کد خبر : 110589
تاریخ انتشار : جمعه 3 نوامبر 2017 - 1:15
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای باید کارخانه آهک هیدراته در اهر راه اندازی شود / در بخش آموزش مشکل داریم بسته هستند

باید کارخانه آهک هیدراته در اهر راه اندازی شود / در بخش آموزش مشکل داریم

باید کارخانه آهک هیدراته در اهر راه اندازی شود / در بخش آموزش مشکل داریم

عبدالهی : توسعه پایدار ضد فقر است ولی امروزه فقر داریم و این به معنی آن است که برای توسعه پایدار کاری انجام نگرفته است.

به گزارش اهروصال؛ بیت اله عبدالهی؛ نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی؛ در مورد اهمیت حفظ منابع؛ اظهار داشت: توسعه پایدار به معنی استفاده درست از منابع است به‌نحوی‌که برای نسل‌های آینده مشکلی ایجاد نشود. امروزه در آب و منابع به مشکل برخورده‌ایم و همچنین وضعیت آموزش نیز مطلوب نیست. مدرک زیاد داریم ولی سواد و کیفیت آموزشی نداریم.

توسعه پایدار ضد فقر است ولی امروزه فقر داریم و این به معنی آن است که برای توسعه پایدار کاری انجام نگرفته است.

وی در ادامه افزود: امیدوارم این همایش خروجی مطلوبی داشته باشد و آن را در جامعه احساس کنیم. ما در اهر منابع و معادن زیادی داریم و باید در این زمینه ورود کنیم.

وی در خصوص معدن مس انجرد؛ خاطرنشان کرد: ما سعی کردیم مشکل اجتماعی معدن مس انجرد را حل کنیم و در این راستا دادگستری شهرستان نیز به ما کمک کرد.

مشکل دیگر ما که با آن روبرو هستیم؛ مشکل زیست‌محیطی معدن مس انجرد بود و تا یک هفته قبل پابرجا بود که حل شد.

ما در ایران مشکلی از طرف سیستم نداریم؛ بلکه مشکل اصلی از سمت مردم است زیرا مسئولین از بدنه مردم هستند. ننگ است که نتوانیم یک مسئله ساده محیط‌زیست را حل کنیم و پرونده چند سال راکد بماند.

عبدالهی اذعان داشت: باید کارخانه آهک هیدراته در اهر راه‌اندازی شود و هرکس هم بخواهد جلوی این کار را بگیرد باید با من بجنگد.

وی مطرح کرد: شما می‌گویید گردشگر به اهر بیاید ولی با کدام جاده؛ برای جذب گردشگر ابتدا باید جاده دسترسی به شهر اصلاح شود.

وی در رابطه با محصول سیب اهر عنوان کرد: سیب‌های اهر در کنار خیابان ریخته شده و خریدار ندارد. برای حل این مشکل باید در آینده نزدیک صنایع تبدیلی در اهر ایجاد شود تا از سال‌های بعد دیگر شاهد این مشکل نباشیم.

با توجه به اینکه وزیر کشاورزی دستور خرید این سیب‌ها را به‌عنوان سیب درجه ۳ داده است؛ مسئولین شهرستانی کوتاهی کرده و نامه در بایگانی اداره تعاون روستایی مانده و خاک می‌خورد و به آن توجه نمی‌شود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس ضمن خبر دادن از کلنگ زنی خانه امید با ۱ و نیم میلیارد بودجه در اهر؛ اظهار داشت: ما در سیستم اداری به سمت ناکارآمدی می‌رویم. مقام معظم رهبری (مدظله) فرموده‌اند: سال اقتصاد مقاومتی: تولید و اشتغال، برای تحقق این شعار چه‌کاری انجام داده‌ایم.

ادارات باید بروند دنبال سرمایه‌گذار نه اینکه سرمایه‌گذار به دنبال ادارات بدود.

وی در خصوص صنایع‌دستی اهر؛ تصریح کرد: در رابطه با همین ورنی که برای آن در اهر جشنواره نیز برگزارشده است؛ چه‌کاری انجام داده‌اید؟ صادرات ورنی انجام‌شده است؟ مشکلات ورنی باف ها حل‌شده است؟

باید به آیندگان بگوییم امروزه چه کاری انجام داده ایم

ما باید به گذشته خود افتخار کنیم و آن را حفظ کنیم ولی باید بگوییم امروزه چه‌کاری انجام داده‌ایم.

ما باید از دست سرمایه‌گذار بخش خصوصی بگیریم. اگر بخواهیم توسعه پایدار انجام بگیرد باید فکر و تفکر خود را اصلاح کنیم. اصل مشکل ما در اجرا و عمل کردن است.

عبدالهی با توجه به اهمیت اشتغال جوانان؛ اذعان داشت: نباید جوانان ما دغدغه اشتغال داشته باشند. ما ظرفیت ایجاد اشتغال را در اهر داریم. باید بتوانیم پس از ۳ الی ۴ سال تمامی مشکلات را حل کنیم. در کشور ما اولویت اول و خواسته مقام معظم رهبری (مدظله) تولید و اشتغال است و باید با سرعت گام برداریم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.