کد خبر : 112284
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 دسامبر 2017 - 12:11
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای با افتخار می گویم یک اهری هستم / برای کار در صداوسیما باید با عشق وارد شد بسته هستند

با افتخار می گویم یک اهری هستم / برای کار در صداوسیما باید با عشق وارد شد

با افتخار می گویم یک اهری هستم / برای کار در صداوسیما باید با عشق وارد شد

سهیلا آدمی؛ پیشکسوت عرصه رادیو؛ در گفتگوی اختصاصی با اهروصال؛ اظهار داشت: اهر زادگاه عزیز من است و همیشه باافتخار اعلام کرده‌ام که اهری هستم و حتی در اجرای برنامه هوای مخاطبان اهری را داشته‌ام.

سهیلا آدمی؛ پیشکسوت عرصه رادیو؛ در گفتگوی اختصاصی با اهروصال؛ اظهار داشت: اهر زادگاه عزیز من است و همیشه باافتخار اعلام کرده‌ام که اهری هستم و حتی در اجرای برنامه هوای مخاطبان اهری را داشته‌ام.

سهیلا آدمی؛ متأهل و دارای دو فرزند به نام‌های سینا و یسنا و ۲ سالی است که از بخش رادیو صداوسیما بازنشسته شده است. وی دارای مدرک کارشناسی ادبیات فارسی از دانشگاه تبریز بوده و پس از ۲۳ سال خدمت در رادیو صداوسیما اکنون در خدمت خانواده خود است و همکاری دورادوری با رادیو دارد.

بسم‌الله الرحمن الرحیم؛ خانم آدمی ضمن عرض خیرمقدم؛ تشکر ویژه از جنابعالی دارم که وقتتان را در اختیار بنده قراردادید. لطفاً به‌عنوان اولین سؤال برای خوانندگان ما بگویید که چه شد وارد این عرصه شدید و این شغل را انتخاب کردید؟

بسم‌الله الرحمن الرحیم؛ بنده هم به‌نوبه خود تشکر می‌کنم که بنده را دعوت کردید؛ در جواب این سؤال شما باید بگویم که من دانشجوی سال سوم بودم که پس از قبولی در چند آزمون بورسیه صداوسیما شدم و بعد از فارغ‌التحصیلی کارم را شروع کردم.

البته من کارمند صداوسیمای تهران بودم و بنا به دلایل شخصی تقاضای انتقال داده و به مرکز تبریز منتقل شدم.

لطفاً در خصوص وضعیت درآمدی خود برای خوانندگان ما بگویید؟

به‌راحتی می‌توان گفت وضعیت درآمد صداوسیما تقریباً مشابه سایر ادارات است. در این میان شاید از اداره‌ای کمتر باشد و از اداره دیگری بیشتر ولی به‌صورت میانگین در رده سایر ادارات است.

از سختی‌ها و مشکلات کار خود بگویید؟

مشکلات و سختی‌های کار ما با سایر ادارات کمی متفاوت است زیرا تمام شرایط زمانی، مکانی، سیاسی و اجتماعی در کار ما دخیل و مشکل‌ساز است و در هر شرایطی باید آماده کار باشیم و ۲ ساعت برنامه خود را بسازیم.

به‌عنوان پیشکسوت رادیو برای جوانانی که تازه‌وارد این مجموعه شده‌اند چه پیشنهادی دارید؟

بنا به شرایط خاص صداوسیما هرکسی که وارد این مجموعه می‌شود باید یک مشخصه مهم را داشته باشد و آن عشق و علاقه است تا بتواند با سختی‌های کار کنار بیاید و در تهیه‌کنندگی نیز همزادپنداری با مخاطب اولین و مهم‌ترین اصل محسوب می‌شود؛ یعنی باید خود را جزئی از مخاطبانت بدانی تا نیاز و دردش را بهتر و راحت‌تر لمس کرده و در کار خود منعکس کنی.

جذاب‌ترین کارتان ازنظر خودتان چه بوده است؟

من حدوداً بیست سال تهیه‌کنندگی برنامه خانواده را بر عهده داشته‌ام و در این میان برنامه‌های دیگری مانند رادیو پیام، دنیای جوان، ساغلیق، گنجینه، ویژه‌برنامه‌ها و غیره را کارکرده‌ام که هرکدام در نوبه خود جذابیت‌های خاص خود را داشته است و نمی‌توان به‌آسانی یکی را به‌عنوان جذاب‌ترین معرفی کرد.

خاطره تلخ یا شیرین از کار خوددارید که بتوانید برای خوانندگان ما مطرح کنید؟

بلی، برنامه‌ها همگی پر هستند از خاطرات تلخ و شیرین و در این میان برنامه موردعلاقه خود من که برنامه خانواده است پر از خاطرات تلخ و شیرین بوده و بنده و سایر عوامل برنامه در این سال‌ها با شادی مخاطبان خود خندیده و با غم‌هایشان گریسته‌ایم.

در این میان بهترین خاطره‌ای که هیچ‌وقت فراموش نمی‌کنم به هم رسیدن مادر و دختری بعد از ۱۸ سال جدایی است و باعث‌وبانی این عمل، برنامه خانواده بود و هیچ‌وقت آن لحظه‌ای که مادر و فرزند همدیگر را در آغوش گرفتند را فراموش نمی‌کنم.

تعریف شما از یک تهیه‌کننده خوب چیست؟

تهیه‌کنندگی در رادیو درواقع به معنی قبول مسئولیت ساخت و تولید یک برنامه رادیویی است و درواقع مسئولیت تمام مراحل به عهده تهیه‌کننده بوده و از ارائه طرح گرفته تا ساختار، محتوا، پشتیبانی و سایر کارهای برنامه بر عهده تهیه‌کننده است و تهیه‌کننده خوب کسی است که بتواند از عهده این مسئولیت‌ها به‌خوبی برآید.

خوشبختانه ما همکاران بسیار خوب و ماهری در این مرکز داریم.

نظرتان در مورد اهر و ارسباران چیست؟

با افتخار اعلام می کنم اهری هستم

اهر زادگاه عزیز من است و همیشه باافتخار اعلام کرده‌ام که اهری هستم و حتی در اجرای برنامه هوای مخاطبان اهری را داشته‌ام. حتی در اولویت‌دهی به پخش تلفن‌های دریافتی؛ همشهری‌های خود را در اولویت گذاشته‌ام که گاهی صدای اعتراض همکارانم درمی‌آمد.

اگر روزی رادیوی اهر شروع بکار کند تا چه حد می‌توانید همکاری کنید؟

با توجه به اینکه محل زندگی‌ام اهر نیست شاید از بابت حضور مداوم مشکل داشته باشم ولی هر کاری از دستم بربیاید باکمال میل انجام‌وظیفه خواهم کرد.

بیشتر در زندگی خود چه موضوعاتی را دنبال می‌کنید؟

بیشتر موضوعات اجتماعی را دنبال می‌کنم زیرابه نظر خودم تمام موضوعات دیگر در بطن موضوعات اجتماعی مستتر است.

مصاحبه گر: حمیده جعفری

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.