کد خبر : 548
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 ژانویه 2015 - 7:35

آیا اللهیاری حاضر به مناظره با طلبه تبریزی می شود؟ + عکس ایمیل ارسالی اللهیاری

آیا اللهیاری حاضر به مناظره با طلبه تبریزی می شود؟ + عکس ایمیل ارسالی اللهیاری

به گزارش اهروصال به نقل از تبریز بیدار، فتنه سبز اموی در فتنه سال ۸۸ که استکبار جهانی به رهبری آمریکا و انگلیس همراه با پیاده نظام و سربازان مطیع خود در داخل کشور طرح براندازی نظام را ترسیم می کردند، یکی از مهم ترین ابزارها برای حمله به ارزش های انقلاب رسانه ها بود.

به گزارش اهروصال به نقل از تبریز بیدار،
فتنه سبز اموی

در فتنه سال ۸۸ که استکبار جهانی به رهبری آمریکا و انگلیس همراه با پیاده نظام و سربازان مطیع خود در داخل کشور طرح براندازی نظام را ترسیم می کردند، یکی از مهم ترین ابزارها برای حمله به ارزش های انقلاب رسانه ها بود. فیسبوک و تویتر در عرصه مجازی و بی بی سی و صدای آمریکا رسانه های ماهواره ای ضد انقلاب بودند که با استفاده از آن ها هجمه وسیعی علیه نظام اسلامی پدید آورده بودند. این رسانه ها با تغذیه شورش گران فتنه آنان را دعوت به ادامه هرج و مرج و آشوب می کردند و اگر بگوییم سال ۸۸ سال جولان شبکه های ماهواره ای سیاسی بوده گزافه نگفته ایم. پس از ۹دی با برچیده شدن بساط فتنه از عرصه سیاسی اجتماعی کشور عملا پیاده نظام آشوبگران به لانه های خود خزیدند و در نتیجه در صورت نبود آشوبی، سیاست دشمن از  حمایت شبکه های سیاسی به ترویج شبکه های لایف استایل غربی متمایل شد. فارسی وان، جم تی وی، من و تو از این دست شبکه ها بوده و هستند که تاثیرات مخربی بر روند دین داری و زیست انسان ایرانی بر جای گذاشته اند.

 

رسانه های "اسلام آمریکایی"

اما در همان زمان بود که در اوایل سال ۸۹ جریانی به موازات شبکه های مروج غربی در کنار این دست از مسائل رشد کرد که متاسفانه تا یکسال گذشته بسیاری از اهمیت و تاثیر با خبر نبودند. جریانی که در صدد بدیل سازی از اسلام با قرائت سکولار-حجتیه ای بوده تا انتقام خود را از عدم توفیق در برانداختن بنیان مرصوص ولایت فقیه در سال ۸۸ این بار بوسیله خود دین و با تکیه بر "اسلام آمریکایی" بگیرند. تا سال ۸۹ تنها یک شبکه مذهبی مروج شیعه به نام سلام در برابر شبکه وهابی نور قرار داشت که گذشته از برخی انتقادات جدی، به خوبی در برابر این جریانات ایستاده بود. در ابتدای سال ۸۹ همزمان با آغاز پخش آزمایشی شبکه امام حسین فارسی تحت نظر سید صادق شیرازی، شبکه ای تحت مدیریت یک روحانی افغانی برنامه ها خود را پس یکسال پخش محلی برای آمریکا و کانادا به روی مسیر دریافت سیگنال در خاورمیانه ارتقا داد.

نام وی شیخ حسن اللهیاری بود که در ابتدا، برنامه های خود را مودبانه و علمی آغاز کرد و پس از ۶ ماه موفق به تاسیس دفتری در قم و تولید برنامه در آن شهر شد. ادعا کرده و می کند هزینه راه اندازی و پخش شبکه را از کمک های شیعیان تامین می کند. او هیچ گونه موضعی سیاسی در برنامه های خود اتخاذ نمی کرد اما هرچقدر زمان برای حسن اللهیاری می گذشت چهره دیگر وی برای مردم در برابر تلویزیون روشن تر می شد. از آن زمان که وی رسما لعن علنی را در برنامه های زنده آغاز و بدان دامن زد واکنش های بسیاری از جمله واکنش شدید یکی از تازه ترین شبکه های ماهواره ای شیعه که از قم و تحت نظر نظر آیت الله مکارم شیرازی فعالیت می کرد را در پی داشت. حمله شدید مدیر شبکه "ولایت" آیت الله حسینی قزوینی به سخنان و اقدامات تفرقه افکنانه اللهیاری سبب شد تا وضع به گونه ای پیش برود که تا چندماه برنامه ای از این دو شبکه پخش نمی شد مگر اینکه محل حمله های دو طرف به هم باشد.

این وقایع تا چند ماه ادامه داشت تا اینکه با  صدور اطلاعیه آیت الله کابلی از مراجع تقلید اهل افغانستان مبنی بر عدم کمک مالی به شبکه اهل بیت و پلمپ دفتر شبکه در قم و مصادره اموال آن توسط دادگاه ویژه روحانیت قم، اللهیاری پس از دو هفته سکوت با حمله شدید به نظام اسلامی، زشت ترین توهین ها را خطاب به رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید نثار داشت که قلم از گفتن و نوشتن آن ها شرم دارد. با بر افتادن نقاب از چهره اللهیاری، وی با زیر پا قرار دادن وعده خود مبنی بر عدم ورود به مسائل سیاسی به صورت عریان به نظریه ولایت فقیه حمله و آن را بدعت دانست.

شاید یکی از مهم ترین نقد ها به دستگاه های فرهنگی کشور این باشد که به موقع ابن جریانات ماهواره ای را پیش بینی و رصد نکردند و ناخواسته باعث شدند تا از چند طرف رشد قارچ گونه شبکه های ماهواره ای مروج اسلام آمریکایی شدت بگیرد. تاسیس زنجیره شبکه های ماهواره ای شیرازی ها از یک سو و شبکه های وصال و کلمه از سوی وهابیت دو لبه قیچی این جریان برای تقابل با تفکرات و اقدامات رهبر معظم انقلاب در تقریب مذاهب باشد.

 

در میدان مناظره

سخن را کوتاه کنیم علی رغم حضور تلفنی تنی چند از علما در مناظره با او بر سر ولایت فقیه(من جمله مناظره وی با حسینی مجری شبکه ولایت) اللهیاری همچنان با پررویی از علمای شیعه برای مناظره پیرامون نظریه ولایت فقیه دعوت می کند. بدین خاطر بود که حجت الاسلام والمسلمین اصغر همایونی یکی از طلاب جوان تبریزی با انتشار یادداشتی با عنوان "نقدی بر تفکرات جریانات افراطی شیعیآمادگی کامل خود را برای مناظره با وی اعلام و از او دعوت کرد تا «مثل سابق گوشی را قطع نفرمایند و منتظر جواب می مانم تا ان شاء الله رسوا شود هرکه در او غشی باشد.»

پس از انتشار این یادداشت و همزمان با آغاز هفته وحدت یکی از خوانندگان تبریز بیدار با ارسال تصویری از مکاتبه خود با حسن اللهیاری به تحریریه این سایت، آمادگی وی را برای انجام مناظره اعلام کرد. وی که در این نامه اللهیاری را با لقب "آیت الله" و "استاد" مورد خطاب قرار داده تبریز بیدار را رسانه ای وابسته به حکومت ایران معرفی کرده و تلویحا اعتبار علمی و طلبه و روحانی بودن حجت الاسلام همایونی را زیر سوال برده است از اللهیاری خواسته که آمادگی خود را در برابر دعوت به مناظره حجت الاسلام همایونی اعلام کند و او نیز با "ابراز خوشحالی" از همایونی خواست تا در برنامه زنده با وی تماس بگیرد.

 

 

با توجه به همزمانی این موضوع با گرامیداشت هفته وحدت و اقدامات هنجار شکنانه ماهواره های تشیع لندنی و لس آنجلسی در این خصوص و اعلام هفته برائت از جانب آنان، تبریز بیدار پیگیر انجام این مناظره در روزهای آتی خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
محمدرضا جمعه , 9 ژانویه 2015 - 1:56

استادهمایونی مهارت خاصی در مناظره دارند وخصوصا به روایات هم خوب تسلط دارند امیدوارم این مناظره صورت بگیرد..

نظرات بسته شده است.