کد خبر : 106162
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 30 می 2017 - 14:43
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای حمایت حوزه هنری از تولید نمایشنامه با محتوای آئین­های بومی و دینی بسته هستند

حمایت حوزه هنری از تولید نمایشنامه با محتوای آئین­های بومی و دینی

حمایت حوزه هنری از تولید نمایشنامه با محتوای آئین­های بومی و دینی

معاون فرهنگی هنری حوزه هنری آذربایجان شرقی بر حمایت این مجموعه از تولید نمایشنامه هایی با رویکرد پژوهشی در خصوص آئین های بومی و مراسم دینی تاکید کرد.

به گزارش اهروصال به نقل از مهر، نخستین نشست کارگروه نمایشنامه­ نویسی حوزه هنری آذربایجان شرقی پیش از ظهر سه شنبه با حضور اساتید این عرصه در محل حوزه هنری استان برگزار و در خصوص نقاط ضعف و قوت این عرصه بحث و گفت و گو شد.

حوزه هنری از تولید نمایشمانه با محتوای آئین­های بومی و دینی حمایت می کند

معاون فرهنگی هنری حوزه هنری آذربایجان شرقی در این نشست ضمن قدر دانی از حضور اعضاء و پیشکسوتان عرصه نمایشنامه­نویسی در این نشست، گفت: نشست فوق فرصت خوبی برای ما و نمایشنامه­نویسان است و نتایج آن در صورت ادامه در بدنۀ تئاتر استان مشهود خواهد بود و آن را تقویت خواهد کرد.

جواد کریم نژاد ادامه داد: این نشست با هدف تولید نمایش­نامه­های بومی و حمایت از نویسندگان مستعد استان در راستای اهداف کلان حوزه هنری، ترویج فرهنگ دین باوری و تشویق هنرمندان به تولید آثار نمایشی ارزشی در سطح استان و منطقه بخصوص در بحث نمایشنامه، تبیین ویژگی­های دینی در نمایش­های آئینی ـ بومی آذربایجان برگزار شده است.

وی در ادامه مهم­ترین مشکل در بخش نمایش­نامه نویسی را عمومیت نداشتن اکثر نمایش­نامه ها­ و عدم همزاد پنداری مخاطب با آن عنوان کرد و  افزود: با توجه به منابع عظیمی از آئین­ها و مراسم دینی در استان آذربایجان شرقی، متأسفانه در امر نمایشنامه نویسی کمتر به این مهم پرداخته شده است فلذا ما در حوزه هنری آذربایجان شرقی بصورت ویژه از تحقیقات و نمایشنامه هایی که با رویکرد پژوهشی به آئین­های بومی بپردازد، حمایت خواهیم کرد.

کریم نژاد در پایان با اشاره به نتایج برگزاری نخستین نشست کارگروه نمایش نامه نویسی برای تقویت آثار و هنرمندان این عرصه خاطر نشان کرد: در این نشست مقرر شد جلسات نقد آثار نمایشی و نشست­های نمایش­نامه­خوانی بصورت ماهانه توسط حوزه هنری آذربایجان شرقی برگزار شود.

اکران ویژه فیلم‌ها در ماه مبارک رمضان در سینما ۲۹ بهمن و انقلاب تبریز

مسئول امور سینمایی حوزه هنری آذربایجان شرقی نیز در حاشیه این نشست از اجرای طرح ویژه اکران فیلم‌ها در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: با تصمیم شورای صنفی نمایش، بلیت سینماها در ماه مبارک رمضان تا ساعت ۱۷ نیم بها و بعد از این ساعت بهای بلیت سینماها کامل محاسبه می‌شود.

جواد خازن ادامه داد: همچنین فیلم‌هایی که مدت زمان اکران آنها تمام شده است و سقف ۱۰ هفته‌ای اکران را تکیمل کرده‌اند، می‌توانند با توافق سینمادار و پخش‌کننده بعد از ساعت ۱۲ در طرح ویژه ماه مبارک رمضان در سالن‌های سینما به نمایش درآیند.

وی اظهار داشت: سینما ۲۹ بهمن تبریز یکی از سینماهای فعال آذربایجان شرقی محسوب می‌شود که فیلم‌های جدید و به روزی در مناسبت‌های مختلف سال بر روی پرده سینما می برد و هم اکنون نیز فیلم های «نهنگ عنبر ۲»، «ویلایی ها» و «تیک آف» در این سینما روی پرده است.

مسئول امور سینمایی حوزه هنری آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: اکران ماه رمضان در بعد از افطار در سینما ۲۹ بهمن تبریز از ساعت ۲۲:۳۰ شروع می شود و این مجموعه در روزهای سه شنبه و پنجشنبه بعد از افطار در سانس ۲۳ و ۴۵ دقیقه نیز اکران خواهد داشت و زمان اکران بعد از افطار سینما انقلاب نیز از ساعت ۲۲ شروع می شود و در حال حاضر فیلم های «آشوب» و «خوب، بد، جلف» در این سینما اکران می شود.

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.