کد خبر : 13272
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 26 مارس 2015 - 15:24
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای شکست آمریکا در استفاده از القاعده و داعش آنها را وارد جنگ مستقیم کرد/ سعودی‌ها بازنده اصلی جنگ یمن هستند بسته هستند

شکست آمریکا در استفاده از القاعده و داعش آنها را وارد جنگ مستقیم کرد/ سعودی‌ها بازنده اصلی جنگ یمن هستند

شکست آمریکا در استفاده از القاعده و داعش آنها را وارد جنگ مستقیم کرد/ سعودی‌ها بازنده اصلی جنگ یمن هستند

به گزارش اهروصال، یدالله جوانی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با اشاره به تجاوز نظامی رژیم آل سعود به مردم یمن اظهار داشت: آنطور که در رسانه‌ها نیز مطرح شد اقدام عربستان در هماهنگی با آمریکا انجام شد و سفیر این کشور اعلام کرد که برای حمله به یمن





به گزارش اهروصال، یدالله جوانی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با اشاره به تجاوز نظامی رژیم آل سعود به مردم یمن اظهار داشت: آنطور که در رسانه‌ها نیز مطرح شد اقدام عربستان در هماهنگی با آمریکا انجام شد و سفیر این کشور اعلام کرد که برای حمله به یمن با آمریکا مشورت کرده و از این رو شاهد حمایت کاخ سفید از این اقدام بودیم.

جوانی با بیان اینکه آل سعود و برخی کشورهای منطقه دستورات آمریکا را اجرا می‌کنند حمله عربستان به یمن را یک توطئه غربی علیه یک کشور اسلامی دانست و گفت: این تجاوز علیه حاکمیت ملی، استقلال و تمامیت ارضی یک ملت با سابقه انجام شده است.

این کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه تجاوز عربستان به یمن پاسخ کوبنده‌ای در پی خواهد داشت، این حمله نظامی را یک اشتباه راهبردی از سوی عربستان دانست و گفت: این رژیم فریب آمریکا و صهیونیست‌ها را خورد چرا که آنها می‌خواهند با این اقدام شکست‌های متوالی خود در این سال‌ها را جبران کنند اما با شکست دیگری مواجه خواهند شد.

وی با بیان اینکه آل سعود با این اقدام در مسیر فروپاشی جدی قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: گرچه عمر رژیم سعودی رو به پایان است اما این حمله نظامی عمر یک رژیم خاندانی در عربستان را به اتمام می‌رساند و به آن سرعت می‌بخشد.

جوانی با اشاره به فتوای علمای یمن برای دفاع از تمامیت ارضی و استقلال این کشور، تصریح کرد: آنها در یک اتحاد نامقدس علیه یک ملت انقلابی وارد جنگ شده‌اند که تجارب تاریخی نشان داده هرگاه ملتی مورد تجاوز قرار بگیرد با وحدت و انسجام به پیروزی خواهد رسید لذا از هم اکنون پیش‌بینی می‌شود که پیروز نهایی این جنگ ملت یمن باشد.

این کارشناس مسائل سیاسی با مقایسه حمله رژیم صدام به ایران اسلامی پس از انقلاب یادآور شد: ما دیدیدم که ملت ایران چگونه در برابر متجاوز از استقلال و تمامیت ارزی خود دفاع کرد و داستان یمن نیز همینگونه است.

وی همچنین تصریح کرد: تجاوز نظامی عربستان به یمن با مسائل غرب آسیا از جمله مسئله سوریه، سرزمین‌های اشغالی و عراق ارتباط دارد.

جوانی با بیان اینکه ما در منطقه شاهد دو جبهه ملت‌ها و حکومت‌های فاسد و در حال انقراض هستیم، گفت: در یمن نیز این جبهه وجود دارد و مردم یمن همسو با ملت‌های آزادیخواه در مقابل حکومت‌های در حال انقراض قرار دارند.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه رژیم سعودی با این تصور که به شکست رساندن انقلاب یمن باعث طولانی شدن عمر خاندان سعودی می‌شود، به یمن حمله نظامی کرد، گفت: این تصور درست نیست چرا که روند تحولات منطقه به نفع ملت‌هاست و آل سعود نمی‌تواند حرکت مردمی را متوقف و سرکوب کند.

وی بازنده اصلی در این صحنه را متجاوزین به یمن از جمله رژیم آل سعود و کشورهایی دانست که به طرز ناشیانه‌ای با عربستان همراهی کرده‌اند.

جوانی گفت: برای آل سعود هیچ چیز بدتر از این وجود ندارد که به یک کشور اسلامی حمله کند و آمریکا و صهیونیست‌ها نیز از رژیم سعودی حمایت کنند لذا این حرکت گرچه بحران جدیدی است اما به سود متجاوزین نخواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آمریکا جنگ نیابتی را در منطقه دنبال می‌کند و دولت‌های همراه با خود را وارد این بحران کرده است یادآور شد: این حرکت آمریکا دست آنها را بیشتر رو می‌کند.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: پس از اینکه استفاده آمریکا از گروه‌های تروریستی از جمله القاعده با شکست مواجه شد به ناچار دولت‌های متحد و همسو با خود را وارد این پیکار کردند و این نیز یک مرحله دیگر از جنگ نیابتی است.

وی افزود:‌ بعد از حضور مستقیم آمریکا در عراق و افغانستان و پس از جنگ‌های نیابتی رژیم صهیونیستی علیه مقاومت، آمریکا بحران‌آفرینی را از طریق گروه‌های تروریستی از جمله داعش دنبال کرد اما به دلیل ناکامی در مرحله سوم متحدین خود را وارد کارزار با ملت‌های منطقه کرد.

جوانی با تأکید بر اینکه این مرحله از اقدام آمریکا نیز با شکست مواجه می‌شود، یادآور شد: آنها در بحران‌آفرینی از طریق گروه‌های تروریستی نیز با شکست مواجه شدند اما به هر حال پشت سر همه این فتنه‌انگیزی‌ها آمریکا قرار دارد و این تلاش‌ها امپراطوری فرو ریخته آمریکا در منطقه را نجات نمی‌دهد.

انتهای پیام/

 

source


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.