کد خبر : 137730
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 1 ژوئن 2023 - 10:07
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای توسعه هر منطقه‌ای نیازمند توسعه زیرساخت‌های آن است بسته هستند

توسعه هر منطقه‌ای نیازمند توسعه زیرساخت‌های آن است

توسعه هر منطقه‌ای نیازمند توسعه زیرساخت‌های آن است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی یکی از استان‌های صنعتی کشور است که هم در مناطق مرکز و هم شهرستان‌های این استان در زمینه توسعه صنعت گام‌های مهمی برداشته شده و طبق برنامه مدون استانی در سال گذشته نیز توسعه در این مناطق بیشتر شکل گرفته است. به گزارش پایگاه خبری

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی یکی از استان‌های صنعتی کشور است که هم در مناطق مرکز و هم شهرستان‌های این استان در زمینه توسعه صنعت گام‌های مهمی برداشته شده و طبق برنامه مدون استانی در سال گذشته نیز توسعه در این مناطق بیشتر شکل گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری #اهروصال، جبارعلی ذاکری در مراسم افتتاح خط تولید لوله‌های فلزی ترمز در کلیبر گفت: توسعه هر منطقه‌ای نیازمند توسعه زیرساخت‌های آن منطقه است و تامین زیرساخت‌ها نیز جزو وظایف حاکمیت می‌باشد که در این راستا در طول چندسال گذشته برنامه ریزی برای ورود بخش سرمایه گذاری خصوصی و توسعه شهرک‌ها و حتی شکل گیری شرکت‌های صنعتی جدید انجام شده است.

وی افزود: در طول ۴۰ سال گذشته سیاست دولت توسعه و خدمت رسانی به شهرک‌های صنعتی، نواحی صنعتی و محدوده‌هایی است که به صورت خودجوش تحت عنوان لکه‌های صنعتی توسعه یافته‌اند و این مقدمات باعث ورود سرمایه و سرمایه گذاران و توسعه اقتصادی و اجتماعی مناطق خواهد بود و شهرستان کلیبر نیز از این امر مستثنی نیست.

ذاکری در ادامه از امضای میثاقنامه‌ای توسط مقامات عالی آذربایجان شرقی و دستگاه‌های نظارتی برای حمایت و گره گشایی از کار سرمایه گذاران بخش خصوصی در بخش صنعت این استان، گفت: این میثاق نامه در راستای حمایت کامل استان از بخش خصوصی و ورود سرمایه گذار بخش خصوصی به صنعت و اطمینان از سرمایه گذاری در منطقه تدوین شده و سال گذشته توسط مقامات عالی استان و دستگاه‌های نظارتی امضاء و در اختیار سرمایه گذاران قرار گرفت و در این راستا نزدیک به ۲۶۰ همت سرمایه گذاری در استان از طریق بخش خصوصی تدوین شد.

وی بیان کرد:این امر نشان از عزم جدی سرمایه گذاران بخش خصوصی برای توسعه منطقه‌ای است و امیدواریم آثار و برکات سرمایه گذاری این بخش در سال‌های کوتاه مدت بر اقتصاد، معیشت مردم و اشتغال تأثیرگذار باشد و یکی از این تأثیرات را هم می‌توان در مناطق شهری نزدیک به شهرک‌های صنعتی تبریز و منطقه آزاد ارس دید که در بحث اشتغال با کمبود نیروی انسانی روبرو هستند و این نشان می‌دهد که نتیجه سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی آثار مثبتی در منطقه داشته است.

ذاکری در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان کلیبر نگین منطقه ارسباران است، گفت: این شهرستان یکی از مناطق کمتر توسعه یافته یا مستعد توسعه می‌باشد که قرار گرفتن این شهرستان در نزدیکی منطقه آزاد ارس می‌تواند موجبات بهره‌مندی مردم این شهرستان از مزایای منطقه آزاد شود.

وی ادامه داد: امیدواریم با تلاش مسئولان ارشد این شهرستان این امر هرچه سریعتر اتفاق بیفتد و خوشحال هستیم که با سرمایه گذاری شرکت بزرگ هلدینگ رایزکو و هوراند پلاستیک در کلیبر موجبات اشتغال و توسعه قطعات خودرویی آذربایجان شرقی چه در بخش حمل و نقل و چه در بخش صنعت داخل استان و خارج استان فراهم شده و نقطه قوتی برای توسعه و اقتصاد در منطقه شده است. ایسنا

خبر از: مصطفی قربان موحد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.