کد خبر : 111695
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 5 دسامبر 2017 - 19:52
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای بیش از ۲۵۰ اثر فاخر به دبیرخانه جشنواره شعر ارسباران ارسال گردیده است بسته هستند

بیش از ۲۵۰ اثر فاخر به دبیرخانه جشنواره شعر ارسباران ارسال گردیده است

بیش از ۲۵۰ اثر فاخر به دبیرخانه جشنواره شعر ارسباران ارسال گردیده است

کریم پور: امسال سعی ما بر این بوده است تا جشنواره را به‌صورت استانی برگزار کنیم و پس از اعلام فراخوان ۲۵۰ اثر از ۸۰ شاعر استانی به دبیرخانه جشنواره ارسال و گردآوری‌شده است و ازلحاظ کیفیت و محتوا پیشرفت قابل‌توجهی داشته است.

به گزارش اهروصال؛ سرگرد علیرضا کریم پور؛ مسئول معاونت فرهنگی و اجتماعی سپاه ناحیه اهر؛ در ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر؛ ضمن بیان اهمیت فرهنگ شعر انقلابی؛ اظهار داشت: با توجه به ظرفیت عظیم شعر در منطقه ارسباران تصمیم بر آن شد تا جشنواره شعری در اهر برگزار کنیم و این تصمیم از سال ۹۵ به مرحله اجرا درآمد.

وی خاطرنشان کرد در سال ۹۴، ۵ موضوع برای جشنواره شعر انتخاب گردید که عبارت بودند از: ۱- مهدویت و انتظار ۲- ولایت، ایثار، شهادت و مدافعان حرم، ۳- انقلاب اسلامی، استکبارستیزی و جنگ نرم ۴- بخش ویژه ارسباران؛ زیبایی‌های منطقه ارسباران و شهدای ارسباران و بخش پنجم شامل اشعار آزاد بود.

مسئول معاونت فرهنگی و اجتماعی سپاه ناحیه اهر مطرح کرد: اولین جشنواره شعر ارسباران در سال ۹۵ با بیش از ۲۰۰ اثر ارسالی به دبیرخانه با شرکت بیش از ۷۰ شاعر از نقاط مختلف استان برگزار شد.

وی افزود: سال گذشته اشعار شاعرانی که از نقاط خارج از ارسباران اقدام به ارسال شعر به جشنواره کرده بودند حذف گردید که بیش از ۷۰ اثر را شامل می‌شد.

وی در رابطه با جشنواره امسال اذعان داشت: امسال سعی ما بر این بوده است تا جشنواره را به‌صورت استانی برگزار کنیم و پس از اعلام فراخوان ۲۵۰ اثر از ۸۰ شاعر استانی به دبیرخانه جشنواره ارسال و گردآوری‌شده است و ازلحاظ کیفیت و محتوا پیشرفت قابل‌توجهی داشته است.

سرگرد کریم پور در رابطه با برنامه جشنواره عنوان کرد: در این جشنواره مقررشده است سه نفر از شاعران استان که در محضر مقام معظم رهبری (مدظله) اشعاری قرائت کرده‌اند تجلیل به عمل آید.

مسئول معاونت فرهنگی سپاه ناحیه اهر در رابطه با داوران جشنواره خاطرنشان کرد: داوران دومین جشنواره شعر ارسباران متشکل از اساتید برجسته استانی است که ازجمله آن‌ها می‌توان به استاد محمدی و استاد شهودی اشاره کرد. همچنین یک داور نیز از شهرستان اهر انتخاب خواهد شد. همچنین نام و تخلص شاعران در شعرها درج نخواهد شد و به‌صورت کدگذاری شده اشعار به داوران ارجاع داده می‌شود تا عدالت به‌صورت کامل رعایت شود.

وی در پایان تصریح کرد: از ۱۶ نفر از شاعران برگزیده تجلیل به عمل خواهد آمد و همچنین در پایان مراسم شاعران برگزیده اشعار خود را در جمع تماشاگران قرائت می‌کنند تا حضار نیز ارزیابی خود از اشعار منتخب را داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.