کد خبر : 117
تاریخ انتشار : یکشنبه 4 ژانویه 2015 - 17:52
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای شیوه جدید کلاهبرداری تلفنی / تماس برای مکالمات رایگان دروغ است بسته هستند

شیوه جدید کلاهبرداری تلفنی / تماس برای مکالمات رایگان دروغ است

شیوه جدید کلاهبرداری تلفنی / تماس برای مکالمات رایگان دروغ است

به گزارش اهروصال به نقل از  فارس از تبریز، مدتی است که اشخاصی از طریق سیم کارت‌های اعتباری با مشترکان تلفن همراه که بیشتر هم مشترکان دائمی که قبض تلفن برایشان صادر می‌شود، تماس گرفته شده و اظهار می‌دارند که برنده مکالمه رایگان ۳ ساله و سیم کارت و کارت تخفیف خرید شده‌اند و برای

به گزارش اهروصال به نقل از  فارس از تبریز، مدتی است که اشخاصی از طریق سیم کارت‌های اعتباری با مشترکان تلفن همراه که بیشتر هم مشترکان دائمی که قبض تلفن برایشان صادر می‌شود، تماس گرفته شده و اظهار می‌دارند که برنده مکالمه رایگان ۳ ساله و سیم کارت و کارت تخفیف خرید شده‌اند و برای بهره‌مندی از این مزایا باید ۳۵۰ هزار ریال به پیکی که موارد اشاره شده را برایتان می‌آورد، پرداخت کنید.


دلیلی هم که از سوی افراد تماس گیرنده اظهار می‌شود، برنده خوش حساب اعلام می‌شود.

تماس ما با مدیرعامل مخابرات آذربایجان‌شرقی در رابطه با این تماس‌ها به نتیجه نرسید، اما مدیر روابط عمومی این مجموعه با دادن عنوان کلاهبرداری به این تماس‌ها اظهار داشت: به هیچ عنوان تماس‌هایی که گرفته می‌شود از سوی مخابرات نبوده و تماس گیرنده‌ها کلاهبردارانی هستند که از سیم کارت‌های سرقتی و یا معتادین استفاده می‌کنند.

محمود باحجب از شهروندان خواست تا به هیچ عنوان اطلاعات و آدرس را در اختیار این اشخاص قرار ندهند و تنها مرجع برای طرح‌های و برنامه‌های مخابرات سایت اینترنتی به آدرس www.mci.ir و یا شماره ۹۹۹۰ از طریق تلفن همراه و ۰۹۱۲۹۹۹۰ از طریق تلفن ثابت است.

رئیس پلیس فتا هم در گفت‌وگویی با خبرنگار فارس اظهار داشت: این تماس‌ها از شیوه‌های کلاهبرداری محسوب می‌شوند و شهروندان با افرادی که تماس می‌گیرند، اعتماد نکنند.

قاسملو در پاسخ به اینکه پلیس فتا در این رابطه چه اقدامی انجام داده است، گفت: شماره‌های که تماس از طریق آنها گرفته می‌شود، به تهران برای شناسایی و پیگیری ارسال می‌شود.

این در حالی است که خبرنگار ما توانست چندین بار با شماره‌های تماس گرفته شده مکالمه داشته باشد و مشخص بود چندین نفر در یک مجموعه اقدام به برقراری ارتباط می‌کنند، حالا جای سئوال اینجا است که چرا مخابرات و مجموعه‌های امنیتی از جمله پلیس فتا اقدام به شناسایی و یا دستگیری کلاهبرداران نمی‌کنند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.