کد خبر : 137486
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 می 2023 - 11:12
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای کمک حمایتی بلاعوض هلال احمر آذربایجان شرقی برای ۱۳ هزار نفر بسته هستند

کمک حمایتی بلاعوض هلال احمر آذربایجان شرقی برای ۱۳ هزار نفر

کمک حمایتی بلاعوض هلال احمر آذربایجان شرقی برای ۱۳ هزار نفر

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی گفت: جمعیت هلال احمر استان در راستای حمایت از مددجویان، سال گذشته برای ۱۳ هزار نفر بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال کمک حمایتی بلاعوض اعطا کرد که در تاریخ هلال احمر بی سابقه بوده و امیدواریم در سال جاری نیز این رقم تا سه برابر افزایش یابد. به

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی گفت: جمعیت هلال احمر استان در راستای حمایت از مددجویان، سال گذشته برای ۱۳ هزار نفر بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال کمک حمایتی بلاعوض اعطا کرد که در تاریخ هلال احمر بی سابقه بوده و امیدواریم در سال جاری نیز این رقم تا سه برابر افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری اهروصال، علی شهودی در مراسم گرامیداشت هفته هلال احمر در شهرستان اهر، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر اهر به دلیل قدمت زیاد و مشارکت گسترده خیرین و داوطلبان در طول سال‌های گذشته یکی از جمعیت‌های برتر استان و حتی کشور است که در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های عام المنفعه و داوطلبانه نقش بسیار مهمی را ایفا کرده است. 

وی افزود: جمعیت هلال احمر شهرستان اهر با داشتن افراد متخصص در امداد و نجات و به لحاظ دارا بودن پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای در محورهای مواصلاتی منتهی به این شهرستان به همراه شهرستان‌های میانه و بستان آباد از جمعیت‌های برتر استان بوده که سالانه نجاتگران و امدادگران خدوم و تلاشگر این جمعیت در محورهای مواصلاتی به حادثه دیدگان از حوادث جاده‌ای، روستایی و سایر حوادث خدمات ارائه می دهند. 

شهودی به خدمات و تلاش‌های شبانه روزی داوطلبان جمعیت هلال احمر اهر به مردم گرفتار در برف و کولاک محورهای مواصلاتی این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: مردان یخی هلال احمر این شهرستان در امداد رسانی به گرفتاران در برف و کولاک بسیار خوش درخشیدند و چهره یخ زده این عزیزان امدادگر نه تنها در داخل کشور بلکه در سطوح بین المللی و صلیب سرخ نیز چهره ای جهانی به خود گرفت که مایه افتخار می‌باشد. 

وی در ادامه به فعالیت‌های چند سال اخیر هلال احمر استان و شهرستان اهر نیز اشاره و بیان کرد: در بحث اجرای طرح و پویش همای رحمت(هلال رحمت) داوطلبان هلال احمر، شهرستان اهر با استفاده از ظرفیت‌های عظیم خیرین همه ساله مقام اول کشوری را به خود اختصاص می‌دهند و این نشانگر مشارکت خیرین است.

وی ادامه داد: همچنین در بحث خدمت رسانی به محلات کم برخوردار طرح ۲۰۲۰ که جمعیت هلال احمر اهر متولی آن می‌باشد، سال گذشته در محله محروم شیله‌بران با حضور اکیپ‌های هلال احمر استان و شهرستانی و استقرار بیمارستان صحرایی و سیار خدمات گسترده درمانی توسط پزشکان داوطلب و جمعیت هلال احمر به محرومان این منطقه ارائه شد.

وی خاطرنشان کرد: در بحث بسته‌های معیشتی ماه مبارک رمضان نیز جمعیت هلال احمر این استان بالغ بر ۱۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع کرده است که در این خصوص نیز هلال احمر این استان به واسطه همکاری خیرین در تهیه بسته‌های معیشتی و کمک‌های حمایتی در کل کشور جزو جمعیت‌های برتر است.

شهودی از دیگر فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی را حضور در مناطق زلزله زده خوی عنوان کرد و گفت: در زلزله اخیر شهرستان خوی شاهد مشارکت عظیم مردم و هلال احمر برای کمک به زلزله زدگان بودیم که در این راستا بالغ بر ۳۰۰ دستگاه کامیون و وانت بار از طریق جمعیت هلال احمر شهرستان‌ها و مرکز استان بارگیری و به منطقه حادثه دیده این شهرستان اعزام و در چرخه توزیع قرار داده شد. 

وی همچنین افزود: جمعیت هلال احمر استان در بحث امداد و نجات مقام اول کشوری را در سفرهای نوروزی به خود اختصاص داده که این امر در سایه همکاری فرمانداران و سایر مسئولان ذیربط می‌باشد. 

 

#اهروصال/معاون فرماندار اهر نیز در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات شبانه روزی داوطلبان هلال احمر این شهرستان، گفت: داوطلبان هلال احمر این شهرستان همیشه و همه جا آماده کمک رسانی به حادثه دیدگان هستند. 

یعقوب نیک کام همچنین با اشاره به اینکه خدمات جمعیت هلال احمر کشور خارج از مرزهای ایران اسلامی نیز جریان دارد، افزود: خدمات این عزیزان داوطلب در زلزله اخیر کشور ترکیه بسیار ارزشمند بود به طوری که در روز های اخیر مقامات عالی این کشور از حضور و ارائه خدمات شایسته این جمعیت تقدیر و قدردانی کرد. 

گفتنی است، مراسم گرامیداشت هفته هلال احمر با حضور معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی، معاون فرماندار اهر و جمعی از مسئولان و داوطلبان جمعیت هلال احمر شهرستان اهر، با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، نمایشی و تجلیل از امدادگران این شهرستان در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اهر برگزار شد. ایسنا و ایکنا

خبر از:  مصطفی قربان موحد 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.