسانه و همشهریان اهر در شناساندن رشته تیراندازی در سطح شهرستان شد.

وی همچنین تجهیزات، امکانات و فضای موجود در رشته تیزاندازی شهرستان اهر را فراتر از استان آذربایجان شرقی و حتی کشور عنوان کرد و گفت: با همراهی و حمایت مسئولان خصوصا شهرداری و شورای اسلامی شهر، خیرین، همشهریان و ورزشکاران به زودی این شهرستان را به قطب تیراندازی(اسکیت تیراندازی) در کشور مطرح خواهیم کرد.

 

جعفر خضوعی پیشکسوت رسانه منطقه ارسباران نیز در این مراسم ایجاد رسانه تخصصی ورزشی را برای انعکاس اخبار و رویدادهای ورزشی شهرستان اهر بسیار ضروری برشمرد.

خضوعی حلقه گم شده ضعف در حوزه ورزش را عدم اطلاع رسانی به موقع رویدادها و برنامه های ورزشی توسط رسانه تخصصی ورزش در شهرستان اهر عنوان کرد و خواستار توجه ویژه رئیس اداره ورزش و جوانان و مسئولان ذیربط در این زمینه شد.

وی گفت: در حوزه ورزشی شهرستان اهر شاهد برگزاری حجم زیادی از رویدادهای ورزشی هستیم که رسانه های محلی و پایگاه های خبری منطقه تنها می توانند بخشی از اطلاعات و اخبار ورزشی را انعکاس دهند و لازم است برای انتقال بیشتر اخبار ورزشی شهرستان رسانه تخصصی و تحلیلی ورزش ایجاد شود تا فعالیت های ورزشی این شهرستان نیز به صورت تخصصی نمود بیشتری به خود بگیرد.

خضوعی افزود: برای آشنایی بیشتر جوانان و نسل جدید به حوزه ورزش ایجاد مسابقات ورزشی، برنامه های متعدد ورزشی و… بسیار حائز اهمیت می باشد و سعی کنیم رشته هایی همچون تیراندازی را به صورت کشوری مطرح کنیم.

 

مخترع از مدرسان رسمی فدراسیون تیراندازی کشور نیز در این مراسم ضمن تقدیر از هیئت تیراندازی شهرستان اهر در راستای معرفی و توسعه این رشته در سطح استان آذربایجان شرقی گفت: رشته تیراندازی یکی از رشته های ورزشی مدال آور می باشد که متاسفانه برخی از شاخه های این رشته چندان شناخته شده نیست و باید برای معرفی و شناساندن این رشته پرطرفدار تلاش کنیم.

مخترع در ادامه به تاریخچه ایجاد رشته ورزشی تیراندازی در ایران و جهان نیز اشاره کرد و افزود: با افتتاح رشته اسکیت ( Olympic skeet) در اهر که از رشته های فدراسیون جهانی تیراندازی است یک پیشرفت بزرگی در این منطقه در همه جهات ورزشی، گردشگری و… را شاهد خواهیم بود.

وی گفت: رشته اسکیت تیراندازی همانند تیراندازی با اهداف پروازی بوده اما اهداف در فاصله‌هایی نزدیک‌تر رها شده و تیراندازی نیاز به سرعت عمل بالا دارد. با تغییر مقررات در فدراسیون جهانی تیراندازی پس از المپیک ریو (۲۰۱۶) تعداد اهداف زنان در تمامی رشته‌های المپیکی تیراندازی از جمله اسکیت با تعداد اهداف مربوط به مردان برابر شد و مسابقات اسکیت برای مردان و زنان به طور جداگانه برگزار می شود و به دلیل کم بودن مقدار فشنگ برای تیراندازی نسبت به سایر رشته های این ورزش از نظر اقتصادی مقرون به صرفه می باشد.

گفتنی است: با حضور علیجانپور رئیس اداره ورزش و جوانان، تاری زاده عضو شورای اسلامی، خضوعی پیشکسوت عرصه خبر و مطبوعات، مخترع از مدرسان فدراسیون تیراندازی کشور و جمعی از اعضای هیئت تیراندازی و اصحاب رسانه اهر افتتاحیه کارگاه آموزش تیراندازی باشگاه تیراندازی شهدای گمنام این شهرستان برگزار شد.

عکس و خبر از: مصطفی قربان موحد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.