کد خبر : 112398
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 ژانویه 2018 - 19:19
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای سد معبر و کمبود پارکینگ خودرو دو معضل عدیده شهروندان اهری است بسته هستند

سد معبر و کمبود پارکینگ خودرو دو معضل عدیده شهروندان اهری است

سد معبر و کمبود پارکینگ خودرو دو معضل عدیده شهروندان اهری است

سد معبر و کمبود پارکینگ خودرو دو معضل عدیده شهروندان اهری است که با وجود پیگیری‌های متعدد شهروندان برای حل این مشکلات عمومی، رفع سد معبر و ایجاد پارکینگ‌های طبقاتی اقدامی مناسبی تاکنون صورت نگرفته و موجبات نارضایتی شهروندان اهری را فراهم کرده است.

به گزارش اهروصال؛ سد معبر و کمبود پارکینگ خودرو دو معضل عدیده شهروندان اهری است که با وجود پیگیری‌های متعدد شهروندان برای حل این مشکلات عمومی، رفع سد معبر و ایجاد پارکینگ‌های طبقاتی اقدامی مناسبی تاکنون صورت نگرفته و موجبات نارضایتی شهروندان اهری را فراهم کرده است.

از طرفی به جهت پاسخگو نبودن ظرفیت فعلی خیابان‌های اصلی شهر اهر به تردد خودروها در ساعات شلوغ روز و شب باعث ترافیک و راهبندان در این خیابان‌ها شده و مشکلی دیگری را بر معضلات فعلی شهرستان افزوده است.

حسن احمدی از شهروندان اهری که برای خرید مایحتاج ضروری به خیابان امام خمینی(ره) آمده است در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در اهر می‌گوید: متأسفانه هیچ مکانی برای پارک خودرو در کنار خیابان وجود ندارد و همه جا پرشده و از طرفی پارکینگ نیز در این خیابان وجود ندارد که خودرو خود را در پارکینگ بخش خصوصی پارک کنم، متأسفانه مسوولان دست‌اندرکار در این خصوص کم لطفی می‌‌کنند.

اکبر حسین‌زاده نیز در میدان یادبود برای بیماری مادرش از کلیبر با ماشین خود به این شهر آمده در پاسخ به سوال خبرنگار فارس که چرا در پارکینگ عمومی خودرو خود را متوقف نکرده گفت: متأسفانه مسیرهای پارکینگ خیابان پر شده و پارکینگ عمومی نیز ظرفیت تکمیل است و همسر و مادرم را با وجود کهولت سنی، تنها فرستادم مطب دکتر و خودم داخل ماشین هستم تا پلیس جریمه نکند.

حسین محمودزاده نیز از تبریز برای مجلس ترحیم یکی از فامیل‌ها به این شهر آمده از نبود پارکینگ عمومی در خیابان شهید رجایی گله‌مند است و می‌گوید بیش از ۴۵ دقیقه است که دنبال پارکینگ خودرو می‌گردم و پیدا نکردم و خانواده برای فاتحه به مسجد رفتند و من منتظرم آنها برگردند تا آنها در ماشین منتظر شوند و من هم برای فاتحه مجلس ترحیم به مسجد بروم.

یک همشهری دیگر نیز از عدم رعایت حقوق شهروندی از سوی برخی اصناف و کسبه گله دارد و می‌گوید با وجود اینکه در همین مکان جای خالی جلوی مغازه‌های اصناف وجود دارد اما هر شهروند کسبه در این مسیر جلوی مغازه خود را پارکینگ اختصاصی کرده و با گذاشتن قوطی و مانع دیگر نمی‌گذارند پارک کنیم و در صورت اعتراض می‌گویند مقابل مغازه ماست و حق با ماست.

از مسوولان ذی‌ربط انتظار داریم به مشکل شهروندان و خواسته آنها در این زمینه گوش فرا داده و نسبت به حل مشکل آن اقدام کند.

رئیس دادگستری اهر کمبود پارکینگ در مناطق مختلف شهری را یکی از معضلات جدی این شهرستان برشمرد.

حجت‌الاسلام محمدعلی نظری با اظهار تأسف از فقدان امکانات لازم برای حل مشکلات ترافیکی شهرستان گفت: هم اکنون خیابان‌های اصلی شهر پاسخگوی تردد این همه خودروهای شهری نبوده و انتظار داریم شهرداری و شورای شهر اهر با برنامه‌ریزی لازم نسبت به توسعه خیابان‌ها برای کاهش بار ترافیکی از مرکز شهر اقدام کنند.

وی افزود: شهرداری موظف است جریمه‌های دریافتی از محل ماده ۱۰۰ کسری پارکینگ شهروندان را برای ایجاد پارکینگ در نقاط پرتردد شهر هزینه کند تا گره‌ای از مشکلات عمومی شهر در این حوزه مرتفع گردد.

این مقام مسوول گفت: شهرداری موظف است در ساخت و سازهای واحدهای مسکونی و تجاری بیش از ۳۰ متر که پارکینگ خودرو لحاظ نشده پایان کار صادر نکرده و مطابق قانون با متخلفان رفتار کنند.

نظری همچنین برحل مشکل سد معبر در معابر عمومی و برخورد لازم با افراد خاطی تاکید کرد.

شهرداری اهر برای ایجاد پارکینگ عمومی خارج از نوبت تسهیلات و مجوز صادر می‌کند

شهردار اهر نیز با تائید موضوعات مطروحه در این خصوص از آمادگی شهرداری برای ارائه تسهیلات لازم برای شهروندانی که تمایل به ایجاد پارکینگ در خیابان‌های مختلف شهر دارند خبر داد و افزود: در کمترین زمان ممکن به متقاضیان بخش خصوصی مجوز لازم برای احداث پارکینگ صادر می‌شود.

کمال امید گفت: به جهت وضعیت نامناسب اقتصادی شهرداری اهر این نهاد به تنهایی قادر به ساخت پارکینگ و تملک در مرکز اصلی شهر نبوده اما اگر شهروندان تمایل به ایجاد پارکینگ در ملک شخصی خود نمایند آماده مشارکت و همکاری همه جانبه است.

وی گفت: شهرداری اهر آماده ارائه مجوز به متقاضیان پارکبانی در نقاط پرتردد شهر است و اگر این افراد نسبت به نصب دستگاه‌های پارکومتر اقدام کنند آماده همکاری و مشارکت هستیم.

شهرداری اهر با اعلام آمادگی برای حل مشکل سد معبر یادآور شد: شهرداری امر و پرسنل ذی‌ربط با حمایت دستگاه قضایی و نیروی انتظامی آمادگی دارند با افراد متخلف برخورد کنند.

دستگاه قضایی آماده همکاری با شهرداری جهت حل معضل سد معبر است

دادستان عمومی و انقلاب اهر نیز با تأیید مشکل پارکینگ و ترافیک در مرکز شهر گفت: خدمت به مردم از وظیفه اصلی همه ما مسوولان بوده و باید شهرداری و شورای شهر در حل این مشکل بیش از پیش تلاش کنند.

رحیم عبدالهی با تأکید بر حل مشکل سد معبر در خیابان‌ها و معابر و اماکن عمومی بیان داشت: شهرداری وظیفه دارد با اقدامات قانونی و برخورد لازم را با افراد متخلف و سد معبرکنندگان انجام دهد.

وی یادآور شد: دستگاه‌های قضایی آماده همراهی و همکاری با شهرداری برای حل معضل سد معبر است.

این مقام مسوول خواستار ساماندهی میوه فروشان وانت باری در سطح شهر و اختصاص محل‌هایی مناسب برای عرضه میوه توسط وانت باران در این مکان‌ها شد.

پارکینگ‌های عمومی فعلی پاسخگوی نیاز شهر اهر نیست

فرمانده انتظامی اهر نیز بر ضرورت همکاری شورای ترافیک و شهرداری در حل معضل کمبود پارکینگ در نقاط پرتردد و شلوغ شهر تأکید کرد و خواستار حمایت و همراهی شورای شهر و شهرداری در این زمینه شد.

یونس منفرد گفت: هم اکنون تعداد انگشت شماری پارکینگ با ظرفیت محدود در معابر عمومی پرتردد وجود دارد که این تعداد نیز جوابگوی خودروهای عبوری از خیابان‌های اصلی نبوده و باید شهرداری در این خصوص با برنامه‌های تشویقی و حمایتی اقدامات اساسی به منظور ساخت پارکینگ در داخل شهر و مسیرهای منتهی به میادین و معابر عمومی انجام دهد تا شهروندان بتواند برای انجام امور خود در این مکان‌ها نسبت به پارک خودروهای خود اقدام کنند.

این مقام مسوول انتظامی افزود: سرقت لوازم خودرو یکی از سرقت‌های متداول شهر بوده که به جهت پارکینگ خودروها در خیابان‌ها و معابر عمومی انجام می‌شود و اگر مکان‌های مناسب برای پارک خودروهای شهروندان آماده شود علاوه بر رضایتمندی شهروندان، موجب کاهش این‌گونه سرقت‌ها در سطح شهر خواهیم بود.

منفرد بر راه‌اندازی پارکبانی برای قانونمند کردن پارک‌های مقطعی خودروها در خیابان‌هایی که ترافیک کمتری دارند از سوی شهرداری تاکید کرد و خواستار اتخاذ تدابیر لازم در این خصوص شد.

شورای شهر اهر آماده ارائه تخفیف به سازندگان پارکینگ خودرو در نقاط پرتردد شهر است

عضو شورای شهر اهر نیز با تأکید بر ضرورت برنامه‌ریزی برای حل مشکل ترافیکی در خیابان‌ها و معابر عمومی پرترافیک از مسوولان امر خواست با کار کارشناسی و تخصصی نسبت به حل معضل ترافیکی شهر اقدام کنند.

فتح‌زاده گفت: شورای اسلامی شهر اهر آمادگی دارد از شهروندانی که ساخت پارکینگ در این مناطق اقدام کند تسهیلات و تخفیفات ویژه‌ای را در نظر بگیرد.

وی پیشنهاد داد: برای کاهش بار ترافیکی حد فاصل میدان ۱۵ خرداد تا میدان یادبود همچون خیابان تربیت تبریز که سنگ فرش شده و تنها شهروندان با پای پیاده در این مسیر تردد کنند و این مسیر نیز در اهر تبدیل به پیاده راه شود.

گزارش از حسن بالاگر

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.