کد خبر : 137433
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 می 2023 - 22:39
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای کتاب «بایسته های مسئله محوری در تشکلها» منتشر شد بسته هستند

کتاب «بایسته های مسئله محوری در تشکلها» منتشر شد

کتاب «بایسته های مسئله محوری در تشکلها» منتشر شد

کتاب «بایسته های مسئله محوری در تشکلها» می تواند به عنوان کتاب کار در شناسایی و حل مسائل جامعه مورد استفاده قرار گیرد. مقدمه دکتر نادر ارسلانی ریاست سازمان بسیج علمی سپاه عاشورا درباره کتاب «بایسته های مسئله محوری» به گزارش پایگاه خبری #اهروصال، امروزه تشکل های پیچیده و حرفه ای در دنیا به صورت

کتاب «بایسته های مسئله محوری در تشکلها» می تواند به عنوان کتاب کار در شناسایی و حل مسائل جامعه مورد استفاده قرار گیرد.

مقدمه دکتر نادر ارسلانی ریاست سازمان بسیج علمی سپاه عاشورا درباره کتاب «بایسته های مسئله محوری»

به گزارش پایگاه خبری #اهروصال، امروزه تشکل های پیچیده و حرفه ای در دنیا به صورت هوشمندانه، هدفمند و با «رویکرد مسئله محور» در حال فعالیت هستند. قدرت تشکیلات، قدرت فوق العاده و حیرت آوری است. همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند: «هیچ کاری در دنیا بدون تشکیلات پیش نمیرود. انقلاب اسلامی هم بدون تشکیلات پیش نرفت و پیروز نشد.»

فلسفه وجودی تشکیلات برای نیل به اهدافی است که به صورت فردی، قابل دستیابی نیست.

«تشکل مسئله محور» تلاش دارد فاصله وضعیت موجود تا وضعیت مطلوب را با توجه به اقتضائات محیطی، نیازهای واقعی مردم و منطبق با آرمانها و چشم اندازهای جمهوری اسلامی، به صورت بهینه ای کاهش و یا آن را از میان بردارد تا به هدفی که دارد، نائل گردد؛ زیرا برای دستیابی به اهداف تشکل، کارِ جمعیِ نظام مند ضرورت دارد و از سوی دیگر خلاقیت ، نوآوری و بهره وری بهتر و بیشتر در تشکلها، مرهون «کار تیمیِ مسئله محور» است.

باید اثری ارائه شود تا همه اهالی تشکلها و مجموعه هـای انقلابی(از مدیرشان و غیر مدیرشان) از آن بهره ای ببرند و با ادبیاتش همراه شوند. اثری با رویکرد آموزش روان و ساده، بایسته های کار تیمیِ مسئله محور و ملاحظات آن. بنابراین نیاز به یک خودآموز احساس میشود.

برادر پژوهشگرِ خوش فکر و خوش ذوق جناب آقای علیرضا کریم پور، با نگاه راهبردی و آینده نگرانه، کتاب «بایسته های مسئله محوری در تشکلها» را برای تبیین و گفتمان سازی رویکرد مسئله محوری نوشته است. ایشان به زبان ساده و با قلم شیوای خود، به صورت گام به گام، مطالب را به گونه ای تدوین نموده اند که حتی برای کسانی که با ادبیات تشکیلات و مسئله محوری آشنایی ندارند، سودمند باشد.

از نوآوری های این کتاب، مبنا قرار گرفتن نگاه بومی ، تاکید بر کارِتیمی در حل مسئله و ارائه مثالها و تمرینهای کاربردیِ متناسب با هر بخش است که موجب سهولت در یادگیری «رویکرد مسئله محوری» میشود.

نکات، مسائل و روشها به نحوی است که قابل استفاده همه ی دغدغه مندان عرصه مسئله محوری است.

مجموعه حاضر می تواند به عنوان «کتاب کار مسئله محوری» برای علاقمندان این عرصه راهگشا و مفید واقع شود.

گفتنی است: کتاب «بایسته های مسئله محوری در تشکلها» منتشر شد.

کتاب «بایسته های مسئله محوری در تشکلها» به قلم علیرضا کریم پور در ۱۳۶ صفحه قطع رقعی توسط انتشارات ۳۱ عاشورا منتشر گردید.

نگارنده در مقدمه کتاب هدف خود را چنین بیان نموده است: هدف از نگارش این کتاب، ارائه مطالبی مختصر و کاربردی با بیان ساده و روان به ‌منظور «تشکیل و راه‌اندازی هسته‌های مسئله‌محور» در تشکل‌های انقلابی است تا فعالان این عرصه با تمرین و بهره‌گیری از مثال‌ها و نمونه‌های ارائه‌شده در این کتاب، خود بتوانند با به‌کارگیری آن‌ها به روش عملیاتی و سریع مسئله یابی تا حل مسئله تسلط پیدا کرده و در حل مسائل پیرامون پایگاه، مسجد و محله‌ی خود پیش‌قدم شده و باری‌ از دوش مردم و مشکلات منطقه بردارند.

برچسب:
#مسئله_محوری، #تشکیلات، #مسئله_یابی، #علیرضا_کریمپور، #اهر

 

مدیر مسئول پایگاه خبری اهروصال: مصطفی قربان موحد

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.