کد خبر : 117334
تاریخ انتشار : جمعه 14 دسامبر 2018 - 18:24
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای آیین نامه های دست و پاگیر اداری و عدم همکاری بانکها از موانع اشتغال است بسته هستند

آیین نامه های دست و پاگیر اداری و عدم همکاری بانکها از موانع اشتغال است

آیین نامه های دست و پاگیر اداری و عدم همکاری بانکها از موانع اشتغال است

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی گفت آئین نامه های دست و پاگیر اداری، عدم همکاری بانکها در اعطای تسهلات و تورم ناشی از افزایش ارز تولیدکنندگان و کارآفرینان محلی را با مشکل جدی مواجه کرده است.

به گزارش اهروصال؛ نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی گفت آئین نامه های دست و پاگیر اداری، عدم همکاری بانکها در اعطای تسهلات و تورم ناشی از افزایش ارز تولیدکنندگان و کارآفرینان محلی را با مشکل جدی مواجه کرده است.
بیت اله عبدالهی در نشست مشترک معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با کارافرینان اهری بر ضرورت اهتمام ویژه وزارت تعاون و سایر وزارتخانه های مرتبط در جهت حمایت از کارآفرینان و جلوگیری از تعطیلی کارگاههای تولیدی و خدماتی مناطق کمتر توسعه یافته را یاداور شد و خواستار ارائه بسته های حمایتی ویژه برای حمایت از این قشر خدوم و زحمتکش شد.
وی بیکاری و نبود فرصتهای اشتغال را از معضلات جدی و مشکل آفرین این منطقه برشمرد و افزود متاسفانه برخی اشتغالها فقط بر روی کاغذ است ولی عملاً باید تلاش بیشتر دستگاه های ذیربط در جهت ایجاد زیرساختها انجام دهند به شکلی که مشکلات کارآفرینان کمتر و میل به سرمایه گذاری بیشتر شود.
نائب رئیس کمیسیون شوراها و امور مجلس گفت: بحث زیرساختها یک مشکل اساسی در منطقه است و با وجود اینکه این شهرستان دارای شهرک و ناحیه صنعتی است اما زیرساختها برای راه اندازی طرح های بزرگ صنعتی فراهم نیست و زمین مورد نیاز متقاضیان نیز در این شهرک ها به جهت عدم زیرسازی و سنگ لاخی بودن، اماده سازی و هموار نمودن زمین اختصاصی هزینه ای کلان را طلب می کند که متأسفانه خود شهرک این اقدامات را انجام نداده است که باید دراین خصوص اقدامات عملی از سوی شرکت شهرکهای صنعتی صورت گیرد.
وی به بیمه ورنی بافان و فرش بافان نیز اشاره کرد و افزود: متأسفانه دراین خصوص نیز تعلل شده و بیمه اجتماعی صندوق بیمه کشاورزی را جایگزین بیمه اصلی می کنند که این امر هم به درد این قشر زحمتکش نمی خورد و انتظار داریم دولت برای بیمه قالیبافان و ورنی بافان مساعدت و سهمیه ویژه ای اختصاص دهد.
عبدالهی در پایان بر ضرورت اختصاص تسهیلات تشویقی و بسته های حمایتی برای مناطق محروم و کمتر توسعه یافته در جهت رغبت سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری تأکید کرد و خواستار اهتمام ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.