کد خبر : 126089
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 نوامبر 2021 - 17:41
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای مجوز انتقال گاز به نیروگاه تبریز صادر شد بسته هستند

مجوز انتقال گاز به نیروگاه تبریز صادر شد

مجوز انتقال گاز به نیروگاه تبریز صادر شد

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای استفاده نکردن از مازوت در نیروگاه تبریز و افزایش سهمیه گاز این نیروگاه گفت: با دستور معاون رئیس جمهور، مجوز انتقال گاز از نیروگاه هریس به نیروگاه تبریز صادر شد. به گزارش پایگاه خبری اهروصال، عابدین خرّم در جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوا، با تاکید بر

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای استفاده نکردن از مازوت در نیروگاه تبریز و افزایش سهمیه گاز این نیروگاه گفت: با دستور معاون رئیس جمهور، مجوز انتقال گاز از نیروگاه هریس به نیروگاه تبریز صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری اهروصال، عابدین خرّم در جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوا، با تاکید بر تلاش دستگاه‌های مسئول برای اجرایی شدن این مجوز اظهار کرد: با توجه به اینکه نیروگاه هریس امکان استفاده از سوخت مایع به جای گاز را دارد، مجوز انتقال سهمیه گاز این نیروگاه به نیروگاه تبریز صادر شد و این کار هرچه سریع‌تر باید انجام شود.

وی با اشاره به اینکه کاهش سهمیه گاز استان از دو ماه پیش و زودتر از برخی استان‌های دیگر آغاز شده، افزود: امسال هم با سرمای زودرس مواجه هستیم و هم سهمیه گاز کاهش پیدا کرده است که این شرایط، ضرورت صرفه‌جویی در مصرف گاز را دوچندان کرده است.

خرّم تاکید کرد: ضروری است، سیستم‌های گرمایش تمام ادرات و سازمان‌ها در ساعات تعطیلی خاموش شده و یک ساعت قبل از شروع فعالیت روشن شوند؛ رسانه‌ها و صداوسیما نیز برای معرفی الگوی مناسب مصرف و مدیریت مصرف انرژی تلاش کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه با اشاره به گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست مبنی بر شروع پدیده وارونگی و افزایش آلاینده‌های هوا در شهر تبریز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، هوای تبریز ناسالم برای همه گروه‌ها گزارش شده و اگر بارشی اتفاق نیفتاد و این روند آلودگی ادامه داشته باشد، در وضعیت اضطراری قرار می‌گیریم.

خرّم تاکید کرد: وظایف و مأموریت‌های ابلاغی از سوی کارگروه آلودگی هوا، توسط همه سازمان‌ها و ادارات و نیروهای مسلح به صورت جدی پیگیری و عملیاتی شود.

وی با تاکید بر برگزاری هفتگی این کارگروه جهت پیگیری مصوبات و ارزیابی عملکرد دستگاه‌های مختلف افزود: اگر شاخص آلودگی هوا افزایش یابد، وضعیت استان حتی از شرایط کرونایی نیز خطرناک‌تر می‌شود و باید اقدامات جدی انجام شود.

خرّم همچنین گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی در روزهایی که در وضعیت اضطراری قرار داریم از تردد خودروهای فرسوده بالای ۱۵ سال در محدوده طرح زوج و فرد جلوگیری کند.

جواد رحمتی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه پدیده وارونگی هوا که باعث افزایش آلودگی می‌شود، گفت: سازوکاری طراحی شود که در وضعیت‌های مختلف، اقدامات لازم انجام شود و نیازی به تصمیم‌گیری‌های اضطراری نباشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت هوای کلانشهر تبریز ارائه کرد که براساس آن در سال جاری، ۶۵ روز پاک، ۱۷۳ روز قابل قبول، شش روز ناسالم برای گروه‌های حساس و دو روز ناسالم برای همه گروه‌ها بوده است.

حسن عباس‌نژاد با اشاره به اینکه نیروگاه تبریز و منابع متحرک بیشترین حجم آلودگی هوا را به خود اختصاص داده‌اند، افزود: با افزایش استفاده از مازوت در نیروگاه تبریز تعداد روزهایی که شاخص آلودگی آن، غلظت اکسیدهای گوگردی است افزایش می‌یابد. 

وی ادامه داد: در روزهای سرد سال چون با پدیده وارونگی هوا مواجه هستیم تجمع آلودگی موجب افزایش روزهای آلوده می‌شود.

سایت خبری تحلیلی اهروصال

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.