کد خبر : 137511
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 می 2023 - 8:59
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای خسارت ۲۰۰ میلیارد ریالی برف و سرما به مناطق ییلاقی و عشایر اهر بسته هستند

خسارت ۲۰۰ میلیارد ریالی برف و سرما به مناطق ییلاقی و عشایر اهر

خسارت ۲۰۰ میلیارد ریالی برف و سرما به مناطق ییلاقی و عشایر اهر

رئیس اداره امور عشایر شهرستان اهر از خسارت ۲۰۰ میلیارد ریالی به راه عشایری، چادرها و وسایل زندگی عشایر این شهرستان در اثر بارش برف و برودت هوا خبر داد.  به گزارش پایگاه خبری #اهروصال، محمدکاظم صادق‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: در اثر بارش برف و برودت دما چند روز پیش در مناطق ییلاقی

رئیس اداره امور عشایر شهرستان اهر از خسارت ۲۰۰ میلیارد ریالی به راه عشایری، چادرها و وسایل زندگی عشایر این شهرستان در اثر بارش برف و برودت هوا خبر داد. 

به گزارش پایگاه خبری #اهروصال، محمدکاظم صادق‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: در اثر بارش برف و برودت دما چند روز پیش در مناطق ییلاقی و عشایرنشین شهرستان اهر علاوه بر وارد شدن خسارت‌ به راه‌ها و وسایل زندگی عشایر، ۱۰۰۰ راس دام عشایر نیز تلف شدند. 

وی افزود: با توجه به ورود خسارت به راه‌های ییلاقی در شهرستان‌های اهر و هریس به محض فراهم شدن شرایط جوی برای سهولت رفت و آمد عشایر در ییلاقات، ایل‌راه‌های آسیب دیده مرمت و بازسازی خواهند شد. 

وی با اشاره به نامناسب بودن راه‌های عشایری و مشکل جدی عشایر در تامین نهاده‌های دامی گفت: شش تن نهاده‌ دامی شامل علوفه، سبوس و جو، تهیه و در اختیار عشایر آسیب دیده قرار داده شد و این خدمات همچنان ادامه دارد. 

صادق‌زاده افزود: عشایر شهرستان‌های اهر و هریس و عشایر میهمان از استان اردبیل، شهرستان‌های کلیبر و خداآفرین هرساله در فصل بهار به مناطق ییلاقی اهر و هریس کوچ می‌کنند که امسال به دلیل خشکسالی کوچ بهاره خود را پیش از موعود مقرر آغاز کرده بودند که با بارش ناگهانی برف غافلگیر و با مشکلات زیادی روبرو شده‌اند.

 وی از تهیه و توزیع نیازهای اولیه عشایر گرفتار در برف و کولاک از جمله نان، نفت سفید، کپسول گاز، پتو و اقلام خوراکی خبر داد و گفت: همچنین در این راستا تعداد ۳۷ دستگاه چادر جهت اسکان، پتو و والور به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال با همکاری امور عشایر و هلال احمر شهرستان اهر در بین عشایر آسیب دیده توزیع شد.

صادق زاده در ادامه از نجات جان یک نوزاد و دو کودک خردسال عشایری گرفتار در برف در ییلاقات شهرستان اهر نیز خبر داد و افزود: این سه کودک توسط گروه امداد امور عشایری اهر از مرگ حتمی نجات یافته و به محل اسکان موقت انتقال داده شدند. ایسنا 

خبر از: مصطفی قربان موحد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.