کد خبر : 137539
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 می 2023 - 11:52
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای احیا و زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا یک تکلیف است بسته هستند

احیا و زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا یک تکلیف است

احیا و زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا یک تکلیف است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی، احیا و زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا و ایثارگران را یک تکلیف و رسالت مهم دانست. به گزارش پایگاه خبری #اهروصال، جابر ابوالفتح زاده در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت اهر، بر اجرای برنامه‌های ترویجی در حوزه ایثار و شهادت در سطح

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی، احیا و زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا و ایثارگران را یک تکلیف و رسالت مهم دانست.

به گزارش پایگاه خبری #اهروصال، جابر ابوالفتح زاده در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت اهر، بر اجرای برنامه‌های ترویجی در حوزه ایثار و شهادت در سطح جامعه تأکید کرد.

وی گفت: در طول چهل‌وچهار سال عمر با برکت انقلاب اسلامی همواره فرهنگ ایثار و شهادت به‌عنوان یک فرهنگ اثرگذار مطرح و راهگشای بسیاری از مسائل و مشکلات کشور بوده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی افزود: تمام آحاد مردم و مسئولان در قبال شهدا و ایثارگران مسئول هستند و باید فرهنگ ایثار و شهادت به‌عنوان یک فرهنگ ارزشی در جامعه زنده و بالنده باشد.

ابوالفتح زاده با تأکید بر اینکه مدیون ازجان‌گذشتگی شهدا و ایثارگران هستیم، تصریح کرد: مبادا گذر زمان باعث فراموشی یاد و نام شهدا و ایثارگران شود چراکه آن‌ها در دوران هشت سال دفاع مقدس از تمام هستی خویش برای سربلندی و سرافرازی ایران اسلامی گذشتند.

وی ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران در کنار پرداختن به امورات معیشتی و رفاهی جامعه بزرگ ایثارگری به مسائل فرهنگی از جمله فرهنگ ایثار و شهادت نیز توجه ویژه‌ای دارد و تأکیدات مقام معظم رهبری نیز در این خصوص فصل الخطاب است.

ابوالفتح زاده در خصوص امورات معیشتی و رفاهی جامعۀ بزرگ ایثارگری نیز گفت: در قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران تمام الزامات رسیدگی مادّی به این قشر معزز پیش‌بینی ‌شده و تلاش ما به‌عنوان متولی اصلی رسیدگی به خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران اجرای کامل این قانون است.

وی مشارکت ادارات و دستگاه‌های اجرایی در امر خدمات‌رسانی شایسته به ایثارگران را الزامی دانست و افزود: خوشبختانه اقدامات مفید و مؤثری در دولت سیزدهم در زمینه تحکیم و توسعه فرهنگ ایثار شهادت و همچنین خدمت ‌رسانی به ایثارگران صورت گرفته است اما جا دارد بیش‌ از گذشته تلاش شود و در این ‌بین ادارات و دستگاه‌های اجرایی نیز بایستی همپای بنیاد شهید و امور ایثارگران حضور داشته باشند.

ابوالفتح زاده همچنین در خصوص ساماندهی گلزار مطهر شهدای اهر گفت: ساماندهی، مرمت و بازسازی مزارهای مطهر شهدا امری ضروری بوده و در صورت تخصیص اعتبارات سفر استانی ریاست محترم جمهوری برخی از پروژه‌های مهم از جمله تکمیل حسینیه اعظم شهدا و ساماندهی گلزار مطهر شهدای اهر سرعت خواهد یافت.

وی، اشتغال و تأمین مسکن ایثارگران واجد شرایط را از دغدغه‌های اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم با همکاری همه دلسوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، گام‌های خوبی در زمینه حل‌وفصل مشکلات این قشر معزز برداریم.

در این جلسه هر یک از اعضای شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اهر در سخنان جداگانه، به طرح دیدگاه‌های خود پرداختند.

مدیر مسئول پایگاه خبری اهروصال: مصطفی قربان موحد 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.