کد خبر : 132195
تاریخ انتشار : شنبه 16 جولای 2022 - 8:48
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای کرونا بیدار شده است! بسته هستند

کرونا بیدار شده است!

کرونا بیدار شده است!

کرونا بیدار شده است!/ زنگ خطر افزایش صعودی تعداد بیماران و فوتی ها در آذربایجان شرقی به صدا در آمد رییس مرکز بهداشت آذربایجان شرقی گفت: ورود حجاج به استان و تجمع های ناشی از مهمانی ها و استقبال از آنها، افزایش ابتلا به ویروس کرونا را محتمل می کند. به گزارش پایگاه خبری #اهروصال،

کرونا بیدار شده است!/ زنگ خطر افزایش صعودی تعداد بیماران و فوتی ها در آذربایجان شرقی به صدا در آمد

رییس مرکز بهداشت آذربایجان شرقی گفت: ورود حجاج به استان و تجمع های ناشی از مهمانی ها و استقبال از آنها، افزایش ابتلا به ویروس کرونا را محتمل می کند.

به گزارش پایگاه خبری #اهروصال، حسین حقایی در گفت وگو با خبرنگاران، روند ابتلا به ویروس کرونا در آذربایجان شرقی را صعودی اعلام و اضافه کرد: به دلیل شرایطی که در کشورهای همسایه حاکم است، میزان مبتلایان به کرونا افزایش یافته و ورود حجاج و تجمع ناشی از مراسمات آنها هم به افزایش میزان مبتلایان کمک می‌ کند که در این میان هوشیاری و رعایت پروتکل های بهداشتی لازم و ضروری است.

وی استقبال از واکسیناسیون دُز چهارم و دُز سوم کرونا در آذربایجان شرقی را رو به کاهش اعلام کرد و ادامه داد: آمار مربوط به دریافت دز سوم هم به ۵۰ درصد جمعیت استان رسیده است که باید در این زمینه مردم با مراجعه به مراکز واکسیناسیون نسبت به دریافت واکسن خود اقدام کنند.

حقائی با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه انجام شده و سیستم‌های مورد نظر به منظور پیشگیری از ورود موج جدید کرونا در آذربایجان شرقی به انجام رسیده است، اظهار داشت: باید در این رابطه آمادگی کامل داشته باشیم اما در مقایسه با هفته گذشته، این هفته با روند صعودی مبتلایان روبرو بودیم و هم اکنون حدود ۳۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می شود.

وی افزود: با توجه به روند صعودی بستری‌ها نسبت به هفته گذشته ، انتظار داریم مردم از ماسک استفاده کنند و در اماکن بسته از تهویه مناسب استفاده شود و افراد بالای ۱۸ سالی که شش ماه از دز سوم آنها گذشته است، نسبت به تزریق دز چهارم خود اقدام کنند.

حقائی با اشاره به اینکه تمامی مراکز بهداشت استان فعال هستند و تزریق واکسن کرونا در آنها انجام می‌شود، یادآور شد: برخی از واکسن‌ها که از یک ویال باید چندبار استفاده شود، تنها در یک مرکز تزریق می‌شوند که در تبریز این مرکز در نصف راه مشغول به فعالیت است.

به گفته وی افرادی که علائم مشکوک دارند حتما” نمونه برداری انجام دهند که اگر مثبت شد باید از اطرافیان خود دور بمانند.

خبر از: اهروصال

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.