کد خبر : 106768
تاریخ انتشار : جمعه 30 ژوئن 2017 - 8:47
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای پیش‌بینی تولید ۵۵۰ هزار تن گندم در آذربایجان شرقی/ مردم کمک نکنند استفاده از سد هشترود به نوادگانمان هم نمی رسد! بسته هستند

پیش‌بینی تولید ۵۵۰ هزار تن گندم در آذربایجان شرقی/ مردم کمک نکنند استفاده از سد هشترود به نوادگانمان هم نمی رسد!

پیش‌بینی تولید ۵۵۰ هزار تن گندم در آذربایجان شرقی/ مردم کمک نکنند استفاده از سد هشترود به نوادگانمان هم نمی رسد!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری زراعی ۵۵۰ هزار تن گندم در استان تولید و از این میزان ۴۵۰ هزار تن خرید تضمینی شود.

به گزارش اهروصال به نقل از تبریز بیدار ، کریم مهری در جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان هشترود با بیان اینکه امسال به علت تغییر اقلیم، سرمازدگی و سیل تولید گندم کاهش خواهد داشت اظهار کرد: در سال زراعی گذشته از ۸۴۲ هزار تن گندم تولیدی استان ۵۹۸ هزار تن خرید تضمینی شده بود.

وی از خسارت ۳۵ درصدی به محصولات کشاورزی در سال زراعی امسال خبر داد و گفت: قیمت خرید تضمینی گندم امسال ۱۳ هزار ریال تعیین شده است.

مهری توجه جدی به سفره‌های زیر زمینی را خواستار شد و گفت: نجات دریاچه ارومیه از بحران فعلی و کاهش مشکلات ناشی از آن نیازمند همت همگانی و عزم ملی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: کشاورزان باید ارقام مقاوم و سازگار با منطقه را بکارند که نمونه آن ارقام، گندم هشترود است که مقاوم در مقابل تنش‌های منطقه‌ای است و بنام خود شهرستان هشترود ثبت و معرفی شده است.

وی با اعلام اینکه بذر مورد نیاز کشاورزان استان برای کاشت پاییزه تأمین شده گفت: مشکلی برای کاشت پاییزه نداریم.

وی درادامه خواستار مشارکت مردم در اجرای پایاب سد سهند هشترود شد و گفت: در غیر این صورت با اعتبارات قطره چکانی حتی نوادگان ما شاهد افتتاح پایاب این سد نخواهند شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.