کد خبر : 137773
تاریخ انتشار : شنبه 3 ژوئن 2023 - 11:27
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای توسعه گردشگری ورزشی، فرصتی مناسب برای ارتقای صنعت گردشگری در منطقه ارسباران بسته هستند

توسعه گردشگری ورزشی، فرصتی مناسب برای ارتقای صنعت گردشگری در منطقه ارسباران

توسعه گردشگری ورزشی، فرصتی مناسب برای ارتقای صنعت گردشگری در منطقه ارسباران

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اهر، توسعه گردشگری ورزشی را فرصتی مناسب برای ارتقای صنعت گردشگری در منطقه ارسباران و به ویژه شهرستان اهر عنوان کرد. به گزارش پایگاه خبری اهروصال، جلیل علیجانپور در گفت‌وگویی با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های منطقه ارسباران و به ویژه شهرستان اهر در زمینه‌های ورزشی و گردشگری گفت:

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اهر، توسعه گردشگری ورزشی را فرصتی مناسب برای ارتقای صنعت گردشگری در منطقه ارسباران و به ویژه شهرستان اهر عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری اهروصال، جلیل علیجانپور در گفت‌وگویی با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های منطقه ارسباران و به ویژه شهرستان اهر در زمینه‌های ورزشی و گردشگری گفت: اداره ورزش و جوانان شهرستان اهر امسال برای شناسایی بیشتر این توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها اقدام به برگزاری جشنواره‌های مختلفی از جمله برگزاری اولین دوره جشنواره سراسری شو سواره با نمایش اسب‌های اصیل ایرانی و…، نخستین مسابقه کشوری استقامت اسب‌ها در مسیر کوهستانی، جشنواره صعود سراسری به قله شیور، هشتمین دوره همایش استانی شنا در آبهای آزاد جام سد ستارخان اهر و… کرده‌ است.

وی ادامه داد: با برگزاری این جشنواره سعی دارد رسالت خود را در قالب گردشگری ورزشی در راه تبدیل شهرستان اهر از مسیر گردشگری به مقصد گردشگری بردارد.

وی از برگزاری نخستین دوره جشنواره شو سواره با حضور بیش از ۶۰ اسب سوار از سراسر کشور در شهرستان اهر خبر داد و افزود: برای نخستین بار در اهر جشنواره شوسواره با حضور ورزشکاران سراسر کشور( اصفهان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل و..) برگزار شد.

علیجانپور از آمادگی کامل شهرستان اهر برای برگزاری نخستین رویداد ملی شو شواره نیز خبر داد و از کلیه دست اندرکاران این جشنواره تشکر کرد و گفت: کلیه هزینه‌های مربوط به آماده سازی و برگزاری این جشنواره ملی توسط هیئت سوارکاری شهرستان اهر تأمین شده است.

وی در ادامه بر ضرورت احیای و پرورش اسب‌های اصیل قره داغ که در گذشته از نژادهای اصیل و برتر اسب‌ها بودند تاکید کرد و افزود: در این راستا برای شناسایی بیشتر این اسب‌ها علاوه بر برگزاری جشنواره ملی شو سواره در آینده نزدیک اولین مسابقه استقامت اسب به صورت کشوری در مسیر ییلاقی و کوهستانی شهرستان اهر برگزار خواهد شد که برگزاری این ورزش اسب سواری تنها در مناطق کوهستانی و ایل راه‌های این شهرستان امکان پذیر می‌باشد.

رئیس اداره ورزش و جوانان اهر همچنین افزود: برای معرفی بیشتر مناطق گردشگری و دیدنی این شهرستان خصوصا ذخیره‌گاه گردشگری منطقه شیور به زودی شاهد برگزاری اولین جشنواره صعود سراسری به قله شیور به همراه برنامه‌های متعدد فرهنگی، ورزشی و گردشگری با شرکت کوهنوردانی از سراسر استان آذربایجان شرقی خواهیم بود.

وی در پایان تصریح کرد: امیدواریم در مجموع این رویدادهای ورزشی و فرهنگی باعث تبلیغ و شناسایی بیشتر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این شهرستان و منطقه ارسباران در حوزه گردشگری و ورزشی و در نتیجه باعث توسعه و پیشرفت همه جانبه باشد.ایسنا

خبر از: مصطفی قربان موحد

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.