کد خبر : 109051
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 سپتامبر 2017 - 11:29
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای ابلاغ جانشینی امام علی (ع) ۳ شبانه‌روز طول کشید / شیعه را علاوه بر عاشورا باید با غدیر نیز بشناسند بسته هستند

ابلاغ جانشینی امام علی (ع) ۳ شبانه‌روز طول کشید / شیعه را علاوه بر عاشورا باید با غدیر نیز بشناسند

ابلاغ جانشینی امام علی (ع) ۳ شبانه‌روز طول کشید / شیعه را علاوه بر عاشورا باید با غدیر نیز بشناسند

ممی زاده: عید غدیر علاوه بر منابع شیعه در منابع اهل سنت نیز آمده است.

به گزارش اهروصال؛ حجت‌الاسلام ممی زاده؛ نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه اهر؛ در خصوص عید غدیر، مطرح کرد: عید غدیر علاوه بر منابع شیعه در منابع اهل سنت نیز آمده است.

مثلاً سیوطی از دانشمندان اهل سنت نقل کرده است که وقتی روز غدیر خم آمد با ۱۸ ام ذی‌حجه مصادف بود و پیامبر اکرم (ص) فرمودند: مَنْ کُنْتُ مَوْلاهُ، فَهذا عَلِىٌّ مَوْلاهُ و خداوند متعال آن روز این آیه را نازل کردند: الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی.

وی در ادامه افزود: در خصوص روز غدیر برخی موارد مورد غفلت قرارگرفته شده است.

وقتی مردم مسلمان از سراسر دنیا جمع شده بودند برای موسم حج و وقتی در حال برگشت بودند؛ پیامبر دستور داد مردم به صحرای غدیر برگردند و در آنجا جمع شوند.

وقتی خداوند به پیامبر دستور داد تا جانشینی علی (ع) را به مردم ابلاغ کند؛ پیامبر در این موقع احساس خطر کرد و خداوند دستور داد ای پیامبر اگر این کار را نکنی رسالت خود را به اتمام نرسانده‌ای.

ولایت به‌اندازه‌ای مهم است که خداوند فرموده است: ای پیامبر ۲۳ سال یک‌طرف و اعلام رسالت حضرت علی (ع) یک‌طرف.

پیامبر احساس خطر کرد و گفت این مردم به این راحتی این حرف‌ها را قبول نمی‌کنند. خداوند در ادامه آیه شریفه مطرح کرد: ای پیامبر راحت باش، خداوند متعال تو و خانواده تو را از گزندها حفظ می‌کند تا اینکه با نازل شدن این قسمت از آیه خیال پیامبر راحت شد و ابلاغ کردند.

وی در ادامه تصریح کرد: برخی فکر می‌کنند ابلاغ امیرالمؤمنین علی (ع) ۱ روز و چند ساعت بوده است ولی این طرز فکر اشتباه است. پیامبر ۳ شبانه‌روز جانشینی حضرت علی (ع) را در صحرای غدیر ابلاغ کردند.

این ابلاغ به‌قدری مهم بود که ۳ شبانه‌روز وقت گذاشتند و از مردم برای حضرت علی (ع) بیعت گرفتند.

روز سوم شخصی به نام حارص به خدمت حضرت رسول رسیدند و گفتند آیا این پیامی از طرف خداوند می‌باشد یا از خود گفته‌ای.

پیامبر فرمودند: من کاره‌ای نیستم و خداوند ابلاغ کرده است که این پیام را برسانم.

آن شخص گفت اگر خداوند هم بگوید من قبول نمی‌کنم. کینه به‌قدری آن شخص را بدبخت کرده است که حتی در مقابل دستور الهی نیز ایستاد و گفت اگر قرار است من جانشینی علی (ع) را ببینم من نمی‌خواهم این‌طور باشد و همان خدا کاش من را با بلایی بکشد تا جانشینی علی (ع) را نبینم.

پیامبر (ص) خیلی ناراحت شدند و گفتند: تا در جمع ما هستی بلا نازل نمی‌شود اما مطمئن باش وقتی این مجلس را ترک کردی دچار بلا خواهی شد.

وقتی جمع را ترک کرد مردم نیز متوجه شدند که پرنده‌ای در آسمان ظاهر شد و سنگی از آسمان انداخت و رعدوبرقی نیز از آسمان فرود آمد و آن شخص را دچار بلا کرده و به هلاکت رساند.

حجت‌الاسلام ممی زاده در خصوص نعمت بزرگی که در قیامت نیز از آن سؤال می‌شود، اذعان داشت: وقتی از امام صادق (ع) پرسیدند آن کدام نعمت است که خداوند متعال در قیامت از آن سؤال خواهد کرد: ایشان فرمودند آن نعمت ولایت است.

مردم بخواهند یا نخواهند خداوند متعال نعمتی برای آن‌ها در نظر می‌گیرد. حتی برای افراد کافر و بی‌دین نیز نعمتی می‌دهد. خداوند رحمت‌الله واسعه می‌باشد.

خداوند تمامی نعمات را برای تمامی افراد در نظر می‌گیرد به‌جز یک نعمت و آن‌هم نعمت ولایت است.

نعمت ولایت را خداوند به کسی می‌دهد که بخواهد و برای آن تلاش کند.

حتماً می‌پرسید خیر نعمت ولایت چیست؟

خداوند متعال می‌فرماید هر قومی که ولایت مدار باشد خداوند آن قوم را ثابت‌قدم می‌کند و آن قوم متزلزل نمی‌شود.

وی در خصوص صراط مستقیم، اظهار داشت: از امام صادق (ع) می‌پرسند منظور از صراط مستقیم چیست؟ ایشان در جواب می‌فرماید منظور از صراط مستقیم همان علی (ع) می‌باشد.

شخص ولایت مدار مطمئن است که در صراط مستقیم حرکت می‌کند. امت اسلام غلبه پیدا کردند به امپراتوری روم با تکیه‌بر ولایت و خداوند ترس را بر دل امپراتوری روم انداخت و سربازان بدون جنگ فرار کردند.

نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه اهر در خصوص شناخت شیعه در کشورهای مسلمان؛ تصریح کرد: در کشورهای اسلامی اگر بپرسیم از شیعه چه می‌دانید فقط عاشورا را در ذهن خوددارند و تصوری از روز غدیر ندارند و این کسور از ما بوده است.

ما توان داریم باید از ولایت دفاع کنیم و در زمان غیبت باید از ولی‌فقیه که جانشین امام زمان (عج) می باشد دفاع کنیم چون بزرگ‌ترین نعمت است که خداوند متعال به ما داده است.

انتهای پیام/

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.