کد خبر : 136438
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 30 مارس 2023 - 13:26
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای افزایش ۳۰ درصدی تردد خودرو در محورهای مواصلاتی اهر بسته هستند

افزایش ۳۰ درصدی تردد خودرو در محورهای مواصلاتی اهر

افزایش ۳۰ درصدی تردد خودرو در محورهای مواصلاتی اهر

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان اهر از افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی تردد خودرو در محورهای مواصلاتی این شهرستان خبر داد. به گزارش پایگاه خبری #اهروصال، قاسم قمری در گفت‌وگویی گفت: از آغاز سال جدید تاکنون پرترافیک ترین و پرترددترین محورهای مواصلاتی شهرستان اهر به صورت روزانه در جاده اهر-تبریز حدود

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان اهر از افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی تردد خودرو در محورهای مواصلاتی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری #اهروصال، قاسم قمری در گفت‌وگویی گفت: از آغاز سال جدید تاکنون پرترافیک ترین و پرترددترین محورهای مواصلاتی شهرستان اهر به صورت روزانه در جاده اهر-تبریز حدود ۱۵ هزار خودرو، جاده اهر-مشگین شهر حدود ۸۰۰۰ خودرو و  جاده اهر-کلیبر حدود ۵۰۰۰ خودرو است.

وی افزود: با توجه به افزایش ترافیک و تردد در جاده‌های شهرستان اهر میزان تصادفات نیز روند افزایشی داشته و وضعیت نگران کننده‌ای را در ایام  تعطیلات نوروزی ایجاد کرده است. 

وی ضمن تاکید بر رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان در کاهش حوادث جاده‌ای، گفت: بیشترین عوامل تصادفات منجر به فوت در جاده‌ها سرعت غیرمجاز، خواب آلودگی و خستگی رانندگان، عدم توانایی از وسیله نقلیه و سبقت غیر مجاز است که در صورت توجه به این نقاط شاهد کاهش آمار تصادفات ناگوار خواهیم بود.

قمری در ادامه از تشدید نظارت‌ها و گشت‌های کنترل نامحسوس در جاده‌های شهرستان اهر نیز خبر داد و افزود: در جاده‌های این شهرستان علاوه بر حضور پلیس‌های محسوس و نامحسوس که شبانه روز در جاده‌ها مستقر هستند، کلیه دوربین‌های نظارتی، تصویری، کنترل ترافیک و جرایم رانندگی و تخلفات به طور کامل در حالت فعال قرار دارند و همه دوربین‌های ثبت تخلفات حتی برای سرعت‌های متوسط نیز ثبت و به رانندگان متخلف جریمه اعمال خواهد شد.

وی از آمادگی کامل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان اهر در مواقع اضطراری برف و کولاک خبر داد و گفت: همکاران تلاشگر این اداره از ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ماه سال جاری در قالب پنج اکیپ فعال و ۳۲ عدد ماشین آلات اداری و استیجاری در پنج گردنه (سامبران، گویجه بئل، الله اکبر و راهدارخانه مرکزی و نقدوز) در آمادگی کامل هستند تا در صورت بروز هرگونه حوادث طبیعی بارش‌ها و برف و کولاک اقدامات راهداری زمستانی را انجام دهند.

وی افزود: کلیه عملیات راهداری شهرستان اهر از نظر عملکرد راهداری زمستانی، اضطراری، جاری و معمولی در “سامانه جامع راهداری RMS”  به ثبت رسیده است که در این خصوص این شهرستان در بین شهرستان‌های آذربایجان شرقی رتبه اول را دارد و اگر نقصی هم وجود داشته باشد،  همشهریان می‌توانند به سامانه ۱۰۱ اطلاع دهند تا نسبت به برطرف کردن این نقص اقدام شود.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اهر در ادامه گفت: دو نقطه حادثه خیز در شهرستان اهر وجود دارد که شامل چهار راه روستای کقالق و ورودی اهر از سمت تبریز در مقابل دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر می‌شود. مقابل دانشگاه با احداث زیرگذری با اعتبار حدود ۳۵۰ میلیارد ریال با همکاری پیمانکاران و تزریق به موقع اعتبارات دولتی این پروژه بعد از گذشت چندین سال به بهره برداری رسید.

وی هم‌چنین با عذرخواهی از مردم شهرستان اهر در خصوص تاخیر در احداث زیرگذر مقابل دانشگاه آزاد اسلامی اهر، افزود: این زیرگذر از نظر طراحی و دفع آب‌های سطحی هیچ مشکلی ندارد و تردد در این مکان به صورت مداوم در حال جریان است و اگر نواقصی هم داشته باشد به زودی تکمیل خواهد شد.

خبر از: مصطفی قربان موحد، خبرگزاری سراسری ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.