کد خبر : 111907
تاریخ انتشار : شنبه 9 دسامبر 2017 - 20:14
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای به دلیل کسری بودجه امکان حمایت از هنرمندان را نداریم بسته هستند

به دلیل کسری بودجه امکان حمایت از هنرمندان را نداریم

به دلیل کسری بودجه امکان حمایت از هنرمندان را نداریم

مهدی زارعی: برای تجهیز مؤسسات قرآنی، کانون‌های فرهنگی و کتابخانه به بودجه ملی نیازمندیم زیرا شهرستان ما و حتی در سطح استانی بودجه بسیار کمی در اختیارداریم.

به گزارش اهروصال؛ مهدی زارعی؛ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر؛ در نشست صمیمی اصحاب فرهنگ و هنر با بیت اله عبدالهی نماینده مردم اهر و هریس؛ در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ گفت: در شهرستان اهر کانون‌های فرهنگی و هنری مستقر در مساجد کمک بسیار خوبی برای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است. در شهرستان اهر روی‌هم‌رفته ۱۵ کانون فرهنگی و هنری ثبت‌شده است و به دلیل مشکلات مالی اداره در تجهیز این کانون‌ها با مشکلات مهمی روبرو شده‌ایم.

وی در ادامه مطرح کرد: چهار انجمن عکاسی، ادبی، نمایش و هنرهای تجسمی در اهر فعالیت دارند. همچنین ۴ آموزشگاه آزاد هنری در اهر فعالیت دارند و درزمینهٔ موسیقی و هنرهای تجسمی فعالیت دارند.

زارعی افزود: ۳ موسسه قرآنی نیز در شهرستان فعالیت دارند ولی به دلایل مالی به‌خوبی تجهیز نشده‌اند.

وی در رابطه با فعالیت‌های مطبوعاتی در اهر خاطرنشان کرد: در اهر ۵ نشریه نمایندگی دارند و ۳ دکه مطبوعاتی فعالیت می‌کند. همچنین ۷ پایگاه اطلاع‌رسانی دارای مجوز و ۲۷ خبرنگار فعال در اهر فعالیت دارد.

وی در رابطه با فعالیت‌های ادبی در شهرستان اظهار داشت: از ابتدای سال ۹۶ تاکنون ۱۰ کتاب در اهر به چاپ رسیده است و ۳ کتاب دیگر در حال چاپ است و ۳ چاپخانه فعال در اهر فعالیت دارند. همچنین ۲ کتابخانه عمومی فعال در سطح شهرداریم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر در رابطه با نیاز مبرم شهرستان به کتابخانه‌های عمومی اذعان داشت: هر دو کتابخانه عمومی در مرکز شهر قرار دارد و نزدیک به هم و در حاشیه شهر هیچ کتابخانه عمومی وجود ندارد و در نظر داشته باشید باید برای مناطق حاشیه شهر نیز کتابخانه‌ای در نظر گرفته شود.

وی در رابطه با کسری بودجه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: برای تجهیز مؤسسات قرآنی، کانون‌های فرهنگی و کتابخانه به بودجه ملی نیازمندیم زیرا شهرستان ما و حتی در سطح استانی بودجه بسیار کمی در اختیارداریم.

همچنین انجمن‌های مردمی هنری و فرهنگی اهر نیازمند حمایت‌های مالی جدی از طرف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند که متأسفانه به دلیل نبود بودجه کاری از دست ما برنمی‌آید.

 

زارعی در خصوص بیمه خبرنگاران مطرح کرد: خبرنگاران ما با مشکل بیمه درگیر هستند و نشریات کاغذی نیز به دلیل کم بودن سرانه مطالعه با مشکل فروش روبرو هستند و برای چاپ این نشریات باید حمایت مالی صورت گیرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر در پایان مطرح کرد: اهر یک شهر جشنواره‌ای است و جشنواره‌های تئاتر، عکس و شعر ارسباران با استقبال خوبی روبرو است ولی با مشکلات بسیاری روبرو هستیم و نیازمند بودجه ملی هستیم زیرا منابع شهرستانی و استانی جوابگوی این‌گونه جشنواره‌ها نیستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.