کد خبر : 106359
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 ژوئن 2017 - 12:00
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای افزایش ۱۳ درصدی اعتبارات سال جاری بخش کشاورزی در آذربایجان شرقی بسته هستند

افزایش ۱۳ درصدی اعتبارات سال جاری بخش کشاورزی در آذربایجان شرقی

افزایش ۱۳ درصدی اعتبارات سال جاری بخش کشاورزی در آذربایجان شرقی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: اعتبارات سالجاری بخش کشاورزی استان نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته است.

به گزارش اهروصال به نقل از خبرنگار مهر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی و نماینده منتخب مردم شهرستان های اهر و هریس شامگاه یکشنبه در نشستی مشترک در خصوص مسائل مربوط به بخش کشاورزی استان به ویژه در شهرستان های اهر و هریس به بحث و گفت و گو پرداختند.

افزایش ۱۳ درصدی اعتبارات سالجاری بخش کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در این دیدار گفت: اعتبارات بخش کشاورزی در سالجاری نسبت به سال ۹۵ از افزایش ۱۳ درصدی برخوردار است و این نشان از توجه ویژه استانداری و رئیس سازمان برنامه و بودجه استان به بخش کشاورزی است و در این میان سازمان جهاد کشاورزی استان نیز به موازات کاهش آبهای جاری و زیرزمینی نسبت به کاهش سطح زیرکشت برنامه ریزی های لازم را اعمال کرده است و بنابراین برای جبران کمبود تولید باید بهره وری را افزایش داد.

کریم مهری در اامه خاطر نشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با وجود کارشناسان پهنه بندی به این توفیق دست یافته و این راه در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: سیاست های حمایتی دولت از بخش کشاورزی شایسته تقدیر بوده و تمام توفیقات وزارت کشاورزی در کنار علوم و فنون کارشناسان، ناشی از حمایت های دولت از تولید، فروش و صادرات محصولات کشاورزی می شود، دولت محترم تدبیر و امید در این زمینه یارانه های خوبی به بخش تزریق کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی همچنین گفت: این سازمان برای صنایع تبدیلی و فرآوری سیب، هلو و زردآلو در شهرستان های اهر و هریس هیچ محدودیتی ندارد به شرط آن که فعال و عملگرا باشند و از نظر اصلاح نژاد و دام نیز در چهار سال گذشته کارهای قابل توجهی انجام یافته و امروز نژاد سمینتال در منطقه جایگزین هولشتاین شده که از کارآیی بیشتری برخوردار است.

وی با اشاره به لزوم استفاده بهینه از منابع آبی تاکید کرد: در بهینه سازی مصرف آب کشاورزی شهرستان اهر و هریس اقدامات خوبی انجام گرفته و در حال حاضر هیچ محدودیتی برای تداوم این کارها وجود ندارد و وجود کارخانجات صنایع شیر و کشتارگاه دام و طیور نیز از نیازهای جدی مردم منطقه است.

لزوم توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی در شهرستان های اهر و هریس

نماینده منتخب مردم شهرستان های اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار گفت: توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی در شهرستان های اهر و هریس با توجه به قطب بودن این دو شهرستان در جوزه کشاورزی و باغداری استان باید از اهداف و برنامه های اولویت دار باشند.

بیت الله عبداللهی خاطر نشان کرد: برای توسعه این حوزه انتخابیه از جمیع نیروهای وفادار به نظام مقدس جمهوری اسلامی تقاضای کمک داریم و برای محرومیت زدایی باید همت دو چندان نمود و از تمام ظرفیت ها و امکانات باید فایده برد.

وی ادامه داد: عدم وجود صنایع تبدیلی کشاورزی و صنعت فرآوری و مشکل جاده ارتباطی اهر و تبریز، بیکاری جوانان و گاهاً مردان خانواده از مشکلات بزرگ منطقه هستند که باید برای جبران آنها شبانه روز تلاش کرد.

نماینده مردم شهرستان های اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: پولداران و سرمایه داران شهرستان های اهر و هریس تعصب و غیرت به خرج دهند و برای محرومیت زدایی در این شهرستانها سرمایه گذاری کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.