کد خبر : 111923
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 دسامبر 2017 - 0:22
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای مسئولین دغدغه فرهنگی ندارند / با حل مشکلات فرهنگی، مشکلات اقتصادی نیز حل می شود بسته هستند

مسئولین دغدغه فرهنگی ندارند / با حل مشکلات فرهنگی، مشکلات اقتصادی نیز حل می شود

مسئولین دغدغه فرهنگی ندارند / با حل مشکلات فرهنگی، مشکلات اقتصادی نیز حل می شود

حسین دوستی: تنها راه‌حل پیشرفت فرهنگی ایران تغییر در نگرش مسئولین کشوری، استانی و شهرستانی است و تنها در این صورت است که مشکلات جامعه حل می‌شود زیرا حل مشکلات اقتصادی نیز درگرو حل مشکلات فرهنگی است.

به گزارش اهروصال؛ حسین دوستی؛ نویسنده و پژوهشگر اهری؛ در نشست صمیمی اصحاب فرهنگ و هنر با بیت‌الله عبدالهی؛ در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر؛ گفت: منطقه ارسباران در کشور ازلحاظ فرهنگی شاخص و شناخته‌شده است لذا اصحاب فرهنگ و هنر منطقه می‌تواند ایده‌های بسیار خوبی در توسعه منطقه به مسئولان ارائه دهند ولی مشکلات به گونه افکار فرهنگیان و هنرمندان را به خود مشغول کرده است که دیگر وقتی برای ابراز ایده‌های خود به مسئولان ندارند.

وی در رابطه بافرهنگیان و نخبگان اهر خاطرنشان کرد: چگونه امکان‌پذیر است این‌همه فرهنگی و نخبه در اهر باشد ولی وقتی برای اهر فرماندار انتخاب می‌کنند؛ از خود شهر اهر برای اهر فرماندار انتخاب نمی‌شود؟

بعد از انتخاب فرماندار برای اهر چرا سعی می‌کنیم فرماندار را تخریب کنیم؟

شهرداری برای اهر انتخاب می‌کنیم و پس از ۲ ماه سعی می‌کنیم شهردار را تخریب کنیم؟

مشکل ما این است که با نخبگان و فرهنگیان شهرمان رابطه نزدیک نداریم و رابطه ما محدودشده به مناسبت‌های تقویم.

دوستی در ادامه افزود: فرماندار شهر یا یک رئیس اداره وقتی به یک خبرنگار زنگ نمی‌زند که فلان اثر که آفریده‌ای بسیار خوب و قابل‌تقدیر است یا فلان کتابی که نوشته‌ای در نوع خود بی‌نظیر است یعنی خود مسئول هم آن کتاب یا اثر را نمی‌خواند.

مسئولین بیشتر در مسائل سیاسی خود را درگیر کرده‌اند و در پی فرهنگ و مسائل فرهنگی نیستند.

ماهاتیر محمد مالزی را ظرف ۲۰ سال ازاین‌رو به این‌رو کرد؛ امیرکبیر سرمایه‌دار نبود و ظرف مدت کوتاه خدمات بسیاری برای ایران انجام داد؛ هیچ‌یک از آن‌ها سرمایه‌دار نبودند بلکه افراد فرهنگی بودند.

سید شرف‌الدین علامه می‌گوید که وقتی سیاسیون انتظار دارند دانشمندان در پی آنان بروند آن جامعه پیشرفتی نمی‌کند، بلکه باید سیاسیون در پی نخبه‌ها باشند.

جامعه نگاه می‌کند که فرماندار با چه کسی همراه است و با چه کسی به بازدیدها می‌رود. باکسی همراه نشود که در جامعه چهره خوبی ندارد.

اکنون در شورای آموزش‌وپرورش اشخاصی فعالیت دارند که هیچ‌گونه سابقه فعالیت مدیریتی در آموزش‌وپرورش حتی در سطح مدیریت مدرسه هم ندارند.

وی اذعان داشت: امروزه در جامعه ما یک مرکزی آموزشی و فرهنگی از یک غذاخوری جایگاه پایین‌تری در سطح جامعه دارد. استاندار می‌گوید هیچ بانکی حق ندارد اموال سرمایه‌گذار را به خاطر وام عقب‌افتاده توقیف کند ولی آیا چنین رویکردی برای افراد فرهنگی نیز دارد؟

دوستی در پایان عنوان کرد: تنها راه‌حل پیشرفت فرهنگی ایران تغییر در نگرش مسئولین کشوری، استانی و شهرستانی است و تنها در این صورت است که مشکلات جامعه حل می‌شود زیرا حل مشکلات اقتصادی نیز درگرو حل مشکلات فرهنگی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.