کد خبر : 71322
تاریخ انتشار : شنبه 30 آوریل 2016 - 16:03

همکاری‌های ایران و ترکیه در توسعه شهرک‌های صنعتی بررسی شد

همکاری‌های ایران و ترکیه در توسعه شهرک‌های صنعتی بررسی شد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی از بررسی راه‌های توسعه همکاری در زمینه سرمایه‌گذاری مشترک ایران و ترکیه و همکاری در توسعه شهرک‌های صنعتی در آنکارا خبر داد.

به گزارش اهروصال به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی، ‌ سید مرتضی نیرومند اسکویی در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: در سفرهیاتی که به ریاست علی یزدانی، معاون وزیر و رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به آنکارا شد با مقامات وزارت علوم، صنایع و فناوری ترکیه در خصوص راه‌های همکاری دوجانبه بحث و تبادل‌نظر گردید.

وی افزود: بازدید از شهرک‌های صنعتی و پارک‌های فناوری آنکارا از جمله برنامه‌های این سفر بود.

وی ادامه داد: در این دیدارها، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک با اشاره به اشتراکات دو کشور، علاقه‌مندی طرف ایرانی به همکاری در زمینه سرمایه‌گذاری مشترک در شهرکهای صنعتی و همچنین آمادگی شهرکهای صنعتی بعثت تبریز و ارومیه را برای حضور و سرمایه‌گذاری صنعتگران ترک اعلام کرد.

به گفته نیرومند، ‌ هیات ترکیه‌ای نیز در روزهای آینده به ایران سفر کرده و ضمن بازدید از شهرک‌های صنعتی منتخب و آشنایی با مقررات و مشوق‌های سرمایه‌گذاری در ایران، گفت‌وگوهایی را برای نحوه همکاری‌های آتی خواهد داشت.

سفر هیات ایرانی به ترکیه در پی توافق وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان با وزیر علوم، صنایع و فناوری ترکیه، در خلال سومین نشست عالی همکاری‌های راهبردی ایران و ترکیه در ۲۸ فروردین‌ماه سال جاری و امضاء یادداشت تفاهم همکاری‌های ایران و ترکیه در زمینه شهرک‌های صنعتی انجام پذیرفت.

معاونان سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی (معاون امور صنایع کوچک و معاون عمران و محیط زیست)، مدیران عامل شهرک‌های صنعتی استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و مدیرکل پروژه‌ها و تأمین مالی وزارت صمت یزدانی را در این سفر همراهی می‌کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
فرزندارسباران یکشنبه , 1 می 2016 - 7:59

آقای نیرومندلطفاسرمایه گزاران رابه این طرف استان منطقه ی محروم اهرارسباران سوق دهید.فردامسولان نگویندهوای تبریزآلودست بیرون نیاییدویافلان اداره ونهادبعلت آلودگی تعطیل هستندو….

نظرات بسته شده است.