کد خبر : 113616
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 27 فوریه 2018 - 23:45
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای فضای مجازی نیازمند سالم سازی است / امر به معروف و نهی از منکر را باید در جامعه رواج دهیم بسته هستند

فضای مجازی نیازمند سالم سازی است / امر به معروف و نهی از منکر را باید در جامعه رواج دهیم

فضای مجازی نیازمند سالم سازی است / امر به معروف و نهی از منکر را باید در جامعه رواج دهیم

آیت الله حاجی زاده اظهار داشت: امربه‌معروف و نهی از منکر بسیار در متون دینی و قرآن توصیه‌شده است و ما نیز باید رویکرد خود را نسبت به امربه‌معروف و نهی از منکر تغییر دهیم و به این فریضه الهی به‌صورت زیربنایی و فرهنگی عمل کنیم.

به گزارش اهروصال؛ آیت‌الله حاجی‌زاده؛ امام‌جمعه شهرستان اهر عصر امروز در جلسه بررسی عملکرد ۶ ماهه دوم شورای امربه‌معروف و نهی از منکر سال ۹۶ اظهار داشت: امربه‌معروف و نهی از منکر بسیار در متون دینی و قرآن توصیه‌شده است و ما نیز باید رویکرد خود را نسبت به امربه‌معروف و نهی از منکر تغییر دهیم و به این فریضه الهی به‌صورت زیربنایی و فرهنگی عمل کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مصوباتی را در جلسه پیشین داشتیم که برخی اجرایی نشده است و برخی به‌خوبی عمل شده است. این ستاد باید الگویی در عمل به امربه‌معروف و نهی از منکر باشد و در این راستا تمام سعی خود را بکند.

امام‌جمعه اهر در خصوص ایام نوروز عنوان کرد: ادارات مختلف برای ایام نوروز برنامه‌هایی دارند که به‌آسانی می‌توان به همه آن‌ها عمل کرد. همچنین در کنار این برنامه‌ها می‌توان امربه‌معروف و نهی از منکر را نیز تبلیغ کرد و تمامی ادارات در این راستا می‌توانند همکاری کنند.

آیت‌الله حاجی‌زاده در خصوص فضای مجازی خاطرنشان کرد: شورای فضای مجازی در تهران به‌خوبی فعالیت می‌کند ولی بهتر است دفترهایی را در شهرستان‌ها داشته باشند تا در تصمیم‌گیری‌های کوچک در سطح شهرستان نیز بتوانند تصمیم‌گیری‌های لازم را انجام دهند.

وی در خصوص نرم‌افزار پیام‌رسان داخلی اذعان داشت: حمایت از تولید ملی فقط به بحث تولیدات کارخانه جات و پوشاک اطلاق نمی‌شود بلکه در بحث استفاده از پیام‌رسان‌ها نیز باید از پیام‌رسان‌های داخلی استفاده شود تا از هم شرکت‌های داخلی حمایت شود و هم نیازی فضای سالم‌تری در اختیار داشته باشیم و کاربران فضای مجازی طبق سن و صنف تفکیک شوند.

امام‌جمعه شهرستان اهر در پایان تصریح کرد: ما نمی‌توانیم امربه‌معروف و نهی از منکر را از حالت مردمی بودن خارج کنیم و هم باید به امر معروف و نهی از منکر مردمی توجه کنیم و هم دولت موظف است در این راستا کوتاهی از خود نشان ندهد.

در مسائل هنری نیز باید دیدگاه‌های مقام معظم رهبری (مدظله) را در نظر بگیریم و از هنرمندان معتقد جهت شرکت در برنامه‌های هنری استفاده کنیم و هنرمندان را در موضوعات دینی دخیل کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.